Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odbudowa Sprinta 1
Autor Wiadomość
czarodziej007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Bartek
Skąd: Łęczna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Odbudowa Sprinta 1
Witajcie.
Mam rower, którego trudno odbudować, ale chce to zrobić.
Trudność jest taka że wujek gogle mało wie o Romet Sprint 1 z 75'.

Niestety rower po 25 latach w stodole jest w stanie katastrofalnym kiedyś go ktoś przemalował i nawet naniósł kalkomanie żółw. Rower był cały czas w mojej rodzinie. Dlatego potrzebuję pomocy w odbudowie.
Spis problemów:
- Czy można dostać obręcze kół 24" stalowe chrom tak by nie wstydzić się założenia do roweru. Mam koła do niego oryginalne ale są w stanie agonalnym. Pokryte rdzą na około 80-90% powierzchni.
- Jakie kolory stosowano wtedy w malowaniu rowerów? Czy prawdą jest że z palety fiata?
- Czy dążyć do oryginału maksymalnie czy modyfikować? Np. Koła alu stożek (24" stożek założyłem do Rometa Alki tragicznie to wygląda ale może lepiej w kolarce by się sprawdziły). Hamulce szosowe U-brake.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2018 15:54:23 przez seler1500.)
30-10-2018 13:01:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
marwaski Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Mariusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Odbudowa Sprinta 1
Jak chcesz go odrestaurować to tylko jak był w oryginale
Nie da się tego zrobić w tydzień, musisz brakujących części szukać w necie, a to trochę trwa i się opłaca.
W tym roczniku i wcześniejsze najczęściej widziałem w czerwieni meksykańskiej.
Koła w/g mnie stalowe, odzyskaj chociaż piasty bo są na 28 szprych (powinny być) a obręcze kiedyś wpadną ci w ręce lub szukać za grosze jakiegoś dawcy, może na okolicznym złomie. Hamulce stalowe - jak coś to mam i inne części też znajdę.
Na razie tyle
Potrzebne zdjęcia twojego Sprinta bo inaczej działamy po omacku.

Co do kół - to powinny pasować od Jubilata tylko że są na 36 szprych i trzeba szukać o zenita żeby zamontować wolnobieg

Jaguar Super; Specjal
Wigry - Lux 1975
Sokół - Lux 1973
Karat 1972
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; 5-1981; Universal 3speed-1978
Flaming 1978, 1972, 1974
Jubilat Lux 1978
Gazela 1989
Zenit special 1989
Huragany, Jaguar, Romety sport......
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2018 22:53:18 przez marwaski.)
30-10-2018 22:47:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,294
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #3
RE: Odbudowa Sprinta 1
Mam koło tył od Zenita i mogę oddać, kiedyś dostałem w prezencie od Wnusia ale konwersja na biegowego jubilata padła a kolo zostało. Tylko musisz przyjechać do Puław albo Markuszowa.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
31-10-2018 00:21:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Odbudowa Sprinta 1
Zacznijmy od tego, że Sprint to taka dziecięca pseudokolarka, której wartość materialna jest wręcz ujemna. Sentymenty mają ogromną siłę i rozumiem to, ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić. Myślę że inwestowanie w jakieś nowe części jest po prostu zupełnie nieopłacalne i przy odrobinie wytrwałości taki rower można skompletować zaglądając na okoliczne skupy złomu i targowiska,
ewentualnie posiłkując się grupami o starych rowerach na FB (ale ostrzegam - będzie tam jednak drogo).

Co do kół, myślę że jest to do znalezienia. Pamiętaj jednak, że wymienione przez kolegów wcześniej koła od Jubilata, czy Zenita mają szersze obręcze i są nieco mniejsze - to nie będzie to samo.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
31-10-2018 18:51:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marwaski Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Mariusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Odbudowa Sprinta 1
Wigrus masz rację - złomy to najlepsze miejsca do pozyskania części.
Co do rozmiaru kół w Sprincie to mówimy o 24 x 1 3/8 to jest ETRTO 540 czyli tyle ile w jubilacie - ale mogę się mylić bo piszę z głowy.
Zastrzegam że jest to pomysł zastępczy i można spokojnie znaleźć koła Sprintowe.
Pamiętam że błotniki stalowe od Sprinta Universala idealnie mi podpsowały do Jubilata.
Pozdrawiam

Jaguar Super; Specjal
Wigry - Lux 1975
Sokół - Lux 1973
Karat 1972
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; 5-1981; Universal 3speed-1978
Flaming 1978, 1972, 1974
Jubilat Lux 1978
Gazela 1989
Zenit special 1989
Huragany, Jaguar, Romety sport......
01-11-2018 14:43:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Odbudowa Sprinta 1
Zawsze byłem pewien, że te węższe były też i nieco większe. Ale może się myliłem. Tutaj mamy zaś przeróbkę odwrotną.

