Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OGAR 200 silnik po remoncie!
Autor Wiadomość
Mariusz1993 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: mariusz
Skąd: Dobra
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
OGAR 200 silnik po remoncie!
WITAM, posiadam ogara 200 silnik po remoncie wymiana tłoka sprzęgła pierścieni itp itd bez szlifa, nie ja to robiłem gdyż jestem laikiem, chodzi o to że motor jest słaby, po wrzuceniu jedynki trzeba mu pomóc aby ruszył jak już ruszy to idzie, po wrzuceniu dwójki jedzie ale po wrzuceniu trójki idzie o ile jest z górki, po prostym słabnie Aż do momentu w którym trzeba zredukować bo go zmuli, nie wiem na którym zabku ma być iglica ustawiona , może dostaje za mało bądź za dużo paliwa? Troszke slabo i wolno się wkreca na obroty, proszę o pomoc i z góry dziękuję!!!Wink

Notatka od seler1500, 31-03-2019 16:44:34

Nowy rekord długości zdania :F
Znaki interpunkcyjne i przestankowe nie gryzą, staraj się ich używać Wink

31-03-2019 16:38:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
To musi się dotrzeć i ułożyć .
31-03-2019 21:01:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
klodian2002 Offline
Majster
*


Liczba postów: 376
Imię: Klaudiusz
Skąd: Wielki Wełcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Nie podoba mi się ten remont.. Kto ci go zrobił? Nawet jeżeli jest na dotarciu to i tak powinien mieć siłę normalnie jeździć, a przynajmniej mają Romeciki po moim remoncie Tongue Jeżeli nie daje rady jeździć na prostej to już wiadomo że jest coś nie tak. Iglice im dasz niżej, to dostaje mniej paliwa, więc im niżej tym słabszy, jak wyżej to dostaje więcej paliwa, więcej pali ale jest mocniejszy, ale jak jest za wysoko to może go zalewać i też będzie źle. Nie powiem ci jak ma być, bo każdy silnik ma własne wymagania, musisz popróbować Tongue Sprawdź też zapłon. I pytanie, jeżeli był robiony remont generalny, to czemu nie pokusiłeś się o szlif cylindra?

Moje sprzęciki Smile
Ogar 200 87r
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r.
Kadet M780 86r
Komar 2350 75r |Karpaty 50
50-T1 79r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2019 22:48:26 przez klodian2002.)
31-03-2019 22:47:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
(31-03-2019 22:47:31)klodian2002 napisał(a):  Iglice im dasz niżej, to dostaje mniej paliwa, więc im niżej tym słabszy, jak wyżej to dostaje więcej paliwa, więcej pali ale jest mocniejszy, ale jak jest za wysoko to może go zalewać i też będzie źle.

Bzdura facepalm .
31-03-2019 22:48:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
klodian2002 Offline
Majster
*


Liczba postów: 376
Imię: Klaudiusz
Skąd: Wielki Wełcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Dlaczego? Im na wyższy dasz rowek iglicę, tym mniej benzyny dostanie się do mieszanki, i odwrotnie. Jak jest za wysoko iglica, to nie wkręca się tak jak ma, jak za nisko to chleje jak głupi i go zalewa, piszę z mojego doświadczenia z 200 Huh

EDIT: Dobra, przeczytałem jeszcze raz co napisałem, wszystko pomieszałem. Poprawcie mnie, bo mi się już to miesza, wybaczcie :F

Moje sprzęciki Smile
Ogar 200 87r
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r.
Kadet M780 86r
Komar 2350 75r |Karpaty 50
50-T1 79r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2019 23:07:35 przez klodian2002.)
31-03-2019 23:02:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Napisałeś dobrze, ale mocy nie masz dużo jak jest iglica najwyżej czyli dużo paliwa bo jak pisałeś zalewa. Moc zależy od poprawnego ustawienia gaźnika i wielu innych czynników. To jest indywidualna sprawa w każdym silniku, jeden ma podniesioną, jeden opuszczona a trzeci na środku.

Z iglicą jest tak: wysoko zawleczka iglica jest opuszczona mniej paliwa, nisko zawleczka iglica jest podniesiona paliwa jest więcej.

