Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uporajmy się z zapłonem!
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,389
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Uporajmy się z zapłonem!
Temat przewija się bardzo często. Tak często, jak problemy z oryginalnymi zapłonami rometowskimi (023, S38, 017, 019 itd.). Co prawda aż takiej tragedii z nimi nie ma, aczkolwiek wzorem do naśladowania nie są.

Przeróbek jest mnóstwo - wsadzanie zapłonów z Charta, kupowanie "dedykowanych hiper-super-ekstra CDI do Rometa Komara każdy typ" za zawrotne pieniądze, rzeźbienie własnymi siłami na komponentach od chińczyków, tworzenie karkołomnych konstrukcji przez geeków...

Ale do rzeczy: chciałbym podsumować wszystkie alternatywy.

Każdy, kto wyrzucił oryginalny zapłon, a na jego miejsce wstawił cokolwiek innego - niech się podzieli swoimi doświadczeniami, wykonaniem, poniesionymi kosztami, efektami pracy. Jak ktoś ma, może wrzucić zdjęcia.

Byle konkretnie.

1. Zapłon z Charta - wrzucałem do 023, pasował do silnika bez jakichkolwiek przeróbek. Jedynie instalacja elektryczna do zmiany.
Koszt: zależy, jak się trafi. Zwykle 80-200 zł przy używanych wszystkich częściach.
Efekt: o wiele łagodniejsza praca silnika, mocniejszy dół, chętniejsze wkręcanie się na obroty.
Wady: relatywnie wysoka awaryjność (jak to przy używanych częściach; mi padła najpierw cewka zasilająca, później moduł, butelkową też musiałem dać nową; koniec końców wróciłem do oryginału - taki pech egzemplarza).
Gdyby wykonać to na pewnych, sprawdzonych częściach - jest szansa na sukces. W końcu Charty jakoś jeżdżą. Wink

Zapraszam dalej! Liczę na większe zaangażowanie, jak moje. :F

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
07-02-2018 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 569
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Jeśli komuś nie zależy na światłach, dotyczy to silników takich raczej na tor, to dobrą alternatywą są zapłony z pilarek spalinowych. Konstrukcja banalnie prosta, zestaw się składa z cewkomodułu, koła magnesowego i wyłącznika. Swego czasu myślałem nad wpakowaniem tego do swojego byłego Charta, ale jednak światła mi były potrzebne. Od niektórych pilarek prawdopodobnie pasowałoby te koło bez przeróbek lub z drobnym przetoczeniem stożka(trzeba by zbadać zbieżność wału i koła magnesowego). Przykładowym zestawem mógłby być ten z Husqvarny 40, tam niewielka obróbka i magneto siedzi. Gorszą kwestią jest mocowanie cewkomodułu, ale jak wspomniałem jest to rozwiązanie wyczynowe, zatem jeśli ktoś poradził sobie z modzonym silnikiem to i z tym da radę.
Koszt w granicach 50-100 zł, w zależności czy nowe czy używka.
Zalety:
-lekkie koło magnesowe,
-odcina bardzo wysoko, zatem dobra alternatywa dla tuningowych zestawów
-wiatrak-dodatkowe źródło chłodzenia
Wady:
-wymaga obróbki, rzeźbienia mocowań
-brak modnych napisów na elementach składowych zapłonu, zatem nie błyśniemy przed kolegami, ba, nawet naklejki z JM nie ma gdzie tam przykleić

Masz starą pilarkę spalinową i chcesz się jej pozbyć? Napisz do mnie!
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
07-02-2018 00:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,173
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #3
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Może nie na temat przeróbek, ale jak mam charta już prawie 3 lata nigdy nie uszkodziła mi się żadna cewka. Owszem nie było przejścia, bo pękł drut masujący cewkę. Te zapłony są naprawdę dobre, wystarczy je tylko przejrzeć i mieć ciut wiedzy o elektronice. W końcu elektronik to trochę wyższy poziom niż takie platynki Smile
Przy okazji polecam swój schemat, raczej jest w porządku. Trzeba pamiętać, żeby zmasować zapłon i cewki ładowania:

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 00:49:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 160
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh
07-02-2018 12:10:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Uporajmy się z zapłonem!
(07-02-2018 12:10:23)kaziq napisał(a):  Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh

Do światła przedniego zmasowana, do ładowania akumulatora są bezmasowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2018 12:49:46 przez bubzon.)
07-02-2018 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,173
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #6
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ładowania są bezmasowe i żeby one działały prawidłowo na żarówce trzeba je zmasować

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 13:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Wilq86

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Jaguar
Ostatni post: madmike_sc
Dzisiaj 21:40:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
ZZR Korlis
Ostatni post: madmike_sc
Dzisiaj 21:35:28
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 76
Motorynka psuje świecee
Ostatni post: Majstru126p
Dzisiaj 21:06:51
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 118
[CC700] uszczelnienia skr...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 20:09:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Witam się z Wami bardzo s...
Ostatni post: zbieracz rometów
Dzisiaj 20:09:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 27
Wigry 3 - dłuższa wyciecz...
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 19:26:27
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 37
Dostępność części 019
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 19:09:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 80
Motorynka swap 110 cm3 i ...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 18:50:02
» Odpowiedzi: 531
» Wyświetleń: 56103
Chart - brak wysokich obr...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 16:15:48
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 2264
Romet ogar 205 brak mocy.
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 15:54:47
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 243
Stary rower
Ostatni post: Wojtek na Wigry
Dzisiaj 14:12:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 77
[S] części do komara,ogar...
Ostatni post: Wojtas1804
Dzisiaj 13:45:01
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 162
Sprzedam Części Romet/Sim...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 13:21:21
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 9295
kosiarka Dezamet 107
Ostatni post: RyszardK
Dzisiaj 13:16:25
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 672
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: gabriel0
Dzisiaj 13:05:21
» Odpowiedzi: 187
» Wyświetleń: 19349

Reklama