Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zapłon CDI z 4T do 2T?
Autor Wiadomość
kubaS01 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: kubaS01
Skąd: Łódź (Łowicz)
Pojazd: Inny
Post: #1
zapłon CDI z 4T do 2T?
Czy zapłon z 4t będzie chodzić w silniku 2t?
Pomijam przerabianie krzywek itp.
02-06-2018 10:55:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 438
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Co rozumiesz pod pojeciem zapłon? Iskrownik, koło, impulsatora, moduł, regulator to są jego elementy a część z nich nie ma znaczenia czy są od 2t, czy 4t. Podaj więcej informacji
02-06-2018 11:57:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 169
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
nie będzie działać prawidło ze względu na zasadę działania silników 2t i 4t przynajmniej na oryginalnym module aczkolwiek po zmianie modułu na taki z 2t mogą być problemy z "wielkością" iskry . Moim zdaniem skoro masz już sie bawić w przerabianie krzywek to lepiej od razu lecieć na takim z 2t Tongue
02-06-2018 11:59:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubaS01 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: kubaS01
Skąd: Łódź (Łowicz)
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Przekładam cały zapłon z jakiegoś kingwaya (koło magnesowe , moduł, cewki, impulsator ,)
i teraz mi chodzi o to czy w zapłonie 4t jest jakaś elektronika która powoduje iskre co 2 obroty wału?
02-06-2018 12:09:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Online
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,441
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 1
Post: #5
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Tak jak koledzy wyżej pisali, może to nie działać, iskra może być za mała (w 4t przerwa na świecy to jakieś 0.06mm a w 2t to coś koło 0.3 - 0.4mm)
Zauważ też że w niektórych nowych skuterach 2t masz zapłon przykręcany na stałe, a w niektórych taki z możliwością regulacji, więc bardzo możliwe, że nie ustawisz zapłonu. Będzie w złym momencie. Co do modułów dających iskrę ileś razy na obrót wału, to mi 4t na module 2t nie chciał odpalić (problemy ze znalezieniem dobrej iskry, występowałą tylko czasami i to w jakiś dziwny sposób) , więc możliwe że odwrotnie też nie będzie działać. Podobno te moduły to to samo, ale wychodzi jednak na to że nie.
Kup lepiej odpowiedni zapłon, do chińskich skuterów czy biegówek to są grosze, cały zestaw to bodajże 70zł.

Moja WSK

Sprzedam części Romet Simson itp - klik

YT: Wtunner
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2018 12:58:52 przez Odrestaurator.)
02-06-2018 12:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 169
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
mi dokładniej chodziło to o to czy zapłon wyrobi z prądem na tą iskre. w 4t masz więcej czasu na to
02-06-2018 13:06:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,328
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
(02-06-2018 10:55:45)kubaS01 napisał(a):  Czy zapłon z 4t będzie chodzić w silniku 2t?
Pomijam przerabianie krzywek itp.

Co ma zapłon do krzywek ?
02-06-2018 14:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Online
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,332
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Odrestaurator, poleciałeś ostro z tymi 0,06 mm.
Na zapłonach CDI przerwa na świecy 0,6 - 0,8 mm. Zapłony od 4t mają zmienne wyprzedzenie, które powoduje obniżenie kultury pracy silnika, zwłaszcza na wolnych.

Andrij Prowizorkov
02-06-2018 14:33:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubaS01 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: kubaS01
Skąd: Łódź (Łowicz)
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Czyli jednoznacznie nie będzie to prawidłowo działać?
02-06-2018 17:34:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 438
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Bedzie działało z wyjątkiem modułu. Ten musisz zmienić bo może być zmiana kata wyprzedzania zapłonu względem obrotów. Iskra w 2t i w 4t występuje co obrót wału, energia moim zdaniem jest identyczna. Różnią się impulsatory i znaczniki, ale jeśli masz lampę to nawet możesz nie szukać informacji czym się różnią, bo sam to sobie sprawdzisz . Kolega przerabiał swój zapłon i ma impulsatora z 4t. Ja w swoim motorze mam koło od 4t.
Jak masz czas na zabawy to można. Jak chcesz montować bez przeróbek i bez problemów to szukaj takiego jak powinien być. Jak będziesz miał problemy ze zrozumieniem działania poszczególnych zapłonów, ale po zakupie to zapraszam na Pw
02-06-2018 18:08:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo halcik za ten post.
kubaS01 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: kubaS01
Skąd: Łódź (Łowicz)
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Mam jeszcze ostatnie pytanie , trochę odbiegające od tematu , czy wytwarzanie iskry zabiera dużo prądu?(chodzi o 2T oczywiście)
Czy zasilanie bateryjne się opłaca?
Na ile czasu starczy akumulator?
03-06-2018 00:50:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
halcik Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 438
Imię: Łukasz
Skąd: Kutno
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
Pisze z o cdi na prąd stały, czy zmienny? Gro rozwiązań, w tym masa chińczyków jest na zmienny i w takiej instalacji akumulator jest zbędny do działania zapłonu. Oczywiście co innego dla zapłonu na prąd stały. Ale to będzie zależało od pojemności akumulatora i takiej odpowiedzi raczej nie uzyskasz, bo mało osób testuje to rozwiązanie, a jeszcze mniej nie planuje podłączenia ładowania.
03-06-2018 10:41:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 169
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: zapłon CDI z 4T do 2T?
jak chcesz sie już bawić w przeszczep zapłonu to bierz najlepiej na prąd zmienny od 2t (najmniej problemów ) tak nie bierz tych zapłonów co mają tylko 2 cewki nie warto i tak płacisz to moim zdaniem lepiej trochę dodać do czegoś lepszego Wink
03-06-2018 14:12:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - T_NIK

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
fmb 139 lub pochodny
Ostatni post: hvil
Dzisiaj 12:19:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Sprzęgło Automatyczne do ...
Ostatni post: hvil
Dzisiaj 12:18:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 180
Nowy nabytek w stajni -->...
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 09:55:18
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 260
[023] problem przy wrzuca...
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 08:51:42
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 65
WSK 125 kos by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:43:56
» Odpowiedzi: 77
» Wyświetleń: 10295
ZZR Karat 1968
Ostatni post: zaz
Wczoraj 22:44:42
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 221
Romet 50 T-1 (1981)
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 22:04:36
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 8666
Kupię części do mr-232
Ostatni post: Whiskacz
Wczoraj 21:37:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
Dzień dobry wszystkim.
Ostatni post: wnowecki
Wczoraj 21:29:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Kadet kolanka wydechowe
Ostatni post: robert2006p
Wczoraj 19:57:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Kupię kilka części do Oga...
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 19:11:57
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 118
Turbomotorynka Stella 140...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 08:44:29
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2733
Romet Kadet M780 - dźwign...
Ostatni post: orz
Wczoraj 07:55:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 114
Romet Ogar 200 by Grelus2...
Ostatni post: Grelus23
Wczoraj 02:30:41
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 11338
Chiński silnik 4T z autom...
Ostatni post: hvil
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69

Reklama