Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remont Jaguara
Autor Wiadomość
jurek_1961 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 65
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #16
RE: remont Jaguara
Pewnie, że można je dodać, ale.... Można przylutować, albo można założyć takie mocowane na obejmę. Ten drugi sposób ma tę zaletę, że jest odwracalny. Bo w tym co napisał wcześniej o lutowaniu romer3kolory, coś jednak jest...
18-10-2019 13:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 201
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: remont Jaguara
(18-10-2019 13:13:04)Zorba napisał(a):  Niektóre Jaguary miały te przelotki, inne nie miały (pewno zależne to było od zaawansowania w wyrobieniu planu 500% normy). Na pewno są potrzebne, bo robią porządek z linką hamulca. Nie osłabiam struktury metalu, to nie ta temperatura.

I jeszcze co do przelotek. Zastanawiam, czy do tego lub tego drugiego (Reynoldsowego) nie dołożyć przelotek i ślizgu pod klamkomanetki Smile.

to , że na pewnym etapie "rozwoju" zarzucono lutowanie przelotek wynikało zapewne z ogólniejszej tendencji zastępowania wszystkiego co trwałe - plastikiem. Plastik - w porównaniu z elementami metalowymi - jest tani w produkcji i tani w obróbce (ale też - co dopiero teraz dociera do ogólnej świadomości - cholernym świństwem, zaśmiecającym wodę, powietrze i glebę). I nie dotyczyło to tylko produkcji rometowskiej - była to tendencja ogólnoświatowa, stąd też i nasi producenci chcieli nadążyć za duchem "postępu".
Wracając do tematu, jak dla mnie rower w konfiguracji pochodzącej ze swojej epoki - nawet jeśli są to plastikowe obejmy linek- jest świadectwem swoich czasów i przerabianie go na coś , czym nie był, kiedy wyjeżdżał z fabryki, jakoś nie mieści się w kanonie odbudowy, ale nie mój rower - nie moja sprawa...
18-10-2019 21:25:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
drajwer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 52
Imię: Paweł
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: remont Jaguara
Jak widziałem te ostatnie roczniki hurów/jagów to przy braku przelotek pancerz był po prostu przyklejany taśmą (zawsze taka sama, więc raczej to było fabrycznie montowane), więc plastików żadnych to tam raczej nawet nie było.
18-10-2019 23:15:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 37
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: remont Jaguara
Pierwsza rzecz, przelotki przylutowalem, tak samo mogę je bezkarnie odlutowac i uzupełnić lakier. Druga sprawa, mam dwa Jaguary, młodszy ma przelotki na linkę hamulca i brak przelotki na linkę przedniej przerzutki. Starszy odwrotnie, nie ma hamulcowych, ma od przedniej przerzutki.
I dlaczego rozważam modernizację Jaguara. Mam do wyboru, albo zrobić egzemplarz muzealny, po czym przykryć go pokrowcem i zapomnieć o nim, albo zrobić go by był bezpieczniejszy i sprawniejszy, i cieszyć się dalej jazda. Ramy stalowe mają swoje zalety w stosunku do aluminiowych.
19-10-2019 00:06:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romet3kolory Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 201
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: remont Jaguara
(18-10-2019 23:15:07)drajwer napisał(a):  Jak widziałem te ostatnie roczniki hurów/jagów to przy braku przelotek pancerz był po prostu przyklejany taśmą (zawsze taka sama, więc raczej to było fabrycznie montowane), więc plastików żadnych to tam raczej nawet nie było.

a to ciekawe, nabyłem Jaguara (choć jeszcze go u mnie nie ma) i pancerz linki hamulcowej jest tam przymocowany taśmą. Myślałem , że to jakaś prowizorka , bo te plastikowe obejmy miały tendencję do "gubienia się" , ale zastanowiło mnie , że taśma jest pod kolor ramy, pewnie chcieli go na maxa odchudzić Big Grin

(19-10-2019 00:06:50)Zorba napisał(a):  Pierwsza rzecz, przelotki przylutowalem, tak samo mogę je bezkarnie odlutowac i uzupełnić lakier. Druga sprawa, mam dwa Jaguary, młodszy ma przelotki na linkę hamulca i brak przelotki na linkę przedniej przerzutki. Starszy odwrotnie, nie ma hamulcowych, ma od przedniej przerzutki.
I dlaczego rozważam modernizację Jaguara. Mam do wyboru, albo zrobić egzemplarz muzealny, po czym przykryć go pokrowcem i zapomnieć o nim, albo zrobić go by był bezpieczniejszy i sprawniejszy, i cieszyć się dalej jazda. Ramy stalowe mają swoje zalety w stosunku do aluminiowych.

rometowskie rowery miały swój niepowtarzalny "klimat" , zawsze coś tam było sknocone i w tym cała rzecz Wink
jak chciałeś mieć rower spod igły to trzeba było polować na zzr'a , tam wszystko było na tip -top , nawet luty były bez smarków Cool
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2019 22:38:21 przez romet3kolory.)
19-10-2019 22:32:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zorba Offline
Nowy
*


Liczba postów: 37
Imię: Piotr
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #21
RE: remont Jaguara
Wprowadzasz chyba troszkę mylnych informacji.
Tego Jaguara mam ponad 30 lat. Jest mój od dawien dawna i chce znów nim jechać. Igłę mam Krossa Vento 6 jeszcze z lepszego wydania (na 105 i DT Swiss).
Romet to marka będąca w posiadaniu ZZR, a po upadku większości fabryk ZZR przeszła w ręce Arkusa. Wcześniej jeździłem Huraganem z ZZR i nie odbiegał jakością od Jaguara. Najlepszym dowodem jest pęknięcie rury podsiodlowej przy depnieciu. Tak go właśnie skasowałem.
Z tego co wiem, ZZR (Romet) lutowane ramy wygrzewał po ich zlutowaniu, czemu zapewne towarzyszyło rozlewanie się lutu, nazywanego przez Ciebie smarkiem. Technologia niezmienna zarówno przed wprowadzeniem przez ZZR nazwy Romet, jak i po wprowadzeniu nazwy.
Jeszcze przez jakiś czas ZZR Romet należał do zjednoczenia PREDOM.
Wczoraj 13:27:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Wrzesień - Szatek

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jawa 223.2 Mustang 1980 r...
Ostatni post: KacU
Dzisiaj 00:54:35
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 13122
Romet Sport z lombardu
Ostatni post: Zorba
Dzisiaj 00:33:12
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1576
Motorynka swap 110 cm3 i ...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:17:46
» Odpowiedzi: 625
» Wyświetleń: 81179
Ogar 200 podkowa
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:13:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 21
Pancerny smartfon Jaki wy...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 22:59:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 29
Jubilat vs Zenit
Ostatni post: Ratman
Wczoraj 22:55:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 20
Części Ogar 200.
Ostatni post: Bart3k
Wczoraj 22:45:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Motorynka M3 nie odpala
Ostatni post: Karol001
Wczoraj 22:40:53
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 308
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 22:23:58
» Odpowiedzi: 1171
» Wyświetleń: 44673
"Jednoślad miesiąca" Paźd...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 20:20:32
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 676
[K] Kupię gumy zabieraka ...
Ostatni post: Bartosz.
Wczoraj 18:51:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Chromowana osłona łańcuch...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 16:28:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
WSK'a 125 Remka
Ostatni post: remix301
Wczoraj 15:48:19
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1426
Lagi przedniego zawieszen...
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 14:06:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
remont Jaguara
Ostatni post: Zorba
Wczoraj 13:27:41
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1890

Reklama