Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Kupiłem nową cewkę zapłonową firmy Elprom (niby czeskiej). Platynki mieli dobre, więc stwierdzałem, że to też będzie dobre jakościowo (jako tako). Cóż rozstaw jest dobry, wygląda nieźle. Nie licząc cienkich kabelków i wyglądu jakby na słowo honoru były przylutowane do cewki. Średnica tulejki (bolca) jest o 0,1 mm za duża. Nie mam dostępu pilnikiem. Jedyny sposób to papier ścierny, ale zajęłoby mi to z 4 godziny. Ktoś może się bawił z tymi cewkami ,,delux''?
24-03-2019 21:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 968
Imię: Bartek
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #2
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
grubszy papier i zejdziesz do godziny Tongue

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
24-03-2019 21:35:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Właśnie robiłem to godzinę. Tak sobie myślę, dlaczego aż tak ciężko zrobić prawidłowe wymiary lub kupić za 20 zł podstawkę i do niej dostosowywać te cewki. No nic spróbuje jeszcze poprzecierać.
24-03-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Dobrze więc tak. Szlifowałem i szlifowałem, a i tak nadal tulejki za chiny ludowe nie chciały wejść na swoje miejsce. Nałożyłem na jedną z śrub klucz. Na starej cewce mogłem założyć większy klucz i okazało się, że na nowej też mogę. Co oznacza, że średnice muszą być takie same. Jednak jakimś cudem stara cewka dawała się założyć na podstawkę iskrownika, natomiast nowa nie. Sprawdziłem jeszcze raz rozstaw śrub i okazało się, że jest tak samo. Jednak przy wkładaniu do podstawki zauważyłem problem. Śruby na tulejkach mają ten sam rozstaw, ale same śruby wyginają się na zewnątrz, a nie do wewnątrz jak we starej. Poradziłem sobie tak:

Wkręciłem nakrętkę na śrubę cewki zapłonowej, dałem pokładę i zaraz kolejną nakrętkę. Wziąłem dwa klucze. Jedną nakrętkę zakręciłem według ruchu wskazówek zegara, natomiast drugą w przeciwnym ruchu do zegara. Tym samym zblokowałem obie nakrętki i uniemożliwiłem im odkręcenie się. Dałem te nakrętki do imadła i bardzo delikatnie pociągnąłem cewkę w kierunku imadła. Tym samym zgiąłem śrubę do środka bez uszkodzenia gwintu i samej cewki. Następnie nałożyłem cewkę na iskrownik tak, aby po drugiej stronie wystawał gwint śruby. Nakręciłem na oba nakrętki, wziąłem klucz i zacząłem ściągać na krzyż. Raz lewo, raz prawo, aż cała cewka nie usadowiła się na swoim miejscu.

Mam nadzieję, że ktoś rozumie, a jak nie to trudno. Zostało teraz założenie cewki z powrotem i zobaczenie jak działa.
26-03-2019 04:20:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - Bartek

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Znaleziska złomowe
Ostatni post: arturwietnamczyk
Dzisiaj 00:35:43
» Odpowiedzi: 2733
» Wyświetleń: 739518
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:22:52
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 169
Dezamet Dantom GXF 50 - 1...
Ostatni post: trzcinka
Dzisiaj 00:10:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 263
Romet chart
Ostatni post: lissu1
Dzisiaj 00:05:35
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 3132
Jest iskra, a nie odpala ...
Ostatni post: trzcinka
Wczoraj 23:55:37
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 141
Ogar 205
Ostatni post: kacperinjo
Wczoraj 23:39:40
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 380
Częsci chart
Ostatni post: lissu1
Wczoraj 22:18:03
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Niskie obroty 017
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:09:06
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 673
Komar 2350
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 18:06:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 161
Ogar 200 by TheKocur :D
Ostatni post: damian94
Wczoraj 15:00:30
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 276
WSK M06B3 GIL - Kody laki...
Ostatni post: RandomNebula503
Wczoraj 14:13:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
pytanie o rometa
Ostatni post: pawelkrosno22
Wczoraj 13:55:30
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 378
Czym odnowić klamki?
Ostatni post: ananas
Wczoraj 01:47:10
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 69
Cześć! :D
Ostatni post: gryczany
Wczoraj 01:27:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 124
Narzędzia serwisowe Romet
Ostatni post: Spsodg
23-05-2020 22:54:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 81

Reklama