Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont Silnika - wybór cześci
Autor Wiadomość
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Remont Silnika - wybór cześci
Witam, przymierzam się do rozpoczęcia remontu generalnego w moim ogarze. Będę zmieniał Wał,cylinder,głowica... itd, łożyska w całym silniku. I mam do was pytanie jakich części byście radzili użyć, jestem jeszcze zielony w temacie. Za wszystkie odpowiedzi dzięki.Big Grin

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 15:47:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
NexTPL Offline
Ten co go Jaffka wykiwała
*


Liczba postów: 65
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Łożyska dobrej firmy, np. Koyo
Dobre uszczelki, nie te z papieru Tongue
Simmery z dobrego materiału.
11-07-2018 15:56:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Remont Silnika - wybór cześci
A cylinder?

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 15:58:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co go Jaffka wykiwała
*


Liczba postów: 65
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Nie chce wpędzić cię w maliny, dlatego nic o nim nie mówiłem, sam posiadam Ogara 200, lepiej niech się wypowie ktoś kto posiada 205.
11-07-2018 16:07:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Słyszałem że cylindry Almot cieszą się dobrymi opiniami.

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 16:14:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Najlepszy wybór to szlif oryginalnego cylindra zmd pod dobry tłok. Uszczelniacze najlepiej dwuwargowe. Najlepszy wał to chyba Duells. Łożyska od siebie polecam FAG lub też FAG tvh z luzem c4 czyli teflonowe.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2018 16:52:16 przez Odrestaurator.)
11-07-2018 16:49:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Co do sensowności i ograniczania kosztów remontu, to polecę lekturę klasyka:

"Weźmy na przykład buty. Vimes zarabiał trzydzieści osiem dolarów miesięcznie, nie licząc dodatków. Porządna para skórzanych butów kosztowała pięćdziesiąt dolarów. Ale para butów, na jaką mógł sobie pozwolić - całkiem przyzwoita na jeden czy dwa sezony, bo potem zupełnie przetarła się tektura, przeciekająca jak demony, to koszt około dziesięciu dolarów. Takie właśnie buty zawsze kupował Vimes i nosił je, aż podeszwy były tak cienkie, że w mgliste noce po kamieniach bruku poznawał, gdzie w Ankh-Morpork się znajduje.
Jednak dobre buty wytrzymywały lata, długie lata. Bogatego stać na wydanie pięćdziesięciu dolarów na parę butów, w których po dziesięciu latach wciąż będzie miał suche nogi. Tymczasem biedak, którego stać tylko na tanie buty, wyda w tym czasie sto dolarów -a nogi i tak stale będzie miał przemoczone.
To właśnie kapitan Vimes nazywał obuwniczą teorią niesprawiedliwości społecznej."

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
11-07-2018 16:57:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Remont Silnika - wybór cześci

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 17:00:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Tylko po co?Tongue wydasz więcej a ten "tuning 40mm super moc" nic nie da, raz że tłok jest większy czyli cięższy a dwa to po prostu za mała średnica. Zwykły cylinder idzie dostać taniej a będzie to samo.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
11-07-2018 17:25:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Przekonało cię słowo TUNING ?
Co ci to da ? Nie dość że wzrostu na osiągach nie będzie to jeszcze więcej spali i krócej posłuży, słaba jakość odlewów. Niż takowy zmd po szlifie z jakimś dobrym tłokiem posłuży dużo dłużej, a i oryginał ! :v

Nie chcę się czepiać gdyż nie określiłeś się w tytule i 1 poście o jakiego ogara chodzi, dopiero po wejściu w link dowiedziałem się o jakiego chodzi, ale to tak marginesem.

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
11-07-2018 17:43:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Nie chodziło o Tuning tylko że w ofercie napisane jest "BARDZO ŻYWOTNY ZESTAW, NIE WYSILONY

TŁOK BARIKIT ZAPEWNIA SPORY PRZEBIEG BEZ OBAW O DZWONIENIE PIERŚCIENI ORAZ ZATARCIE" I chciałem zapytać was o zdanie, a tak btw jeżeli zrobiłbym szlif oryginalnego cylindra to jaki konkretnie tłok do tego polecacie?

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 17:51:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Moim zdaniem, jeśli masz wał ZMD (oczywiście jak rowek na klin i frez są w dobrym stanie) to oddaj go do regeneracji. Tak samo jak koledzy wyżej, jeśli masz cylinder ZMD (jeśli gwinty są ok, a sama tuleja cylindra nie porysana) to wyśli do szlifu.
11-07-2018 18:47:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Remont Silnika - wybór cześci
ZMD/barikit lub coś podobnego

"Zestaw niewysilony" oznacza że po prostu tuning który tam wykonano nie żyłuje zbyt mocno tego cylindra w stosunku do oryginału.



A tak swoją drogą, to do tego 023 jak zamówisz cały chiński (no może dajmy na to almot) zestaw z allegro też pewnie posłuży. Chodzi o głównie o wał i cylinder, bo łożyska, uszczelniacze i uszczelki które tam dodają w zestawie to rzeczywiście nic nie warty szmelc. Przykładowo kolega seler1500 jeździ tuningową motorynką na wale za 90zł z allegro i jest w porządku. Naprawdę te silniki co są teraz tak mało używane i tak niewysilone nie potrzebują nie wiadomo jakich części, zwyczajnie takie meczarnie z doborem tłoków itd i ładowanie tyle kasy w niego nie ma sensu. Chyba że planujesz tym często jeździć, używać codziennie, jeździć na zloty itp. to wtedy rzeczywiście może warto zainwestować w jakieś lepsze części.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2018 18:56:26 przez Odrestaurator.)
11-07-2018 18:52:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #14
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Do 205? Tłoki hondy MB

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-07-2018 18:59:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Remont Silnika - wybór cześci
Tak Ogar 205, a jakiś konkretny wymiar tego tłoka czy to już bez znaczenia?

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
11-07-2018 21:44:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2986
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165821
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 110
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 60
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53833
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 562
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 273
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52078
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 110
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10901
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67

Reklama