Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
KOMAR 2350 1976
Autor Wiadomość
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #1
KOMAR 2350 1976
Witam
Chciałbym przedstawić mojego komara dzień po transakcji ( koszt nie mały- 0.7 whisky z Lidla).Jest to bardzo popularny typ 2350 z 1976 roku , jest go trochę więcej niż na zdjeciach ale o tym póżniej. Plan jest taki a zeby doprowadzić go do stanu fabrycznego takiego jak opuszczał brame fabryki , zobaczymy jak to wyjdzie , mam nadzieję że będzie ok. Liczę na jakieś podowiedzi co do zgodności rocznikowej poszczególnych części.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/43304b27454de831
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a86bd25b54804c68

Oto kilka zdjęć z rozbiórki                    

                   


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2018 21:12:42 przez Rafał1977.)
26-08-2018 20:43:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Majerano Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 441
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 4
Post: #2
RE: KOMAR 2350 1976
Poza tym że jest nie kompletny to wygląda że uchował sie w świetnym stanie jeśli chodzi o lakier ale kogo to obchodzi i tak pewnie bedzie malowany prawda? SZKODA

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
26-08-2018 21:14:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: KOMAR 2350 1976
Myślałem nad tym żeby go zostawić w oryginale , ale na żywo wygląda dużo gorzej , stan błotników i baków jest na 3 ,nie wspomne że dużo czasu trzeba poświęcić ramie ,ma pourywany uchyt tłumika , odbój stopki i pare innych wad , nie wspomne o kołach w kształcie cyfry 8
26-08-2018 21:21:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,855
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: KOMAR 2350 1976
Takiego to szkoda malować :/ .

Twój janek w tle ? Smile
26-08-2018 21:46:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: KOMAR 2350 1976
Zaczynam od ramy i przodu ,jest zrobiona nowa sztyca z super gwintem i wspawana tigiem oczywiscie prostoliniowość została zachowana, druga sprawa rama ,ktoś usunął oryginalna tuleje wahacza i wspawał (albo uczył sie spawać) pełną tuleje bez jakichkolwiek tulejek , trzeba to było wszystko usunąć         zostało tylko dorobić tuleje na wzór oryginalnej i wspawać oczywiscei zachowujac wszystkie wymiary

Można by było wymienić ramę , ale co oryginał to oryginał tym bardziej ze to komar z jednej parafii        

Stopki centralne , zrobione są nowe otwory prowadzące + nowy bolec ,tuleja jest wspawana na równo względem głowki ramy mam nadzieję że będzie stał na stopkach prosto (poprzednia latała sobie swobodnie w rurze ramy) oczywiście stopki centralne trzeba było prostować i na koniec udało się ocynkować tylne dolne części teleskopów ,magik od ocynku nie dawał im szans mówiąc że aluminium się strawi, ale wyszło super                
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2018 22:16:28 przez Rafał1977.)
28-08-2018 21:58:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,525
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: KOMAR 2350 1976
Nie wydaje mi się, że tuleja ramy, tylnego wahacza, była wymieniana na pełną. Widać wyraźnie, że ktoś zastosował metalowe tuleje od Ogara, lub T-1.
Trzeba bylo je podgrzać palnikiem gazowym i z przeciwnej strony wybić prętem fi 8 mm.
Druga sprawa - blachy mocowania silnika, należało wymienić, odcinać, po kolei. Będziesz musiał nieźle kombinować by wstawić je w osi ramy, zachowując właściwy wymiar między nimi.
Kolejna sprawa - sztyca główki ramy, nie za długa Ci wyszła??? Ma mieć długość 185 mm od dolnej polki.
No i deser ... trzymam kciuki za dalsze prace Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
29-08-2018 00:47:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: KOMAR 2350 1976
Ta tuleja wahacza to ewidentna samoróbka zresztą nie trzymała wymiaru oryginalnej poza tym ktoś się uczył na niej spawać wszystko było osmarkane nie pospawane o wybiciu i podgrzaniu nie było mowy istny koszmar , a co sztycy to od dołu pólki ma 185mm tylko zdjęcie jest z dziwnej perspektywy zreztą nic by to nie wniosło jak by była dłuższaWink
Z ramą dam radę coś sie wymyśli jest mały plan ale o tym pózniej ,zresztą znając zeszłe czasy połowa załogi która składała te komary była nietrzeżwa z tąd te krzywo pospawane i powiercone częściBig Grin jeszcze wchodzą w gre tygodniowe imieniny Pana Stasia, Zygmunta itp ...
Dzisiaj dorobiłem ogranicznik stopki centralnej ,dospawałem ogranicznik półki wycięty z innej ramy i nastąpiłą przymiarka przedniego zawieszenia ,miski niestety chińskie na ramę pasują ,gorzej jest z miską która idzie na widelec ,bierznie trzeba było szlifowac w środku żęby to włożyć istny cyrk , oto kilka zdjęc z walki
   
   
   
   
   

Najpierw trzeba go będzie złożyć na surowo , zobaczymy czy wszystko będzie pasować ,pierwsze kroki poczynione
   
