Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[50-T-1] Remont silnika w 50 T-1
Autor Wiadomość
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,469
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[50-T-1] Remont silnika w 50 T-1
Witam drodzy koledzy,

wszedłem w posiadanie zacnej TeJedynki i chciałem go odrestaurować. Z blacharką, lakierami itp problemu nie będzie, jedyne moje pytanie tyczy się silnika. Nie wiem jaki mam model, na silniku jest w koło wpisane SM28, może to coś Wam - specom, powie. Smile Gdy go kupowałem właścicielka powiedziała mi, że Romecik stał bo zepsute było magneto. Nie zdjąłem go jeszcze - czekam na ściągacz, ale rozebrałem silnik, żeby go wyczyścić i chyba dobrze, gdy spuściłem olej w silniku znalazłem dużo brudu: piach, trawe(!), jakąś skórę(!)... wygrzebałem to wszystko i będę czyścił ropą. Głównym moim zmartwieniem jest chyba przerdzewiały tłok, tak przynajmniej wydaje mi się patrząc z góry po ściągnięciu osłonki, nie wiem jak tam się dostać, jak to sprawdzić i jak wyczyścić. Być może nie jest to rdza, ale inny rodzaj brudu, którego wyciągałem już wiele. Wygląda to jak jakiś fragment uszczelki, bądź kleju i być może to nic.

Teraz mam takie pytanko, czy części z Ogarów pasują do tego silnika z T-1 ? Widziałem na zdjęciach na allegro, że wyglądają identycznie.

Fotka silnika zaraz po przyprowadzeniu motorka do garażu:


Jak widać wiele jest do roboty, ale wierzę, że się uda. Dużo części jest połamanych jak ta płytka na której wisi koło magnesowe... nie obejdzie się bez kupienia nowej/używanej. Dlatego byłbym wdzięczny, jakbyście mi powiedzieli, co to za silnik i może gdzie w internecie szukać części ? Smile

Pozdrawiam,
T.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2012 11:38:51 przez Tomasso94.)
05-05-2012 21:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Remont silnika w 50 T-1
Jest to silnik do 019 .Na allegro jest do niego bardzo dużo części , lecz nie ma automatu .Jak będziesz kupował nowe części to mów w sklepie że do 3 biegowego .Na allegro tak samo , musi być część do 3 biegowego.

Aha , sprzęgło , iskrownik i części do niego to obojętnie .Tłok sprawdź tak , że odkręć 4 śrubki w głowicy , zdejmij głowicę i powoli potem zdejmij cylinder .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2012 21:35:55 przez kadetmen.)
05-05-2012 21:33:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kadetmen za ten post.
minio1998 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Dominik
Skąd: Sierakowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Remont silnika w 50 T-1
Siemka , widzę że masz do czynienia z silnikiem 019 trzybiegowy polski dezamet , różni się on od ogarowskiego 023 Gaźnikiem , skrzynia , kartery cylinder w 019 ma większą nakrętke , automat zmiany biegów itp . Części możesz szukać na allegro lub odwiedzić nasz dział sprzedam i tam poszukać potrzebne Ci części . Chyba że zrób listę potrzebnych części i napisz wątek w dziale kupię . Powodzenia w remoncie Smile. Ta płytka czyli klin na wale ? takie mało coś co trzyma koło magnesowe ? może być to przyczyna że silnik nie chce zapalić , w sklepie taki klin kosztuje dwa złote.
05-05-2012 21:38:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo minio1998 za ten post.
Semmao Offline
Podszeptywacz
Moderatorzy


Liczba postów: 4,469
Imię: Tom
Skąd: Elbląg - Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Remont silnika w 50 T-1
Dzięki chłopaki ! Smile Dużo ułatwia.

Minio, jak powiększysz zdjęcie to zobaczysz, że obudowa tak samo jak i ta płyta pod magneto ma pourywane, połamane gwinty/dziurki w miejscu mocowań śrub. Poprostu ułamane fragmenty. Tam samo brak mi tej obudowy przy magneto i dzwigni zmiany. Tak jak widać na zdjęciu tak dostałem silnik.

Pozdrawiam,
T.
05-05-2012 21:49:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Niedźwiedź Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 147
Imię: Damian
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Remont silnika w 50 T-1
jedna rada nie kupuj klinów z sklepów bo to dziadostwo nie da rady jak zetnie klin wyciągnąć później ja musiałem rozwiercać 1.5 wiertłem najlepiej jakbyś znalazł u siebie w mieście kogoś kto robi ze zbrojeniówki różne rzeczy to ci klin robi tak jak mi teraz właśnie czekam bo gościu mi robi klin
05-05-2012 23:26:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Remont silnika w 50 T-1
bez jaj komu będzie się chciało dorabiać taką pierdołę jak klin...
te ze sklepu są dobre, nigdy nie miałem z nimi żadnych faz
05-05-2012 23:43:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pionek16 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Daniel
Skąd: Kuj- pom
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Remont silnika w 50 T-1
mi brat boszem z podkładki dorabiał Big Grin i smigaa bo tak to mi 3 razy pod rząd klin ucinało a teraz nie Big Grin
06-05-2012 21:03:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53743
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 73
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 509
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 258
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52043
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 102
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10882
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165672
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 348
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38386

Reklama