Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #1
Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Kupiłem nową cewkę zapłonową firmy Elprom (niby czeskiej). Platynki mieli dobre, więc stwierdzałem, że to też będzie dobre jakościowo (jako tako). Cóż rozstaw jest dobry, wygląda nieźle. Nie licząc cienkich kabelków i wyglądu jakby na słowo honoru były przylutowane do cewki. Średnica tulejki (bolca) jest o 0,1 mm za duża. Nie mam dostępu pilnikiem. Jedyny sposób to papier ścierny, ale zajęłoby mi to z 4 godziny. Ktoś może się bawił z tymi cewkami ,,delux''?
24-03-2019 21:04:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,019
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
grubszy papier i zejdziesz do godziny Tongue

Kanał: @rooster_works
Instagram: @bartosz.217
24-03-2019 21:35:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Właśnie robiłem to godzinę. Tak sobie myślę, dlaczego aż tak ciężko zrobić prawidłowe wymiary lub kupić za 20 zł podstawkę i do niej dostosowywać te cewki. No nic spróbuje jeszcze poprzecierać.
24-03-2019 22:15:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zmniejszenie średnicy tulejki - cewka zapłonowa
Dobrze więc tak. Szlifowałem i szlifowałem, a i tak nadal tulejki za chiny ludowe nie chciały wejść na swoje miejsce. Nałożyłem na jedną z śrub klucz. Na starej cewce mogłem założyć większy klucz i okazało się, że na nowej też mogę. Co oznacza, że średnice muszą być takie same. Jednak jakimś cudem stara cewka dawała się założyć na podstawkę iskrownika, natomiast nowa nie. Sprawdziłem jeszcze raz rozstaw śrub i okazało się, że jest tak samo. Jednak przy wkładaniu do podstawki zauważyłem problem. Śruby na tulejkach mają ten sam rozstaw, ale same śruby wyginają się na zewnątrz, a nie do wewnątrz jak we starej. Poradziłem sobie tak:

Wkręciłem nakrętkę na śrubę cewki zapłonowej, dałem pokładę i zaraz kolejną nakrętkę. Wziąłem dwa klucze. Jedną nakrętkę zakręciłem według ruchu wskazówek zegara, natomiast drugą w przeciwnym ruchu do zegara. Tym samym zblokowałem obie nakrętki i uniemożliwiłem im odkręcenie się. Dałem te nakrętki do imadła i bardzo delikatnie pociągnąłem cewkę w kierunku imadła. Tym samym zgiąłem śrubę do środka bez uszkodzenia gwintu i samej cewki. Następnie nałożyłem cewkę na iskrownik tak, aby po drugiej stronie wystawał gwint śruby. Nakręciłem na oba nakrętki, wziąłem klucz i zacząłem ściągać na krzyż. Raz lewo, raz prawo, aż cała cewka nie usadowiła się na swoim miejscu.

Mam nadzieję, że ktoś rozumie, a jak nie to trudno. Zostało teraz założenie cewki z powrotem i zobaczenie jak działa.
26-03-2019 04:20:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Stacyjka do starego romet...
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 04:15:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 53
Biegi komar 2320
Ostatni post: romek
Dzisiaj 02:28:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 52
Lagi motorynka a kadet
Ostatni post: romek
Dzisiaj 02:23:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 146
Identyfikacja roweru Rome...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 02:03:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 34
Który z tych wałów korbow...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:17:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 399
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
24-11-2025 22:36:15
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 704
rama motorynka
Ostatni post: Piotrekdriver1
24-11-2025 22:34:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 181
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Toma
24-11-2025 17:21:22
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 26064
Unoszące się ramie torped...
Ostatni post: michalll@onet.com.pl
24-11-2025 11:07:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 256
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
24-11-2025 02:34:57
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 11317
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: grissley
23-11-2025 23:13:47
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 975
jak złożyc automat zmiany...
Ostatni post: składakowcy
23-11-2025 23:00:59
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 253
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: BUŁA
23-11-2025 18:13:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 128
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
23-11-2025 01:37:28
» Odpowiedzi: 289
» Wyświetleń: 34902
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: Norweski Zomowiec
22-11-2025 18:24:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 320

Reklama