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2018 21:46:52 przez Rafał1977.)
29-08-2018 21:36:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,525
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: KOMAR 2350 1976
Wielokrotnie o tym pisałem, tylko kilka procent chińskich części do czegoś się nadają Confused
Zastosowany zestaw główki ramy, tak jak napisałeś ma zbyt wysoką bieżnię dolną, co skutkuje "brakiem" ograniczników skrętu - zwłaszcza w Komarach. Oczywiście to nie wszystko, podnosi też górną polkę, przez co pod nią powstaje luz i mamy efekt samo-rozkręcania się.
Napisałeś, że ją zeszlifowałeś Confused kiepski pomysł, lepiej przeproś się ze stara bieżnią i zastosuj markowe łożyska, np Shimano.
Szlifowanie skutkowało nagrzaniem i utratę właściwej jej twardości - oczywiście jeśli taką miała Smile

kciuki nadal trzymam Big Grin



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
29-08-2018 23:30:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: KOMAR 2350 1976
(29-08-2018 23:30:05)joozek napisał(a):  Wielokrotnie o tym pisałem, tylko kilka procent chińskich części do czegoś się nadają Confused
Zastosowany zestaw główki ramy, tak jak napisałeś ma zbyt wysoką bieżnię dolną, co skutkuje "brakiem" ograniczników skrętu - zwłaszcza w Komarach. Oczywiście to nie wszystko, podnosi też górną polkę, przez co pod nią powstaje luz i mamy efekt samo-rozkręcania się.
Napisałeś, że ją zeszlifowałeś Confused kiepski pomysł, lepiej przeproś się ze stara bieżnią i zastosuj markowe łożyska, np Shimano.
Szlifowanie skutkowało nagrzaniem i utratę właściwej jej twardości - oczywiście jeśli taką miała Smile

kciuki nadal trzymam Big Grin

Niestety oryginalne bierznie do niczego sie nie nadawały , szczególnie ta dolna latała po sztycy ,dolną rozszlifowałem w tokarce , temp. nie było ,także na właściwościach swoich o ile je ma nie straciła.
Zobaczymy co z tego wyjdzie jak założe pólkę.
Pozdrawiam
29-08-2018 23:44:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: KOMAR 2350 1976
Witam ponownie ,pomału ale do przodu, wyszkiełkowałem piasty z dekielkami , zostały zregenerowane wahaczyki + udało sie uratować oryginalane śruby . c.d.n.
   
   
   
09-09-2018 20:42:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 577
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #11
RE: KOMAR 2350 1976
To szkiełkowanie to tragedia - elementy wyglądają jak pomalowane...
09-09-2018 22:30:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,525
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: KOMAR 2350 1976
Chyba piaskiem z piaskownicy zrobione ... Huh wa-haczyki też wcześniej nim potraktowałeś???
Co do tych śrub ... poszukaj jednak nowych, np z A2



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-09-2018 22:51:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: KOMAR 2350 1976
(09-09-2018 22:30:17)Szatek napisał(a):  To szkiełkowanie to tragedia - elementy wyglądają jak pomalowane...
Raz to zdjęcia słabo wyszły ,druga sprawa nie ma takie pełnego wybłysku.
Też to średni podoba , tzreba będzie nad tym popracować

(09-09-2018 22:51:05)joozek napisał(a):  Chyba piaskiem z piaskownicy zrobione ... Huh wa-haczyki też wcześniej nim potraktowałeś???
Co do tych śrub ... poszukaj jednak nowych, np z A2

wahaczyki piaskowane ,oszczotkowane ,ocynkowane , a zapomnaiłem dodać przechrzczone
śruby zostają są ok , oryginał to oryginał
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2018 23:02:27 przez Rafał1977.)
09-09-2018 22:56:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 577
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #14
RE: KOMAR 2350 1976
Polecam szkiełkowanie w osłonie wodnej: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...400&page=7 Chociaż nie wiem czy z tych bębnów i pokryw da się jeszcze uzyskać taki efekt...
09-09-2018 23:49:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: KOMAR 2350 1976
(09-09-2018 23:49:30)Szatek napisał(a):  Polecam szkiełkowanie w osłonie wodnej: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...400&page=7 Chociaż nie wiem czy z tych bębnów i pokryw da się jeszcze uzyskać taki efekt...

W przypadku innego lepszego aluminium lepszych marek można sie w takie coś bawić , robiłem to w innym motocyklu efekt marnieje jak sie używa sprzęt ,no chyba ze zamkniesz go sobie w gablocie.
Aluminium od komara wyszkiełkowane to już jest kosmos , jakość aluminium jest słaba i po paru miesiacach będzie to wszystko blaknać ,także błyszczeć się będzie jedynie łza w oku że kasy tyle wywaliłeś.
10-09-2018 18:11:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 2350, 1971r
Ostatni post: eloolo22
Wczoraj 23:43:21
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 536
Spełnienie marzeń czyli.....
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 23:35:01
» Odpowiedzi: 140
» Wyświetleń: 15196
Chart LC RoberTa
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 23:13:54
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 2978
Romet Chart 210 79/4 LC #...
Ostatni post: grek132
Wczoraj 23:08:57
» Odpowiedzi: 1488
» Wyświetleń: 174375
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 23:00:56
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 448
Uchwyt linki licznika
Ostatni post: Bartek
Wczoraj 22:46:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 29
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:43:02
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 2081
witam wszystkich serdeczn...
Ostatni post: mario579pl
Wczoraj 22:40:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 10
huragan ulep
Ostatni post: romet3kolory
Wczoraj 21:39:37
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1518
Komar 3 - moja renowacja ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:52
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 584
Jaguar znaleziony na złom...
Ostatni post: romet3kolory
Wczoraj 21:30:42
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Ja mu w gas, a on zgas
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 21:13:35
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 278
AWO Simson Sport 1959r
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 20:42:22
» Odpowiedzi: 85
» Wyświetleń: 15458
Czy da rade coś z tego wy...
Ostatni post: Suwmiarka
Wczoraj 20:34:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 148
Ogr 205 :)
Ostatni post: Suwmiarka
Wczoraj 20:25:03
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 2443

Zapraszamy

Reklama