Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rekord. Co oryginalne a co nie.
Autor Wiadomość
Rower Power Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Piotrek
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny
Post: #1
Rekord. Co oryginalne a co nie.
Dzień dobry Rometowcom,
Potrzebuję pomocy w identyfikacji oryginalnych i nieoryginalnych części w moim rowerze. Wiem, że to Rekord i, że z 1975-go roku. Moją wątpliwość budzi kierownica (o ile wiem powinien być stalowy baranek) ponieważ klamki są od baranka, miejsce zamontowania manetek (jeśli do baranka to bez sensy, ale do turystycznej czemu nie), Zamontowane oświetlenie (czy nie powinna być szara, trapezowa z przodu, tylna wygląda jakoś za nowocześnie i dynamo chyba też powinno być z metalowym mechanizmem włączającym), siodło ze skóry, błotniki wg. mslonik powinny być stalowe, chromowane, no i czy wolnobieg nie powinien być czterobiegowy. Reszta chyba się zgadza. Poproszę o informację i pytania.
Pozdrawiam.


Załączone pliki Miniatury
                   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018 17:56:17 przez Rower Power.)
08-11-2018 17:53:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,340
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
Przednia lampa to Romet, ale znacznie bliżej lat '90. Tylna wygląda znajomo, ale poza tym nic o niej nie pamiętam, nie pisze na niej kto ją wyprodukował?
Klamki są od baranka, ale nie są one przypadkiem produkcji niemieckiej? Konkretnie podejrzewałbym firmę Altenburger, na nich także powinien znajdować się znak producenta.
Pisząc "metalowy mechanizm włączający" masz na myśli starszy typ dynama, na tzw. guzik? Bo technicznie rzecz biorąc nie było innych niż metalowe.
Kierownica rzeczywiście może budzić wątpliwości, bo chwyty są najstarszego typu. Nie jest to silny argument, je można zmienić bez większego problemu, ale zdecydowana większość na zdjęciach w internecie ma baranka, więc coś w tym musi być.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
09-11-2018 01:18:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,205
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #3
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
Piotrek, jeśli chcesz go reanimować i przywracać do stanu fabrycznego to mam zalegające po moim Rekordzie:
- koła (wymieniłem na koła z aluminiową obręczą i na uczciwych piastach)
- kierownicę stalową, nie pamiętam czy z klamkami (wymieniłem na alu)
- siodło (wymieniłem na wygodne Big Grin)
- błotniki (zdjąłem)
- światło przód i tył chyba też
- pedały w stanie słabym, łożyska do wymiany

https://zapodaj.net/29ea128099120.jpg.html
https://zapodaj.net/a948708b772de.jpg.html
https://zapodaj.net/708563035dd11.jpg.html

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2018 11:15:39 przez nie_mientki.)
09-11-2018 11:14:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Rower Power Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Piotrek
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
Dzięki za podpowiedzi.
Kwestia jak ożywić Rekorda pozostaje otwarta (rower niezupełnie jest mój, ale mam go legalnie Smile). Jeśli odbudowa na stan fabryczny a tak bym chciał, to mam wiele pytań, które padną później. Ale po kolei.

Dawidzio - (Klamki są od baranka, ale nie są one przypadkiem produkcji niemieckiej? Konkretnie podejrzewałbym firmę Altenburger, na nich także powinien znajdować się znak producenta.) Na klamkach nie ma żadnych oznaczeń, ale myślę (zważywszy, że całkiem nie pasują do tej kierownicy to podejrzewam, że są oryginalne. Co do lampy tylnej, znalazłem na tylnym widelcu punkt po wkręcie masowym, więc mam odpowiedź. Dynamo, masz rację, chodziło mi o to na guzik.

Nie_mientki - Koła mam, błotniki mam aluminiowe i coś mi mówi, że to jednak oryginały, pedały mam, choć trochę im brak. Siodło, kierownica i lampa to temat, do którego z pewnością wrócimy. Dzięki za propozycję.
Pozostało pytanie o wolnobieg, no i upewnienie się, że w 1975 roku były montowane błotniki alu.
Kiedy nauczę się używać cytatów, moje posty staną się bardziej czytelne, jeśli pomogą dalsze zdjęcia to mówcie co "zdjąć".
09-11-2018 14:02:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,205
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #5
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
Błotniki i u mnie aluminiowe, więc możliwe że są oryginalne.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
09-11-2018 14:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rower Power Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Piotrek
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
(09-11-2018 14:27:59)nie_mientki napisał(a):  Błotniki i u mnie aluminiowe, więc możliwe że są oryginalne.
Na to wygląda. No to pozostaje jeszcze wolnobieg. Czy mógł być 5-cio biegowy tak jak w Rekordzie 10.
Aha, i jeszcze pytanie, czy kierownica miała owijki, czy mogła mieć gripy.
09-11-2018 15:18:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rower Power Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Piotrek
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Rekord. Co oryginalne a co nie.
Już chyba wszystko wiem. Rozmawiałem z właścicielem i wiem z grubsza co zmienił a co nie. Wątek można zamknąć a renowację wrzucę w innym miejscu. Będę miał wiele pytań. Do zobaczenia.
10-11-2018 00:59:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Październik - stqc

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Polecamy naszych kontrahe...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 02:38:47
» Odpowiedzi: 162
» Wyświetleń: 26578
Weryfikacja części/ramy
Ostatni post: ptrcichy
Dzisiaj 02:38:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Odrestaurator
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 01:30:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Jawa 350 TS 638.0
Ostatni post: Lubiestaremoto
Dzisiaj 01:24:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 59
Wspornik kierownicy Romet...
Ostatni post: arge
Wczoraj 23:54:15
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 168
Koło Romet Ogar 205 Tylne...
Ostatni post: Marian2350
Wczoraj 23:48:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
ZZR Huragan - projekt Ero...
Ostatni post: Matti
Wczoraj 23:24:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5052
Konkurs na jednoślad mies...
Ostatni post: Melon 50-t-1
Wczoraj 22:42:45
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 313
Chart LC RoberTa
Ostatni post: robert2006p
Wczoraj 22:23:04
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 4896
Pozostałości komar/rama
Ostatni post: martii69
Wczoraj 21:57:24
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Naprawa głowicy 023
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 21:38:06
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 88
Skrzynia 023
Ostatni post: Spsodg
Wczoraj 21:12:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 44
Kupię silnik 023
Ostatni post: Spsodg
Wczoraj 21:04:28
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 63
Ogar czy sie oplaca?
Ostatni post: grek132
Wczoraj 20:48:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 224
Romet Ogar 200
Ostatni post: Lubiestaremoto
Wczoraj 19:48:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52

Reklama