Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Autor Wiadomość
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Wrzucam również w osobnym temacie, może komuś się przyda Smile Trochę długi, ale od deski do deski o zawieszeniu - jak podejść do tematu, zasada działania, mycie i regeneracja, trochę o obniżaniu i składanie. Zapraszam do oglądania!



25-03-2018 00:12:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
Reklama
iki65 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Pawel
Skąd: Opoczno
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
szkoda ze nie jest pokazane jak wlac olej
26-03-2018 00:16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Wlewasz od góry, wystarczyło obejrzeć do końca i posłuchać o czym mowa Smile
26-03-2018 00:54:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Jedna uwaga, nalewać oleju trzeba bardzo pomału gdyż otwory w dolnej nóżce muszą go przepuścić, w przeciwnym wypadku może nam się wydać że więcej nie wejdzie.
26-03-2018 07:15:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
No cóż, z pozoru najłatwiejsza kwestia jak zwykle pozostaje nierozwiązana. Będę montował to dogram, żaden problem.
26-03-2018 11:27:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Jedno pytanko. Oryginalnie był filc i simering. Nie wiem czemu wszyscy z tego filcu rezygnują.
26-03-2018 12:05:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Po raz kolejny proponuję obejrzeć od deski do deski. Wszystko jest na filmie Smile
26-03-2018 12:55:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Filc jest po to aby zbierać okej z lagi. Rezygnują tylko janusze

xyz
26-03-2018 13:18:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
To dlaczego motocykle współczesne nie mają filcu? Filc byl potrzebny kiedy był 1 wargowy uszczelniacz, który miał tendencję do przepuszczania dużych smug oleju, przy 2 simeringach 2 wargowych rura ślizgowa jest tylko delikatnie tłusta co jest zjawiskiem porządanym bo i tak mamy "harmonijki".
26-03-2018 15:23:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
No mnie osobiście się wydaje że filc także chronił przed ewentualnym syfem gdy np. harmonijka się uszkodzi.
26-03-2018 15:29:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Obejrzyjcie porządnie ten film, tam jest wszystko wytłumaczone na podstawie wieloletnich doświadczeń z zawiasami z demoludów.[/quote]
26-03-2018 15:43:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Filc faktycznie miał racje bytu - w momencie kiedy były całe harmonijki, siedział jeden uszczelniacz i zaczął puszczać. Minus tego rozwiązania jest taki, że prócz oleju zbiera tez pył, piasek i wszelki inny syf i przyjmuje wtedy rolę papieru ściernego. W tamtych czasach nie było dostępu do jakiś konkretnych uszczelniaczy, stąd raczej takie rozwiązanie. W tej chwili stosując 2x uszczelniacz AO zyskujesz 4 powierzchnie uszczelniające, a nie 1 jak fabrycznie. Odpowiednio założone i nie uszkodzone przy montażu ze szczelnym zgarniaczem lub nową harmonijką nie mają prawa przepuścić oleju przy niewytartej ladze. Kurz i brud zostaje "odcięty" zgarniaczem i nie dostaje się do środka jak w przypadku filcu. Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem u innych producentów zarówno w motocyklowych zawieszeniach - showa, marzocchi, cz cross i inne i rowerowych - manitou, rock shox i również marzocchi. Przykro mi się czyta, jak jakiś specjalista z forum określa mnie mianem "Janusza" - uwierz mi, że to rozwiązanie przetestowane osobiście i nie opowiadałbym czegoś czego nie jestem pewien. Jeżeli faktycznie poci Ci się zawieszenie to zawiń do okoła szmatą i zawiąż - jak Rambo na czole. Na pewno pomoże i będzie działać lepiej niż filc Wink
26-03-2018 15:45:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Przekonuje mnie to co napisałeś.
26-03-2018 16:50:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Zresztą, weź sobie ten filc "żywcem" wymontowany i "wypierz" go w benzynie / zmywaczu w jakimś kapslu czy czy kuwetce i zobacz co zostanie na dnie. Tak jak wspomniałem - przy ladze bez wytarć nie ma prawa nic puszczać. Zaraz po montażu może wyleźć jakiś nadmiar smaru czy oleju, ale to raczej oczywiste, że przez pierwsze ugięcia wszystko będzie się układać. Przelatany cały zeszły sezon na 2 zawieszeniach tak zrobionych w WSK + nowe zgarniacze i absolutnie zero wycieków.

Ciekawą rzecz też napisał ktoś w komentarzach - dolne podkładki uszczelniające są miedziane. We wszystkich zawieszeniach spotkałem stalowe + jakieś miękkie - z gumy? Tworzywa? Skóry? Trudno to po tylu latach określić co to wcześniej było. W każdym bądź razie nigdy miedziane. Katalog części sugeruje za to, że jest tam podkładka o określonych wymiarach i z dopisem... Cu Smile Ciekawa sprawa.
26-03-2018 17:11:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Regeneracja zawieszenia Romet Chart / WSK Kos i Perkoz
Ja napisałem że miedziane, przecież Cu to miedź.
26-03-2018 18:01:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:12:38
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 16318
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1311
Witam
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 294
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 90
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5705
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10100
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13040
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 293
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2397
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 203
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 331
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1151
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5779
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama