Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szarpanie przy wbijaniu 1
Autor Wiadomość
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Szarpanie przy wbijaniu 1
Od kilku dni jestem posiadaczem Rometa Ogara 205 (023) i zauważyłem, że szarpie przy wbijaniu pierwszego biegu, mimo iż sprzęgło jest wciśnięte. Dosłownie wystarczy wbić 1, słychać charakterystyczne kliknięcie (i to raczej jest normalne), następnie ma miejsce mocne szarpnięcie motorowerem i jakby nigdy nic stoi wysprzęglony. Dodam, zmiana z 1 na 2 zachodzi bez czegoś takiego. Czy to może powodować źle złożone sprzęgło czy przyczyny należy szukać gdzieś indziej? Czy ktoś miał już podobny problem?
15-02-2019 21:30:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Raczej problem ze sprzęgłem. Niestety praca sprzęgła w tych silnikach jest zależna od tak wielu czynników, że regulacja tego to bardzo czasochłonna robota. Pierwsza rzecz to olej. Jeśli masz coś innego od Lux 10 to wylej i wlej właśnie Luxa. Jak to nie to, wyreguluj linkę sprzęgła tak, żeby klamka miała bardzo niewielki luz. Może to być też sprawa zużytej linki sprzęgła, zużytego popychacza w prawej kapie silnika, zużytych tarcz, źle dobranej podkładki pod kosz sprzęgłowy albo luzów na podzespołach sprzęgła powstałych w wyniku eksploatacji.
15-02-2019 21:45:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo bzzxc za ten post.
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
(15-02-2019 21:45:24)bzzxc napisał(a):  Raczej problem ze sprzęgłem. Niestety praca sprzęgła w tych silnikach jest zależna od tak wielu czynników, że regulacja tego to bardzo czasochłonna robota. Pierwsza rzecz to olej. Jeśli masz coś innego od Lux 10 to wylej i wlej właśnie Luxa. Jak to nie to, wyreguluj linkę sprzęgła tak, żeby klamka miała bardzo niewielki luz. Może to być też sprawa zużytej linki sprzęgła, zużytego popychacza w prawej kapie silnika, zużytych tarcz, źle dobranej podkładki pod kosz sprzęgłowy albo luzów na podzespołach sprzęgła powstałych w wyniku eksploatacji.
Czy przyczyną takiego zachowania może być brak pierścienia osadczego sprężynującego? bo siebie gdy rozbierałem sprzęgło go nie znalazłem a na schematach on się pojawiał. Dodatkowo jest wyczuwalny luz na sprzęgle i sąsiadującej dużej zębatce. Powinien on tam występować? Jeśli tak mniej więcej jak duży? Co do oleju to trzeba wlać świeżego bo tamten niewiadomo nawet kiedy był zmieniany. A jeśli chodzi o tarcze to wiesz może jaka grubość powinna być?
15-02-2019 23:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Odpowiednio naciągnij łańcuch, bo luzy na tym zespole potrafią potęgować wszelakie szarpnięcia. Sprzęgło bardzo łatwo sprawdzić-wytestować poprzez naciśnięcie klamki i użycie kopniaka. Tego poprostu nie da się nie wyczuć. Jeżeli nie wysprzęgla, poproś kogoś by za pomocą trzonka młotka docisnął bardziej dźwignię pod silnikiem od sprzęgła. Uwaga, mocne jej wciśnięcie też potrafi spowodować niewysprzęglenie. Trzeba to testować na wyczucie.
Jeszcze jedną sprawą są 2 typy dźwigni wysprzęglających tych pod silnikiem. Długie potrafią właśnie nie wysprzęglać odpowiednio.


"Ten komar za pomału się porusza"
15-02-2019 23:39:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #5
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Może coś nie tak z długością dźwigni sprzęgła ostatnio ten temat był poruszony na forum to też może powodować problemy. W jaki sposób założony pierścień na koszu ten w kształcie L czy adekwatny do luzu tarcz?

