Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
przewijanie cewek b bigsoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,003
Imię: Przemek
Skąd: SI
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 7
Post: #16
RE: przewijanie cewek b bigsoft
Odświeżę, bo nie bywałem długi czas na forum, a zostałem wywołany do tablicy.. Tongue

Wersja 120W to był... eksperyment. Udany, ale posiadał wady, a jedną z nich była nie opłacalność takiej przeróbki. Powstał tylko jeden egzemplarz i pracował w moim Charcie przez jakieś 6 lat aż do wczoraj, bo uwaliłem cewkę przez przypadek. Układ był na tyle mocny, że po odpaleniu mając rozładowany akumulator, potrafił zasilić całą elektrykę, czyli u mnie również żarówkę H4 55/60W w przednim reflektorze, łącznie z kierunkowskazami i doładować akumulator. Oczywiście wszystko zależało od czasu jazdy. Nie było opcji, żeby w sytuacji rozładowanego akumulatora nie mieć sprawnego oświetlenia i... to było piękne. Na tym koniec zalet.

Wady:
- konieczność zbudowania nowego układu wyzwalającego iskrę na zewnątrz magneta (u mnie chiński impulsator);
- przerobić magneto tak, aby z zewnętrznej strony wyzwalało iskrę (u mnie mały magnes neodymowy wklejony w wyfrezowany rowek w magnecie + blaszka od góry jako zabezpieczenie) - tutaj pojawia się problem z wyważeniem takiego magneta. Brak wyważenia = szybkie zużycie łożysk na wale + wzmożone wibracje silnika + rozwalone gniazda w karterach na łożyska...
- trzeba rozwiercić oryginalne nity trzymające rdzeń (blaszki) prądnicy i obrócić całe "słoneczko". Do tego wiercenie 3 nowych otworów w podstawie prądnicy na nowe nity (ja dałem śruby);
- wszystkie 6 cewek do przewinięcia i to w taki sposób aby zmieściły się obok siebie co wcale nie jest takie proste, trzeba odpowiednio nawijać każdą z nich i pilnować, aby na każdej była taka sama ilość zwojów;
- zasilanie modułu zapłonowego przez transformator z cewek oznacza problem z regulacją prądu ładowania. Standardowe regulatory równoległe (czyli najpopularniejsze) odpadają, ponieważ silnik będzie gubił zapłony; rozwiązanie tego problemu - przetwornica napięcia z akumulatora 12V do 200-300V, a co za tym idzie zwiększenie awaryjności i w przypadku rozładowanego akumulatora zonk - silnik nie odpali.

Ta ostatnia wada to chyba najpoważniejsza, nigdy tego nie doprowadziłem do ideału, bo mi się z czasem odechciało, a druga sprawa koszta jakie poniosłem przy tych wszystkich testach były niewspółmierne do korzyści jaką była tylko tak wysoka moc. Z doświadczenia wiem, że wystarczy 70-90W, a to można uzyskać przy 4/5 cewkach. Do tego raz na jakiś czas doładować prostownikiem akumulator w garażu jak robimy krótkie trasy i jest spokój.

Wszystko powyższe dotyczy rozwiązania takiego jak u mnie, czyli cała instalacja zasilana z akumulatora łącznie z przednim reflektorem.

Obiecałem już gdzieś w innym temacie albo PW, że robię remont swojego Charta i przy okazji powstanie poradnik uniwersalny co i jak przerobić, aby było to dobrze zrobione i bez zbędnych komplikacji.

citroen-XM.pl
16-07-2018 01:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ja mu w gas, a on zgas
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 13:32:45
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 116
WIGRY 3
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 13:27:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 70
Romet Orkan 1989
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 13:26:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Komar - sprawa spadkowa c...
Ostatni post: chrzan81
Dzisiaj 13:06:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 182
Towarzysze! Obywatele! Lu...
Ostatni post: Suwmiarka
Dzisiaj 12:50:02
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 360
Części WFM - wycena
Ostatni post: Kosa78
Dzisiaj 10:27:48
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 140
Romet kadet
Ostatni post: Suwmiarka
Dzisiaj 10:22:27
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 36
Czy da rade coś z tego wy...
Ostatni post: Suwmiarka
Dzisiaj 10:08:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 54
Mała Włoszka
Ostatni post: halcik
Dzisiaj 08:17:05
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Romet KOMAR - Prototyp ?...
Ostatni post: lapy
Dzisiaj 01:26:34
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 4323
Romet ogar 200 BY Patryko...
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 00:39:30
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 286
Spełnienie marzeń czyli.....
Ostatni post: Komar_126
Dzisiaj 00:23:39
» Odpowiedzi: 136
» Wyświetleń: 14945
Motorowerzystka i cińcik ...
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 00:06:21
» Odpowiedzi: 119
» Wyświetleń: 20954
zlecę wyspawanie "customo...
Ostatni post: grek132
Wczoraj 22:57:20
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 72
Yamaha Virago 125
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 22:56:19
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1407

Zapraszamy

Reklama