Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Autor Wiadomość
Jestem Marek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Cześć,
Jak wygląda sprawa z tym iż chce zrobić mały projekcik (wcześniej nie miałem z tym doczynienia). Sprawa wygląda tak że chciałbym zabazować na ramię od Ogara 205/200, co chciałbym zmienić to na pewno przedni zawias, trochę z tyłem pokombinować (wkleić jakieś hamulce hydrauliczne itp) i oczywiście jakiś mocniejszy silnik pokroju S51, w ostateczności Loncin 125 rozjebany.

I teraz chciałbym się was spytać czy nie byłoby kłopotów z rejestracją tego na normalnych warunkach?
04-05-2018 17:36:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
*


Liczba postów: 1,687
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 17:55:48 przez Odrestaurator.)
04-05-2018 17:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Motorowerzystka Online
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,358
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 18:08:40 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 18:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Jestem Marek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
(04-05-2018 17:49:03)Odrestaurator napisał(a):  Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Sprawa wygląda tak że nie chce tego zrobić w dwa dni, wiem że do takich rzeczy trzeba włożyć kasy i mieć cierpliwość. Chciałem złożyć coś takiego bo zawsze kręciły mnie takie rzeczy, a teraz zarabiam tam jakieś pieniążki (nie od razu miliony), ale spokojnie mógłbym sobie na taki projekcik pozowolić (rozłożyć to jakoś na rok, może pół roku).

Co do ingerowania w ramę, nie chce nic przerabiać. Co do silnika od s51, mój kolega nic nie zmieniał (oprócz właśnie modernizacji zębatek z lewej na prawą), przewiercił dwie dziury na silnik w starym mocowaniu i jakoś to jeżdziło Big Grin (wzmocnił jedynie mocowanie spawem grubszym).
04-05-2018 18:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Online
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,358
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Jeśli chodzi o lepszy wahacz, polecam wahacz z Ogara 900, kiedyś przymierzałam do ramy ogara, wydawał się pasować. Co do silnika chińczyka to są wersje z dolnym rozrusznikiem albo w tej zwykłej wersji pozbyć się go i odpalać z kopki Tongue A silnik simsona, czemu nie, przecież silnik to część wymienna (na szczęście :F ) Ulepszanie ramy, czyli lepsze zawieszenie i hamulce to też nic strasznego.

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 18:45:35 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 18:44:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - komarinho

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki przód do ogara 200 b...
Ostatni post: darek23
Dzisiaj 04:36:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 57
Problem z 023
Ostatni post: darek23
Dzisiaj 04:33:06
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 112
Wiejski tjuning
Ostatni post: Olekk
Dzisiaj 04:17:25
» Odpowiedzi: 1869
» Wyświetleń: 391491
Schemat urządzenia do roz...
Ostatni post: Jaanton
Wczoraj 23:28:19
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 2401
pompka krutka czy długa
Ostatni post: joozek
Wczoraj 22:29:35
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Gdzie kupić nowe pokrycie...
Ostatni post: hvil
Wczoraj 22:24:29
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 78
KTO Z PODKARPACIA WPISAC ...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 22:20:55
» Odpowiedzi: 123
» Wyświetleń: 9736
jak naprawic licznik jawa...
Ostatni post: Sznyc
Wczoraj 21:16:35
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 397
Tuning wedlug salka male ...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 20:53:44
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 39
FLAMING 72r uratowany ze...
Ostatni post: Rajmunder
Wczoraj 20:30:17
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 8007
Cylinder
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 20:27:58
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Romet Pony
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 19:56:23
» Odpowiedzi: 78
» Wyświetleń: 6207
Koncepcja przeróbki
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 19:47:54
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 84
BMX Eksport
Ostatni post: bimber
Wczoraj 19:36:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
nie odpala ogar 200 olej ...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 19:35:14
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 475

Zapraszamy

Reklama