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...zerzutkami

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2018 17:15:46 przez Wigrus.)
02-11-2018 17:13:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marwaski Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Mariusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Odbudowa Sprinta 1
Może i są trochę węższe ale jak nie ma ...
Dla potomności znajdę "felgi" Sprinta na moim przywarsztatowym złomie i porównam je z Jubilatem

Jaguar Super; Specjal
Wigry - Lux 1975
Sokół - Lux 1973
Karat 1972
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; 5-1981; Universal 3speed-1978
Flaming 1978, 1972, 1974
Jubilat Lux 1978
Gazela 1989
Zenit special 1989
Huragany, Jaguar, Romety sport......
02-11-2018 21:43:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
czarodziej007 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Bartek
Skąd: Łęczna
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Odbudowa Sprinta 1
Na zdaje się oryginalnej oponie sparciałej tak że w oczach się rozpada jest napis 24x1 3/8 i 37-540 felga jest węższa niż w standardowej 24 z alki. Co do dostępności to nie wiem czy Sprint 1 jest powszechny bo wszędzie tylko 2 widzę i opisy też tylko 2 a one były produkowane później. No to mam z obręczami przekichane. Znaleźć takie w dobrym stanie to chyba tylko cudem. Stalowe wąskie i na 28 szprych. Pozostaje mi tylko zrobić go na "rat look'a". Czyli co się da ratujemy a co nie to zostaje w stanie złym. Niestety chyba wszystkie albo znakomitą większość szprych będę musiał zmienić. Znaczna ich część przerdzewiała albo strzeli po próbie odkręcenia czy dokręcenia. Siodełko jest oryginalne od spodu pordzewiałe a skóra twarda brzydka ale cała. Zastanawiam się jak to przywrócić świetności. Ma ktoś pomysł?
10-11-2018 00:57:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marwaski Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: Mariusz
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Odbudowa Sprinta 1
"Co do rozmiaru kół w Sprincie to mówimy o 24 x 1 3/8 to jest ETRTO 540 czyli tyle ile w jubilacie - ale mogę się mylić bo piszę z głowy."

No i oczywiście, że się myliłem- znalazłem w swoich zasobach koła od Sprinta i one są większe, a koła od Jubilata to rozmiar ETRTO 507 czyli są mniejsze i koniec dyskusji mój błąd.

Coś słychać w odbudowie?

Jaguar Super; Specjal
Wigry - Lux 1975
Sokół - Lux 1973
Karat 1972
Wigry 1-1974; 2-1975; 3-1989; 4-1978; 5-1981; Universal 3speed-1978
Flaming 1978, 1972, 1974
Jubilat Lux 1978
Gazela 1989
Zenit special 1989
Huragany, Jaguar, Romety sport......
02-12-2018 22:11:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Styczeń - BellaUrsa

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[Wiki] Romet 50-T-1 (2370...
Ostatni post: ananas
Dzisiaj 17:52:50
» Odpowiedzi: 70
» Wyświetleń: 30140
Identyfikacja błotników
Ostatni post: trzcinka
Dzisiaj 03:34:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 107
Romet Ogar 205 Wydział od...
Ostatni post: Mati
Dzisiaj 01:15:08
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1177
Redukcja nakrętki cylindr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 00:06:03
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 214
"Pszczółka" , czyli kolej...
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 22:48:14
» Odpowiedzi: 578
» Wyświetleń: 82428
Budowa Mińsk 125
Ostatni post: gizz
Wczoraj 22:12:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 421
Tulejka dystansowa
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 21:47:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 90
Komar 2352 by Piórek
Ostatni post: joozek
Wczoraj 19:51:33
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 755
Mocowanie wybieraka 017
Ostatni post: Mixol
Wczoraj 13:00:13
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 93
Części na OLX Waganiec UW...
Ostatni post: Stachu.G
Wczoraj 11:40:17
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Błotniki WSK 125
Ostatni post: itargon
20-02-2020 12:45:04
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 211
Od czego części wsk m06 k...
Ostatni post: Szymon72
20-02-2020 12:17:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 224
PF 126p FL 1993 by JGNZM
Ostatni post: ananas
20-02-2020 01:23:18
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 6364
Okazje na OLX, ALLEGRO i ...
Ostatni post: Szatek
20-02-2020 00:53:06
» Odpowiedzi: 363
» Wyświetleń: 82742
Części zamienne
Ostatni post: trzcinka
20-02-2020 00:49:06
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 233

Reklama