Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uporajmy się z zapłonem!
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,389
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Uporajmy się z zapłonem!
Temat przewija się bardzo często. Tak często, jak problemy z oryginalnymi zapłonami rometowskimi (023, S38, 017, 019 itd.). Co prawda aż takiej tragedii z nimi nie ma, aczkolwiek wzorem do naśladowania nie są.

Przeróbek jest mnóstwo - wsadzanie zapłonów z Charta, kupowanie "dedykowanych hiper-super-ekstra CDI do Rometa Komara każdy typ" za zawrotne pieniądze, rzeźbienie własnymi siłami na komponentach od chińczyków, tworzenie karkołomnych konstrukcji przez geeków...

Ale do rzeczy: chciałbym podsumować wszystkie alternatywy.

Każdy, kto wyrzucił oryginalny zapłon, a na jego miejsce wstawił cokolwiek innego - niech się podzieli swoimi doświadczeniami, wykonaniem, poniesionymi kosztami, efektami pracy. Jak ktoś ma, może wrzucić zdjęcia.

Byle konkretnie.

1. Zapłon z Charta - wrzucałem do 023, pasował do silnika bez jakichkolwiek przeróbek. Jedynie instalacja elektryczna do zmiany.
Koszt: zależy, jak się trafi. Zwykle 80-200 zł przy używanych wszystkich częściach.
Efekt: o wiele łagodniejsza praca silnika, mocniejszy dół, chętniejsze wkręcanie się na obroty.
Wady: relatywnie wysoka awaryjność (jak to przy używanych częściach; mi padła najpierw cewka zasilająca, później moduł, butelkową też musiałem dać nową; koniec końców wróciłem do oryginału - taki pech egzemplarza).
Gdyby wykonać to na pewnych, sprawdzonych częściach - jest szansa na sukces. W końcu Charty jakoś jeżdżą. Wink

Zapraszam dalej! Liczę na większe zaangażowanie, jak moje. :F

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
07-02-2018 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 568
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Jeśli komuś nie zależy na światłach, dotyczy to silników takich raczej na tor, to dobrą alternatywą są zapłony z pilarek spalinowych. Konstrukcja banalnie prosta, zestaw się składa z cewkomodułu, koła magnesowego i wyłącznika. Swego czasu myślałem nad wpakowaniem tego do swojego byłego Charta, ale jednak światła mi były potrzebne. Od niektórych pilarek prawdopodobnie pasowałoby te koło bez przeróbek lub z drobnym przetoczeniem stożka(trzeba by zbadać zbieżność wału i koła magnesowego). Przykładowym zestawem mógłby być ten z Husqvarny 40, tam niewielka obróbka i magneto siedzi. Gorszą kwestią jest mocowanie cewkomodułu, ale jak wspomniałem jest to rozwiązanie wyczynowe, zatem jeśli ktoś poradził sobie z modzonym silnikiem to i z tym da radę.
Koszt w granicach 50-100 zł, w zależności czy nowe czy używka.
Zalety:
-lekkie koło magnesowe,
-odcina bardzo wysoko, zatem dobra alternatywa dla tuningowych zestawów
-wiatrak-dodatkowe źródło chłodzenia
Wady:
-wymaga obróbki, rzeźbienia mocowań
-brak modnych napisów na elementach składowych zapłonu, zatem nie błyśniemy przed kolegami, ba, nawet naklejki z JM nie ma gdzie tam przykleić

Masz starą pilarkę spalinową i chcesz się jej pozbyć? Napisz do mnie!
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
07-02-2018 00:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,171
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #3
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Może nie na temat przeróbek, ale jak mam charta już prawie 3 lata nigdy nie uszkodziła mi się żadna cewka. Owszem nie było przejścia, bo pękł drut masujący cewkę. Te zapłony są naprawdę dobre, wystarczy je tylko przejrzeć i mieć ciut wiedzy o elektronice. W końcu elektronik to trochę wyższy poziom niż takie platynki Smile
Przy okazji polecam swój schemat, raczej jest w porządku. Trzeba pamiętać, żeby zmasować zapłon i cewki ładowania:

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 00:49:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh
07-02-2018 12:10:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Uporajmy się z zapłonem!
(07-02-2018 12:10:23)kaziq napisał(a):  Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh

Do światła przedniego zmasowana, do ładowania akumulatora są bezmasowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2018 12:49:46 przez bubzon.)
07-02-2018 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,171
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #6
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ładowania są bezmasowe i żeby one działały prawidłowo na żarówce trzeba je zmasować

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 13:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - T_NIK

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
fmb 139 lub pochodny
Ostatni post: hvil
Dzisiaj 12:19:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Sprzęgło Automatyczne do ...
Ostatni post: hvil
Dzisiaj 12:18:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 181
Nowy nabytek w stajni -->...
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 09:55:18
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 260
[023] problem przy wrzuca...
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 08:51:42
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 65
WSK 125 kos by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:43:56
» Odpowiedzi: 77
» Wyświetleń: 10295
ZZR Karat 1968
Ostatni post: zaz
Wczoraj 22:44:42
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 221
Romet 50 T-1 (1981)
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 22:04:36
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 8666
Kupię części do mr-232
Ostatni post: Whiskacz
Wczoraj 21:37:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
Dzień dobry wszystkim.
Ostatni post: wnowecki
Wczoraj 21:29:27
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Kadet kolanka wydechowe
Ostatni post: robert2006p
Wczoraj 19:57:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Kupię kilka części do Oga...
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 19:11:57
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 118
Turbomotorynka Stella 140...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 08:44:29
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2733
Romet Kadet M780 - dźwign...
Ostatni post: orz
Wczoraj 07:55:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 114
Romet Ogar 200 by Grelus2...
Ostatni post: Grelus23
Wczoraj 02:30:41
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 11346
Chiński silnik 4T z autom...
Ostatni post: hvil
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69

Reklama