Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[50-T-1] Romet 50-T-1 wsparcie
Autor Wiadomość
rapo3 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Rafał
Skąd: Wołomin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Romet 50-T-1 wsparcie
Dzień dobry,
Mniej więcej rok temu stałem się właścicielem widocznego na zdjęciach Rometa 50-T-1. Jakiś czas temu zacząłem poszukiwać części do tej maszyny i w taki sposób trafiłem na to forum, które okazało się dla mnie kopalnią wiedzy na temat tego modelu. Kolega Szatek robi świetną robotę. W związku z tym, że tu jestem i myślę o renowacji tego motoru mam prośbę o określenie kompletności i oryginalności tego egzemplarza. Motor ma ciekawy numer na ramie 999 000, co dla mnie jest zagadką.
Jeden z kolegów napisał mi, że nieoryginalna jest dźwignia hamulca. Brakuje mi jednego mocowania przedniego błotnika. Poszukuję też automatu zmiany biegów lub kogoś kto naprawi ten który mam. Może ktoś z Was dysponuje takim automatem lub zna kogoś kto może taki mieć lub naprawić. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Na zdjęciach brakuje dźwigni zmiany biegów i kopki oraz fajki od iskrownika. Te elementy są zdemontowane.
Jeśli były by pomocne zdjęcia jakichś konkretnych elementów, które nie są widoczne na załączonych zdjęciach to proszę napisać. Chętnie zrobię kolejne zdjęcia. Niestety nie mogę/nie potrafię załączyć większej liczby zdjęć.
Do motoru posiadam dokument, który nazywa się POTWIERDZENIE ZGŁOSZENIA DO REJESTRACJI i umowę pomiędzy pierwszym właścicielem a osobą od której motor nabyłem oraz umowę pomiędzy mną, a poprzednim właścicielem. Czy na tej podstawie uda się go zarejestrować?


Załączone pliki Miniatury
                   
10-10-2018 12:10:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rapo3 za ten post.
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Dziękuję za docenienie Smile

Ogólnie, prawie wszystko wygląda na oryginalne. Brakuje Ci tez plastikowej osłonki instalacji elektrycznej na poprzeczcę ramy - nieosiągalna.

Możesz zrobić zdjęcie tych numerów ramy?

Mam na sprzedaż dźwignię hamulca (ale w średnim stanie) i taki wspornik przedniego błotnika. Ślimak powinieneś mieć pod linkę na ścisk.
10-10-2018 15:53:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 335
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Ładna baza do odrestaurowania.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
10-10-2018 16:16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rapo3 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Rafał
Skąd: Wołomin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
(10-10-2018 15:53:20)Szatek napisał(a):  Dziękuję za docenienie Smile

Ogólnie, prawie wszystko wygląda na oryginalne. Brakuje Ci tez plastikowej osłonki instalacji elektrycznej na poprzeczcę ramy - nieosiągalna.

Możesz zrobić zdjęcie tych numerów ramy?

Mam na sprzedaż dźwignię hamulca (ale w średnim stanie) i taki wspornik przedniego błotnika. Ślimak powinieneś mieć pod linkę na ścisk.

   
Zdjęcie numeru ramy. Wspornik chętnie odkupię. Mogę prosić zdjęcie dźwigni hamulca? Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym ślimakiem pod linkę.

(10-10-2018 16:16:01)remix301 napisał(a):  Ładna baza do odrestaurowania.

Dzięki. Taki jest pomysł. Powoli się przygotowuję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2018 16:31:00 przez rapo3.)
10-10-2018 16:26:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Według mnie, te numery mogą być przebijane... W 50-T-1 na początku produkcji, ani w 50-TS-1 nie występował taki ciąg liczb. Dodatkowo są krzywo nabite.

Tu link do zdjęć: https://m.olx.pl/oferta/czesci-romet-kom...hde9N.html

Ten ślimak jest pod nakręcaną linkę, a oryginał był pod linkę zabezpieczoną kulką - starszy typ.
10-10-2018 19:37:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Taki:

Występowały w szczególności w Komarach z metalowymi obudowami lampy (do 2330 włącznie).


Że krzywo nabite to żaden argument, tam działy się takie rzeczy, które się fizjologom nie śniły Big Grin
Choćby przykładowo:

2361 z 1984

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
10-10-2018 20:28:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rapo3 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Rafał
Skąd: Wołomin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
(10-10-2018 19:37:07)Szatek napisał(a):  Według mnie, te numery mogą być przebijane... W 50-T-1 na początku produkcji, ani w 50-TS-1 nie występował taki ciąg liczb. Dodatkowo są krzywo nabite.

Tu link do zdjęć: https://m.olx.pl/oferta/czesci-romet-kom...hde9N.html

Ten ślimak jest pod nakręcaną linkę, a oryginał był pod linkę zabezpieczoną kulką - starszy typ.

Ciekawa sprawa z tymi numerami. Oczywiście jak najbardziej mogły być przebite. Średnio się na tym zna więc trudno mi się jakoś odnieść. Zastanawiam się nad motywacją kogoś kto był właścicielem tego motorka aby je przebijać.
Mogę też sobie wyobrazić, że w fabryce mieli fantazję i taki nabili. Dziś pewnie jest to nie do pomyślenia ale w tamtych czasach pewnie tak. Może ktoś się orientuje czy to jakoś można sprawdzić. Może są jakieś rejestry/spisy produkcyjne czy coś takiego. Może w Urzędzie Komunikacji można coś sprawdzić?

Ten ślimak będzie pasował do tego mojego Rometa? Jeśli tak i jest do sprzedania to chętnie odkupię.

Notatka od Dawdzio, 11-10-2018 21:28:01

Usunąłem cytat.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018 11:42:45 przez rapo3.)
11-10-2018 11:39:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Spisy produkcyjne prawdopodobnie zostały zniszczone po likwidacji Rometu - chyba że coś jeszcze jest w Archiwum Państwowym w Bydgoszczy.

Ślimak będzie jak najbardziej pasował, bo przecież taki był fabrycznie Smile
11-10-2018 12:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
(10-10-2018 20:28:35)Dawdzio napisał(a):  Taki:
Występowały w szczególności w Komarach z metalowymi obudowami lampy (do 2330 włącznie).

Dawidzie zapomniałeś, że Komary ze skorupą metalową owszem miały ślimak o takim wyglądzie zewnętrznym, ale kwadratowy wkład linki byl w nich 2,4 mm.
Autor wątku, do swojego T-1 powinien poszukać ślimak oryginalny Smile lub od modelu 2350 (komar 3), a najlepiej z właściwym rocznikiem - w tym przypadku chyba 1975 i wkładem kwadratowym 1,9 mm.


Że krzywo nabite to żaden argument, tam działy się takie rzeczy, które się fizjologom nie śniły Big Grin
Choćby przykładowo:

2361 z 1974

Kolejna uwaga - tej ramy z tym fantastycznym numerem już nie ma i byc nie powinno Big Grin


Przy okazji, pedał hamulca tylnego z podnóżkiem kierowcy, powinienem mieć - stan do liftingu
Podaj maila, podeślę zdjęcia.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018 16:42:59 przez joozek.)
11-10-2018 12:17:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rapo3 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Rafał
Skąd: Wołomin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Dziękuję za wszystkie wskazówki jakie tu otrzymuję. Z tym ślimakiem to jak dla mnie na razie czarna magia. Jeśli ktoś ma właściwy do 50-T-1 z 75 roku to chętnie zakupię. Email do mnie to rapo3@wp.pl

Znalazłem dziś na YT taki filmik
https://www.youtube.com/watch?v=hadiNGRknEI
Jak się domyślam twórcą filmiku i renowacji jest kolega Szatek. Pytanie o listwę na instalację elektryczną znajdującą się pod ramą. Czy może ktoś to jest w stanie dorobić taki element?

Notatka od Dawdzio, 11-10-2018 21:26:29

Nie cytuj postu, który jest tuż nad twoim (a już w szczególności nie cytuj zdjęć). Bardzo to utrudnia późniejsze czytanie takiego tematu. Cytat usunąłem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018 16:42:22 przez joozek.)
11-10-2018 13:44:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rapo3 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Zależy z czego miała by być. Jeśli jak oryginalna z plastiku, to koszt wykonania formy to kilka tysięcy złotych, co przy tak małym zapotrzebowaniu, jest kompletnie nie opłacalne.
11-10-2018 15:33:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rapo3 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Rafał
Skąd: Wołomin
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
(11-10-2018 15:33:58)Szatek napisał(a):  Zależy z czego miała by być. Jeśli jak oryginalna z plastiku, to koszt wykonania formy to kilka tysięcy złotych, co przy tak małym zapotrzebowaniu, jest kompletnie nie opłacalne.
Rozumiem, że na filmiku jest oryginalna nie dorabiana? Ewentualnie może dorobiona jest z czegoś innego?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018 15:55:45 przez rapo3.)
11-10-2018 15:54:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
Oryginalna. Tak jak już pisałem - jeśli ktoś jej nie ma, to są nikłe szansę że ją znajdzie.
11-10-2018 21:17:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
joozek
Rzeczywiście, licznik jest tam już nowszy, a więc i linka nowsza. Trafne spostrzerzenie. Tylko jak jest z dostępnością ślimaków w takiej kombinacji? Bo zawsze myślałem, że pancerz na wcisk = większa średnica linki. A może da się po prostu włożyć wnętrze nowszego do starej obudowy?
Rama o tym numerze może już nie istnieje, ale pozostanie na zawsze w naszej pamięci Big Grin

rapo3
Ślimak nie jest nawet mój, chciałem ci tylko pokazać jak to ma wyglądać.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018 21:30:38 przez Dawdzio.)
11-10-2018 21:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet 50-T-1 wsparcie
..."Tylko jak jest z dostępnością ślimaków w takiej kombinacji? Bo zawsze myślałem, że pancerz na wcisk = większa średnica linki. A może da się po prostu włożyć wnętrze nowszego do starej obudowy?... "

Pancerz jest ten sam, wkład da sie przełożyć. Ba ... znam producenta który robi wkłady przejściowe, z jednej strony 1,9 a z drugiej 2,4 mm.
Tylko, że ja robiąc swojego 2330 szukałem ślimak pod linkę 2,4 tak jak było w oryginale, żadnych przejściówek Smile
Autor wątku ma raczej ułatwione zadanie, gdyż ślimak z 1975 w jego T-1 jest taki sam jak w Komarze 2350, 2351, 2361 i Romecie 750, z tego samego rocznika.
Smile

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-10-2018 22:14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2980
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165799
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 103
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 54
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53814
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 558
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 268
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52076
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63

Reklama