Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Do wsk można zrobić CDI na oryginalnym statorze i magnecie, niedługo będę coś podobnego rzeźbić to zapodam poradnik.

Notatka od seler1500, 28-12-2018 21:56:39

Wydzieliłem posty dot. CDI


Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-12-2018 02:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Ja spróbuję bez wywalania jakiejkolwiek cewki Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-12-2018 12:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Zobacz na mój zapłon, totalna łatwizna, wystarczy przewinąć cewkę wn na 6 do 12v + trafo. Nie polecam nawijania na napięcia 100-400v, bo strasznie trudno o odpowiednią izolację + łatwo o uszkodzenia mechaniczne.

Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018 21:38:52 przez seler1500.)
28-12-2018 21:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 394
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nie lepiej zrobić normalne CDI za max 150zl ?
28-12-2018 23:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 335
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Mogę ci podesłać podstawę z magnetem.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
28-12-2018 23:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć Wink
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-12-2018 01:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
A co do DC-CDI, problem jest z jakością iskry jeśli zastosujemy prosty układ, albo z tym, jaki jest skomplikowany, jeśli chcemy lepszej iskry. Przy prostym DC-CDI mamy jakość iskry podobną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu. A lepsze DC-CDI jest bardziej złożone.

Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.

Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018 02:52:31 przez seler1500.)
29-12-2018 02:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12493
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 208
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 228
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 18:00:14
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 5500
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2332
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
16-04-2024 23:41:46
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 9851
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 288
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 997
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5710
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 475
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2249
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 302
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2905
Uwaga, wyrejestrowanie po...
Ostatni post: romek
15-04-2024 09:12:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 786

Reklama