Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,120
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Do wsk można zrobić CDI na oryginalnym statorze i magnecie, niedługo będę coś podobnego rzeźbić to zapodam poradnik.

Notatka od seler1500, 28-12-2018 21:56:39

Wydzieliłem posty dot. CDI


Andrij Prowizorkov
28-12-2018 02:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Reklama
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
W miejsce cewki ładowania impulsator, w miejsce cewki WN cewka ładująca albo moduł (układ ac) albo cewka ładująca akumulator. Tą drugą opcję ma kolega w swoim motorze od ponad roku.
28-12-2018 12:01:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,120
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Ja spróbuję bez wywalania jakiejkolwiek cewki Wink

Andrij Prowizorkov
28-12-2018 12:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
A jak chcesz zasilać moduł? Standardowe ładowanie jest za mało wydajne aby ładować aku i moduł, podbieranie z cewek świetlnych to też chyba słaby pomysł. Wywalenie cewki WN i wstawienie w to miejsce cewki obsługującej moduł lub jako dodatkowe ładowanie to chyba jedyny sposób, ale z chęcią zobaczę co zaproponujesz.
Myślałeś może nad zapłonem tyrystorowym bez akumulatora. Gdzieś mam schemat, ale pewnie na tym forum było to już przerabiane.
28-12-2018 19:09:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,120
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Zobacz na mój zapłon, totalna łatwizna, wystarczy przewinąć cewkę wn na 6 do 12v + trafo. Nie polecam nawijania na napięcia 100-400v, bo strasznie trudno o odpowiednią izolację + łatwo o uszkodzenia mechaniczne.

Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018 21:38:52 przez seler1500.)
28-12-2018 21:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 385
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nie lepiej zrobić normalne CDI za max 150zl ?
28-12-2018 23:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 204
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Mogę ci podesłać podstawę z magnetem.

- Kto ty jesteś?
- Rometowiec mały.

- Jaki znak twój?
- zmielona choinka
28-12-2018 23:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Rzeczywiście minusem DC jest potrzeba akumulatora, ale nie wątpliwą zaletą jest stała iskra nie zależyna od obrotów silnika , a chodzi tu głównie o niskie obroty i odpalanie. Czy więcej elementów, raczej nie. Zamiast zasilania modułu masz cewkę która ładuję aku. Inny moduł zamiast z cewki zasilany jest z aku i to wszystko z inności, przy czym dochodzi brak potrzeby stosowania trafo. Na innym forum temat z zastosowaniem trafo był przerabiany, ale podobno to rozwiązanie nie sprawdzało się przy niskich obrotach. Podejrzewam że ilość uzwojeń były źle dobrana, choć nie wiem czy nie były dobrane tak aby zestaw nie spalił się przy obrotach maksymalnych.
Stosujesz tu jakiś ogranicznik, wyliczasz jakoś precyzyjniej?

Jak chcesz to poszukam tego tematu z trafo jeśli by Cię to interesowało.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018 00:59:08 przez halcik.)
29-12-2018 00:50:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,120
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć Wink
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.

Andrij Prowizorkov
29-12-2018 01:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,120
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
A co do DC-CDI, problem jest z jakością iskry jeśli zastosujemy prosty układ, albo z tym, jaki jest skomplikowany, jeśli chcemy lepszej iskry. Przy prostym DC-CDI mamy jakość iskry podobną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu. A lepsze DC-CDI jest bardziej złożone.

Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.

Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018 02:52:31 przez seler1500.)
29-12-2018 02:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Styczeń - RaszkoV

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwo nie dociera do cyl...
Ostatni post: DumDum
Dzisiaj 03:20:30
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 72
Ogar 200 szarpie na jedy...
Ostatni post: DumDum
Dzisiaj 03:09:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 116
Powitanie i pytanie co da...
Ostatni post: Szymon72
Dzisiaj 01:53:24
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 23:50:20
» Odpowiedzi: 1102
» Wyświetleń: 526
Malowanie magneta
Ostatni post: Szatek
Wczoraj 23:13:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 306
WSK B1/SHL 175 - kolejny ...
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 22:55:12
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 414
Romet Traper 1975 - pękni...
Ostatni post: Rower Power
Wczoraj 22:37:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 367
Silnik s 38 problem ze sk...
Ostatni post: Mateuszp10
Wczoraj 21:47:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Silnik s 38 problem ze sk...
Ostatni post: Mateuszp10
Wczoraj 21:46:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Oldtimerbazar 24 luty
Ostatni post: Paweł123
Wczoraj 21:43:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 53
Skuter 4T - ciężko odpala...
Ostatni post: stqc
Wczoraj 21:29:50
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 478
Okazje na OLX, ALLEGRO i ...
Ostatni post: bzzxc
Wczoraj 20:48:48
» Odpowiedzi: 259
» Wyświetleń: 37472
Przerwa na świecy - Silni...
Ostatni post: Wojciszek
Wczoraj 20:27:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
Dziwne koło ogar
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 18:36:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 155
romety by rafi555
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 17:04:32
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 10802

Reklama