Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Autor Wiadomość
Jestem Marek Online
Nowy
*


Liczba postów: 112
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Cześć,
Jak wygląda sprawa z tym iż chce zrobić mały projekcik (wcześniej nie miałem z tym doczynienia). Sprawa wygląda tak że chciałbym zabazować na ramię od Ogara 205/200, co chciałbym zmienić to na pewno przedni zawias, trochę z tyłem pokombinować (wkleić jakieś hamulce hydrauliczne itp) i oczywiście jakiś mocniejszy silnik pokroju S51, w ostateczności Loncin 125 rozjebany.

I teraz chciałbym się was spytać czy nie byłoby kłopotów z rejestracją tego na normalnych warunkach?
04-05-2018 20:36:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Online
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,008
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 20:55:48 przez Odrestaurator.)
04-05-2018 20:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Motorowerzystka Offline
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,514
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:08:40 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Jestem Marek Online
Nowy
*


Liczba postów: 112
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
(04-05-2018 20:49:03)Odrestaurator napisał(a):  Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Sprawa wygląda tak że nie chce tego zrobić w dwa dni, wiem że do takich rzeczy trzeba włożyć kasy i mieć cierpliwość. Chciałem złożyć coś takiego bo zawsze kręciły mnie takie rzeczy, a teraz zarabiam tam jakieś pieniążki (nie od razu miliony), ale spokojnie mógłbym sobie na taki projekcik pozowolić (rozłożyć to jakoś na rok, może pół roku).

Co do ingerowania w ramę, nie chce nic przerabiać. Co do silnika od s51, mój kolega nic nie zmieniał (oprócz właśnie modernizacji zębatek z lewej na prawą), przewiercił dwie dziury na silnik w starym mocowaniu i jakoś to jeżdziło Big Grin (wzmocnił jedynie mocowanie spawem grubszym).
04-05-2018 21:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,514
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Jeśli chodzi o lepszy wahacz, polecam wahacz z Ogara 900, kiedyś przymierzałam do ramy ogara, wydawał się pasować. Co do silnika chińczyka to są wersje z dolnym rozrusznikiem albo w tej zwykłej wersji pozbyć się go i odpalać z kopki Tongue A silnik simsona, czemu nie, przecież silnik to część wymienna (na szczęście :F ) Ulepszanie ramy, czyli lepsze zawieszenie i hamulce to też nic strasznego.

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:45:35 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:44:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zawieszenie przednie Koma...
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 18:15:31
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 72
[k] kupie licznik do rome...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 18:01:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2
Jawa 50 światła na krótko...
Ostatni post: Ychu
Dzisiaj 17:11:35
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 148
nowa podstawa iskrownika
Ostatni post: Protektor
Dzisiaj 16:33:21
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Chart - Problem z filtrem...
Ostatni post: Simon
Dzisiaj 16:27:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 109
Pogromca squterów by sele...
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 15:11:01
» Odpowiedzi: 222
» Wyświetleń: 16671
Star 1142 Turbo Wojtasa
Ostatni post: bartosz1907
Dzisiaj 15:09:14
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 923
KOMAR 2350 1976
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 13:27:48
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 611
Romet Traper Junior
Ostatni post: RaszkoV
Dzisiaj 13:09:09
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 540
Romet ogar 200;)
Ostatni post: klodian2002
Dzisiaj 12:48:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 66
Wał Wsk 125
Ostatni post: darek23
Dzisiaj 12:41:59
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 114
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: JGNZM
Dzisiaj 10:56:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 230
Kawusiowy Chart 110ccm + ...
Ostatni post: kw112
Dzisiaj 09:31:55
» Odpowiedzi: 1260
» Wyświetleń: 195459
Kupię głowicę od Charta
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 01:43:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 57
Romet "feniks" Ogar 205
Ostatni post: .:Cichy:.
Dzisiaj 00:07:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 215

Zapraszamy

Reklama