Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Autor Wiadomość
NoSeLatamTrochu Offline
Sen na jawie
*


Liczba postów: 579
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #1
Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Witam mam problem w silniku 023
Mam zepsute 2 gwinty na śruby, w jeden otwór wkręcony i ułamany w dziurze jest wkręt po mojej próbie czyszczenia gwintu jak ktoś gdzieś pisał a w drugim jest po prostu wyjechany gwint. Czy jeśli rozwierce te dziury pod wymiar trochę mniejszy niż śruba szóstka a potem ją tam wkręcę to zda egzamin ?
W chwili obecnej cały zapłon trzyma się na 1 śrubce i jeździ ! Ale myślę że nie na długo, więc chcę to naprawić

Undecided badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt Undecided

02-07-2018 01:26:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Rozwiercasz na 5,0 mm.
Lecisz do tokarza/ślusarza/kolegi i pożyczasz gwintownik M6, zgodnie z jego instrukcją co do kolejności (dostajesz trzy gwintowniki) robisz nowy gwint. Rozpiłowujesz otwór w podstawie zapłonu (logiczne). Żadnego pajacowania z gwintowaniem za pomocą śruby.
A jak nie masz kolegów z gwintownikami, to od razu informuję, że są tanie jak barszcz.

Albo jeśli chcesz mieć w oryginale, to poszukaj pod nazwą "helicoil".

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018 01:34:35 przez seler1500.)
02-07-2018 01:33:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Sen na jawie
*


Liczba postów: 579
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #3
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
okej
spróbuję tak zrobić bo 8 zawody i muszę pojechać i wrócić Big Grin

o co chodzi z
M6x1.0mm
M8x0.8mm
Zastanawiam się jaki gwintownik kupić

Undecided badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt Undecided

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018 01:48:12 przez NoSeLatamTrochu.)
02-07-2018 01:42:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,009
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #4
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Np. Mx x x.x mm
x.x - to oznaczenie skoku gwintu
Mx - np. m6 m8 m12 to oznaczenie średnicy gwintu (m6 = 6mm m8= 8mm itd.)

Ty musisz kupić m6x1 to jest zwykły metryczny gwintownik o średnicy m6 i skoku gwintu 1 czyli standard (metryczny)

Skoki typu 1, 1,25 , 0,8 się stosuje często w motocyklach np. na ośkach bo są to drobniejsze i mocniejsze gwinty (niemetryczne).

A no i przydałoby się jakbyś kupił od razu sobie uchwyt do gwintowania co by prosto to było nagwintowane i ww. wiertło 5mm. Musi być 1mm mniejsze niż średnica gwintu bo musi być trochę "mięsa" do gwintowania.

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018 01:59:06 przez Odrestaurator.)
02-07-2018 01:51:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Odrestaurator, mylisz się.
Skok standardowego gwintu M6 to 1.0 mm.

Andrij Prowizorkov
02-07-2018 01:56:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
NoSeLatamTrochu Offline
Sen na jawie
*


Liczba postów: 579
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #6
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
to kupię
M6x1.0
Wierteł to ja mam dużo

Undecided badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt Undecided

02-07-2018 01:58:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Gdyby były wątpliwości, polecam tabelę skoków gwintów metrycznych. Czyli po ludzku, M6x1,0 Wink

Andrij Prowizorkov
02-07-2018 01:58:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,009
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #8
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Fakt... poprawiam więc. Popatrzyłem szybko na tabelkę i 1,5 to standard dla gwintu m10 Big Grin

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018 02:01:47 przez Odrestaurator.)
02-07-2018 01:58:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Jak masz wiertło 4,8 mm to wierć nim, a jak nie to 5,0. W aluminium gwint musi być ciut głębszy, to też jest ujęte w którejś z tabel.

M10* Big Grin

Andrij Prowizorkov
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2018 02:00:00 przez seler1500.)
02-07-2018 01:59:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,009
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #10
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Najlepiej niech sobie przemierzy wiertła suwmiarką, najlepiej taką elektroniczną bo na oko weźmie 5mm okaże się być 6mm i będzie lipa.

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
02-07-2018 02:01:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
No tak, ale wiertła mają wybity rozmiar Wink

Andrij Prowizorkov
02-07-2018 02:07:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Sen na jawie
*


Liczba postów: 579
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #12
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
no mają
a do metalu to z jakim łebkiem ? tępym ?

Undecided badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt Undecided

02-07-2018 02:15:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,306
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Aluminium jest tak miękkim materiałem do obróbki ze jak już masz gotowy otwór i tylko go powiększasz to nawet tępy łepek zda egzamin Wink

xyz
02-07-2018 02:40:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Sen na jawie
*


Liczba postów: 579
Imię: Bartek
Skąd: Nowodwór Piaski
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #14
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
okej dzięki !

Undecided badz czlowiekiem laskawym tak i od czasu do czasu wcisnij prawy alt Undecided

02-07-2018 02:51:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 698
Imię: Rafał
Skąd: z daleka (OPJ)
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Zepsute gwinty mocowania iskrownika
Do metalu z takim łbem:


Andrij Prowizorkov
02-07-2018 02:53:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dziwny problem z jazdą Og...
Ostatni post: grek132
Dzisiaj 20:03:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 83
Romet Komar 2350 '72
Ostatni post: Paweł123
Dzisiaj 19:12:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 591
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 16:17:36
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 322
Jawa 50 odblaski itp.
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 15:42:55
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
Chart - Problem z filtrem...
Ostatni post: DumDum
Wczoraj 23:37:48
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 242
Kupię motorower
Ostatni post: Bartek
Wczoraj 23:17:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
nowa podstawa iskrownika
Ostatni post: grek132
Wczoraj 22:53:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
Jak podłączyć na krotko s...
Ostatni post: grek132
Wczoraj 22:51:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Brak OC, Brak przeglądu i...
Ostatni post: Marian2350
Wczoraj 22:18:34
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 72
Zawieszenie przednie Koma...
Ostatni post: Rafku
Wczoraj 22:15:27
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 129
Mocowanie lampy tył Jawa ...
Ostatni post: Marian2350
Wczoraj 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Tymczasem na złomie, czyl...
Ostatni post: kratta
Wczoraj 22:05:05
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 2266
Ostateczne składanie siln...
Ostatni post: Pan Zdzisław
Wczoraj 21:29:50
» Odpowiedzi: 303
» Wyświetleń: 6165
Kawusiowy Chart 110ccm + ...
Ostatni post: Simon
Wczoraj 20:44:18
» Odpowiedzi: 1261
» Wyświetleń: 195677
Jawa 50 światła na krótko...
Ostatni post: Tibia74
Wczoraj 19:12:54
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 173

Zapraszamy

Reklama