Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Kupiłem nową cewkę zapłonową firmy Elprom (niby czeskiej). Platynki mieli dobre, więc stwierdzałem, że to też będzie dobre jakościowo (jako tako). Cóż rozstaw jest dobry, wygląda nieźle. Nie licząc cienkich kabelków i wyglądu jakby na słowo honoru były przylutowane do cewki. Średnica tulejki (bolca) jest o 0,1 mm za duża. Nie mam dostępu pilnikiem. Jedyny sposób to papier ścierny, ale zajęłoby mi to z 4 godziny. Ktoś może się bawił z tymi cewkami ,,delux''?
24-03-2019 21:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 977
Imię: Bartek
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #2
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
grubszy papier i zejdziesz do godziny Tongue

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
24-03-2019 21:35:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Właśnie robiłem to godzinę. Tak sobie myślę, dlaczego aż tak ciężko zrobić prawidłowe wymiary lub kupić za 20 zł podstawkę i do niej dostosowywać te cewki. No nic spróbuje jeszcze poprzecierać.
24-03-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Dobrze więc tak. Szlifowałem i szlifowałem, a i tak nadal tulejki za chiny ludowe nie chciały wejść na swoje miejsce. Nałożyłem na jedną z śrub klucz. Na starej cewce mogłem założyć większy klucz i okazało się, że na nowej też mogę. Co oznacza, że średnice muszą być takie same. Jednak jakimś cudem stara cewka dawała się założyć na podstawkę iskrownika, natomiast nowa nie. Sprawdziłem jeszcze raz rozstaw śrub i okazało się, że jest tak samo. Jednak przy wkładaniu do podstawki zauważyłem problem. Śruby na tulejkach mają ten sam rozstaw, ale same śruby wyginają się na zewnątrz, a nie do wewnątrz jak we starej. Poradziłem sobie tak:

Wkręciłem nakrętkę na śrubę cewki zapłonowej, dałem pokładę i zaraz kolejną nakrętkę. Wziąłem dwa klucze. Jedną nakrętkę zakręciłem według ruchu wskazówek zegara, natomiast drugą w przeciwnym ruchu do zegara. Tym samym zblokowałem obie nakrętki i uniemożliwiłem im odkręcenie się. Dałem te nakrętki do imadła i bardzo delikatnie pociągnąłem cewkę w kierunku imadła. Tym samym zgiąłem śrubę do środka bez uszkodzenia gwintu i samej cewki. Następnie nałożyłem cewkę na iskrownik tak, aby po drugiej stronie wystawał gwint śruby. Nakręciłem na oba nakrętki, wziąłem klucz i zacząłem ściągać na krzyż. Raz lewo, raz prawo, aż cała cewka nie usadowiła się na swoim miejscu.

Mam nadzieję, że ktoś rozumie, a jak nie to trudno. Zostało teraz założenie cewki z powrotem i zobaczenie jak działa.
26-03-2019 04:20:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Wrzesień - Szatek

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Chromowanie kół
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 16:40:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 147
Motorynka M3 nie odpala
Ostatni post: Karol001
Dzisiaj 15:40:09
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 177
remont Jaguara
Ostatni post: jurek_1961
Dzisiaj 13:42:44
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 1644
Remont generalny silnika ...
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 08:09:13
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 68
Sprzedam częsci romet wsk...
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 22:08:49
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 781
Plakat promujący Rometa, ...
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 16:13:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 4108
Stopka centralna Romet Og...
Ostatni post: chudy92
Wczoraj 14:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Uchwyt siedzenia romet
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 13:25:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Koła ogar 205
Ostatni post: joozek
Wczoraj 13:23:51
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 264
Remont motorynki z kurni...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 12:17:57
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1381
Wypadające biegi
Ostatni post: stqc
Wczoraj 09:55:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129
Romet Polo - bkrukl
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 08:15:21
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 6679
kartery Ogar 200
Ostatni post: olotime
Wczoraj 00:52:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Składakomania :)
Ostatni post: zaz
16-10-2019 22:54:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 205
jawa 555
Ostatni post: mikolaj.lukasik
16-10-2019 21:12:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 98

Reklama