Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Autor Wiadomość
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #1
Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Witam czy też tak macie że niektore elementy ramy zostały wykonane w sposób bardzo nieprecyzyjny nie wspominajać już o jakośći spawów?
U mnie w motorynce krzywo był silnik ,dodatkowo oś wachacza krzywo wspawana oraz górne mocowanie amortyzatorów.P
Parę godzin pracy i efekt bardzo zadawalający teoretycznie nie piowinno pozostawić juz dwóch śladówSmile


Załączone pliki Miniatury
                   
25-10-2018 22:33:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
W moim byłym charcie też rama seryjnie krzywo pospawana, taka jakość Rometa niestety :/
25-10-2018 22:44:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Ciężko to mówić ale polska motoryzacja PRL to w większości jedna wielka wada produkcyjna... na mojej wsk nawet podkładu nie było fabrycznie i koroduje mocno jak zresztą wszystkie. Spawy tragedia niektóre wyglądają jakby ktoś pierwszy raz spawał. No ale jakoś te sprzęty się trzymają, takie czasy były.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
25-10-2018 23:18:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
To mnie pocieszyliście że nie tylko ja tak mam,kiedyś miałem motorynkę to też rama była żle zespawana.Widocznie nie było żadnych norm oraz wytycznych dotyczących produkcji poprostu spawali i niepatrzyli czy to prosto wyszło ważne żeby w sklepie nie pekło od stania SmileW sumie to wtedy wszystko schodziło bardzo szybko bo nic nie było i ludzie brali nawet krzywe egzemplarze.
26-10-2018 12:37:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Najczęściej pękały spawy mocowanie-rura podsiodłowa i spawy główki ramy, czasem mocowania amortyzatorów.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
26-10-2018 14:53:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryko350 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 134
Imię: Patryk
Skąd: Siedlików
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Sądzę że oryginalnie silnik był prosto tylko podczas użytkowania mocowania się wykrzywiły w stronę łańcucha co jest w miarę logiczne. W moim 205 też jest krzywy na stronę łańcucha.
26-10-2018 15:37:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Patryko350 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Tak samo składa mi się już powoli komarek :F .
26-10-2018 16:54:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Czyli teoretycznie oś silnika powinien być w osi ramy w rejonie głowicy to jakiego grzyba robili uchwyty wygięte w jedną stronę,jakiś zamysł w tym mieli może ten silnik poprostu ma być lekko krzywy ?
26-10-2018 20:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Te silniki mają dość duże gumowe tuleje w mocowaniach, jak napniesz łańcuch to silnik się zwyczajnie przekrzywi na tych tulejach, to wydaje się być normalne.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-10-2018 21:09:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #10
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
o święci anieli :-) , a o ile moze sie "przekrzywić" silnik aby było normalnie a od jakiego "przekrzywienia" jest nienormalnie, najlepiej pokaz jakiś zapis na ten temat w serwisówce rometa, a jak byś nie znalazł to może daj znać o tym, bo robisz ludziom tzw. "wode z mózgu"
26-10-2018 21:36:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Nie napisałem że tak ma być, wystarczy popatrzeć na mocowania silnika które są z lichej cienkiej blaszki, a potem na duże gumowe tuleje w karterach, wniosek nasuwa się sam. W każdym Romecie którego miałem (ok 20szt.) to występowało więc to raczej nie jest odosobniony przypadek. Zwyczajnie łańcuch po naciągnięciu ściąga silnik w lewo. Żeby to zniwelować należało by wymienić tuleje w karterach, choć bardzo możliwe że to niewiele da za sprawą słabych mocowań silnika... takie przypadki zdarzają się nawet w ETZ czy Simsonach, tam masz tuleje mocowań na wahaczu i jak są wyrobione to silnik też się przekrzywia. W wsk np. masz 4 (dwa tył, dwa przód) sztywne mocowania i tam to nie występuje. Gdyby dorobić przednie mocowania w romecie pewnie też by nie było takiego problemu. I nie pisałem nic na temat stopnia przekrzywienia, od jakiego momentu jest normalne a od jakiego nie. To chyba każdy potrafi ocenić sam. Więc nie wiem skąd te twoje oskarżenia na temat "wody z mózgu" . To tylko przypuszczenie, moim zdaniem słuszne.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2018 14:33:34 przez Odrestaurator.)
27-10-2018 14:21:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #12
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
to troche tak jakby napisać, że junak musi cieknąć :-) to, że w wyeksplaoatowachch egzemplarzach motocykli, bez wzgledu na markę, występują stany awaryjne ( czy przedawaryjne) nie oznacza, że mozna je, z technicznego punktu widzenia, akceptować. Zębatka zdawcza przy silniku musi być ustawiona w jednej płaszczyźnie z zębatką napędzająca przy tylnym kole ze wzgledów, których nie trzeba w tym miejscu szerzej tłumaczyć. To wyklucza wszelkie "przekrzywienia silnika" w jego mocowaniach w ramie. Jezeli takowe występują to trzeba niestety po prostu przeprowadzić stosowną naprawę :-)
27-10-2018 15:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
(27-10-2018 15:09:36)bartosz1907 napisał(a):  to troche tak jakby napisać, że junak musi cieknąć :-)

Junak nie cieknie tylko znaczy teren jak coś Tongue .

Skoro już mowa o sztywności ram itp to jako dumny posiadać junaków powiem że taki silnik osadzony na sztywno jest dobry owszem, ale w niektórych junakach pęka rama pod silnikiem w okolicy szpilki do mocowania silnika.

Takie skrzywienie samo z siebie rometach to chyba tylko tych mocniejszych. Chyba seler1500 w motorynce coś tam wzmacniał czy coś ? W moim komarze nawet już jest coś nie tak bo tylne koło coś dziwnie zaczyna dotykać błotnika.
27-10-2018 17:13:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Owszem wzmacniałem, ale przy okazji spawania pękniętego mocowania. Dopiero po wzmocnieniu skończyły się problemy pt. "przekrzywiony silnik".

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
27-10-2018 20:42:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
robert2006p Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Robert
Skąd: KRAKÓW
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Wady fabryczne ram w motorowerach Romet
Podprostawałem wiec narazie nie powinno być problemów gdybym nie miał tego wzmocnienia na głowicy to pewnie było by dużo gorzej.Rzeczywiście trzeba z głową napinać ten łańcuch bo wachacz jest krótki i niewielki skok powduje spore róznice w napieciu.
Teraz sobie przypomniałem że maiłem kiedyś motorynkę w której było pekniecie pomiedzy rurą główna ramy a tą rurą podsiodłową co prawda jezdzilismy na niej okazjonalnie pod domem wieć pekniecie sie nie przesuwało bardziej,motorynka została sprzedana problem przestniał istniećSmile
27-10-2018 21:37:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo robert2006p za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53799
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 550
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 267
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 107
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165759
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 361

Reklama