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
16-02-2019 00:03:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Chyba, że na zabierak starego typu. Wtedy nawet, gdyby bardzo chciał, to go nie założy Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
16-02-2019 00:06:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #7
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
W silnikach 205 się nie spotkałem ze starym typem ale może być silnik składak wtedy jak najbardziej.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
16-02-2019 00:28:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
(15-02-2019 23:39:36)gabriel0 napisał(a):  Odpowiednio naciągnij łańcuch, bo luzy na tym zespole potrafią potęgować wszelakie szarpnięcia. Sprzęgło bardzo łatwo sprawdzić-wytestować poprzez naciśnięcie klamki i użycie kopniaka. Tego poprostu nie da się nie wyczuć. Jeżeli nie wysprzęgla, poproś kogoś by za pomocą trzonka młotka docisnął bardziej dźwignię pod silnikiem od sprzęgła. Uwaga, mocne jej wciśnięcie też potrafi spowodować niewysprzęglenie. Trzeba to testować na wyczucie.
Jeszcze jedną sprawą są 2 typy dźwigni wysprzęglających tych pod silnikiem. Długie potrafią właśnie nie wysprzęglać odpowiednio.
Jeśli chodzi o testowanie z kopniakiem to niby wysprzęgla.

(16-02-2019 00:06:08)seler1500 napisał(a):  Chyba, że na zabierak starego typu. Wtedy nawet, gdyby bardzo chciał, to go nie założy Wink
Po czym rozpoznać czy mam stary czy nowy typ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2019 01:05:19 przez ZewerZ LS.)
16-02-2019 01:03:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Ze starego typu nie da się zdjąć tarcz sprzęgłowych bez odkręcenia zabieraka z wału. Nowy ma ściągalny "pierścień".

Jeżeli teoretycznie dobrze wysprzęgla, zmienić olej na żadszy a w pierwszej kolejności łańcuch, tak jak wspomniałem.


"Ten komar za pomału się porusza"
16-02-2019 01:12:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Dobrze, więc odkręciłem pokrywę i okazało się, że mam założony zabierak starego typu (bez pierścienia, trzeba było go odkręcić z wału by zdjąć tarcze). Grubość tarczy korkowej wynosi 4mm . Dźwignia wysprzęglająca pod silnikiem jest krótka. Martwią mnie jeszcze te luzy na koszu sprzęgłowym i dużym kole zębatym. Czy luz powinien tam być? Jeśli tak, to może ktoś wie jak duży?
16-02-2019 10:51:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
luz powinien być, ale może nagraj film i zademonstruj bp za duże też nie powinny być

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
16-02-2019 12:06:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Luz międzyzębny w niczym nie przeszkadza. Może ci jedynie wyć skrzynia przez to.


"Ten komar za pomału się porusza"
16-02-2019 13:22:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Od kiedy skrzynia się uszkadza od zbyt dużego luzu? Chyba tylko szarpnięcia przy redukcji albo hamowaniu silnikiem, ale nie do tego on służy. Teoretycznie powinienem być wymieniony zestaw kosz + koło talerzowe, ale w praktyce nikt tego nie robi...

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
16-02-2019 20:32:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Film jest ciekawy ale rozrząd junaka nie ma nic wspólnego z Rometem Smile. W w skrzyni Rometa mamy uzębienie proste, w sprzęgle jest skośne i widać działanie tych sił. I jeszcze tylko tak dodam jak jest mowa o rozwiercaniu tulejek skrzyni do Junaka są tzw. "Rozwiertaki skrzyniowe" chociaż lepsze by było normalne osiowanie. Jako ciekawostkę dodam, że w szkole sobie wyosiowałem sobie w karterach tulejki od choinki w skrzyni od 023.
17-02-2019 00:07:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #15
RE: Szarpanie przy wbijaniu 1
Na koszu sprzęgła i kole przekładni stałej jest duża prędkość obrotowa więc moment obrotowy jest niewielki więc całe zjawisko nie jest destruktywne bardzo. Gdyby były tam większe siły cała para tworząca przełożenie musiała by być ułożyskowana na łożyskach skośnych w układzie tandem.

Luz po osiowy niwelujesz podkładkami regulacyjnymi pod koszem sprzęgła.

A co do numerów to kartery są wykonane jako para niezamienna ze względu na jednoczesną obróbkę dwóch połówek (wytaczanie) aby była zagwarantowana współosiowość gniazd łożysk.

A odległości osi np. wału korbowego i wałka zdawczego koła przekładni stałej jest wykonana w odpowiedniej tolerancji której dokładność wynika już z parametrów uzębienia kół. To gwarantuje że luz między zębny powinien być zawsze prawidłowy.

Odstępstwem tego ,,zawsze" będą już luźne gniazda łożysk czy zbrodnicze eksperymenty pseudo mechasów z podkładaniem żyletek pod łożyska.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
17-02-2019 00:39:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 20:28:53
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 5570
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 16:47:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9969
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12889
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 239
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 250
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2354
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 183
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 304
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1103
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5747
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 482
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2263
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 310
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2931

Reklama