No a jak ją poprawnie ustawiać to chyba tłumaczyć nie muszę Smile .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2019 23:27:19 przez rafi555.)
31-03-2019 23:26:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
OGAR 200 silnik po remoncie!
Prawda jest taka, że nawet na początku docierania nie powinno być takiej sytuacji, że silnik nie jest w stanie ciągnąć na prostej drodze. Zapłon dobrze ustawiony?

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
31-03-2019 23:41:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bzzxc za ten post.
Mariusz1993 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: mariusz
Skąd: Dobra
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Chciałem robić szlif cylindra, ale osoba która robiła remont stwierdziła, że nie jest to potrzebne. Zapłon też on ustawiał, wydaje mi się, że dobrze, bo motorek pali od kopa.

Notatka od seler1500, 01-04-2019 16:38:00

Interpunkcja +1 (poprawiłem)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2019 16:37:37 przez seler1500.)
01-04-2019 10:43:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
OGAR 200 silnik po remoncie!
No to jeśli wcześniej było lepiej, to ja bym obarczył winą brak szlifu. Jaki był przebieg poprzedniego zestawu? Taką wymiana tłoka bez szlifu jest niezgodna ze sztuką i może mieć sens tylko przy bardzo małych przebiegach. Jeśli ten mechanik wziął za to pieniądze, zastanowiłbym się nad jakąś rekompensatą.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
01-04-2019 11:25:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mariusz1993 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: mariusz
Skąd: Dobra
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Może trudno w to uwierzyć, ale motorek jest z 87 roku i nigdy wcześniej nie przechodził żadnego remontu silnika, motorek od nowości w rodzinie, za remont zapłaciłem prawie 700 zł, tj. robota + części, ciężko mi stwierdzić jaki był jego oryginalny przebieg.. Niestety licznik był długie lata nie Na chodzie, dopiero po remoncie został on wymieniony na sprawny..
04-04-2019 19:18:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #11
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
To akurat nic szczególnego, sporo Rometów jeździ dalej bez remontu na oryginalnych częściach Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-04-2019 19:44:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
No to błagam, 32-letni motorower i ktoś zdecydował, że dobrym pomysłem będzie wymiana tłoka bez szlifu cylindra? Niestety, ale pieniądze na kupno tłoka najpewniej pójdą w błoto. Zrób to porządnie, oddaj cylinder do szlifu do Lagoona z naszego forum i poproś go, żeby dobrał ci odpowiedni nadwymiarowy tłok Berty, bo do serii nic droższego nie opłaca się wkładać. Jeśli sam nie dasz rady wszystkiego poskładać to poproś tego, kto zrobił ci to wcześniej.
04-04-2019 19:55:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bzzxc za ten post.
siwy1958 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 118
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
Witam !
Sprawdzilbym ilosc zebow na zebatce lancuchowej zdawczej, czy ktos zalozyl za duza. Bo chcial szybko jezdzic. I prawidlowe wyprzedzenie zaplonu, mozna by skorygowac.Zobaczyc co sie bedzie dzialo (lepiej, gorzej).

Marek Z.
04-04-2019 20:47:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
OGAR 200 silnik po remoncie!
No tak, jeszcze oczywiście trzeba sprawdzić zapłon. Z góry założyłem, że był ustawiany, ale jeśli się mylę to przepraszam.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
04-04-2019 20:48:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: OGAR 200 silnik po remoncie!
(04-04-2019 19:55:57)bzzxc napisał(a):  No to błagam, 32-letni motorower i ktoś zdecydował, że dobrym pomysłem będzie wymiana tłoka bez szlifu cylindra? Niestety, ale pieniądze na kupno tłoka najpewniej pójdą w błoto. Zrób to porządnie, oddaj cylinder do szlifu do Lagoona z naszego forum i poproś go, żeby dobrał ci odpowiedni nadwymiarowy tłok Berty, bo do serii nic droższego nie opłaca się wkładać. Jeśli sam nie dasz rady wszystkiego poskładać to poproś tego, kto zrobił ci to wcześniej.

Czytałeś książkę serwisową ?

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
04-04-2019 23:05:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:40:12
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 16160
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5630
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: FranXXpl
Dzisiaj 00:58:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 270
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 63
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10025
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12934
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 276
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2383
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 195
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 324
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1116
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5768
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 498
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2285
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 319

Reklama