Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uporajmy się z zapłonem!
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,350
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Uporajmy się z zapłonem!
Temat przewija się bardzo często. Tak często, jak problemy z oryginalnymi zapłonami rometowskimi (023, S38, 017, 019 itd.). Co prawda aż takiej tragedii z nimi nie ma, aczkolwiek wzorem do naśladowania nie są.

Przeróbek jest mnóstwo - wsadzanie zapłonów z Charta, kupowanie "dedykowanych hiper-super-ekstra CDI do Rometa Komara każdy typ" za zawrotne pieniądze, rzeźbienie własnymi siłami na komponentach od chińczyków, tworzenie karkołomnych konstrukcji przez geeków...

Ale do rzeczy: chciałbym podsumować wszystkie alternatywy.

Każdy, kto wyrzucił oryginalny zapłon, a na jego miejsce wstawił cokolwiek innego - niech się podzieli swoimi doświadczeniami, wykonaniem, poniesionymi kosztami, efektami pracy. Jak ktoś ma, może wrzucić zdjęcia.

Byle konkretnie.

1. Zapłon z Charta - wrzucałem do 023, pasował do silnika bez jakichkolwiek przeróbek. Jedynie instalacja elektryczna do zmiany.
Koszt: zależy, jak się trafi. Zwykle 80-200 zł przy używanych wszystkich częściach.
Efekt: o wiele łagodniejsza praca silnika, mocniejszy dół, chętniejsze wkręcanie się na obroty.
Wady: relatywnie wysoka awaryjność (jak to przy używanych częściach; mi padła najpierw cewka zasilająca, później moduł, butelkową też musiałem dać nową; koniec końców wróciłem do oryginału - taki pech egzemplarza).
Gdyby wykonać to na pewnych, sprawdzonych częściach - jest szansa na sukces. W końcu Charty jakoś jeżdżą. Wink

Zapraszam dalej! Liczę na większe zaangażowanie, jak moje. :F

Moje aukcje na Allegro / Kalkulator spalania 2T/4T
07-02-2018 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 567
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Jeśli komuś nie zależy na światłach, dotyczy to silników takich raczej na tor, to dobrą alternatywą są zapłony z pilarek spalinowych. Konstrukcja banalnie prosta, zestaw się składa z cewkomodułu, koła magnesowego i wyłącznika. Swego czasu myślałem nad wpakowaniem tego do swojego byłego Charta, ale jednak światła mi były potrzebne. Od niektórych pilarek prawdopodobnie pasowałoby te koło bez przeróbek lub z drobnym przetoczeniem stożka(trzeba by zbadać zbieżność wału i koła magnesowego). Przykładowym zestawem mógłby być ten z Husqvarny 40, tam niewielka obróbka i magneto siedzi. Gorszą kwestią jest mocowanie cewkomodułu, ale jak wspomniałem jest to rozwiązanie wyczynowe, zatem jeśli ktoś poradził sobie z modzonym silnikiem to i z tym da radę.
Koszt w granicach 50-100 zł, w zależności czy nowe czy używka.
Zalety:
-lekkie koło magnesowe,
-odcina bardzo wysoko, zatem dobra alternatywa dla tuningowych zestawów
-wiatrak-dodatkowe źródło chłodzenia
Wady:
-wymaga obróbki, rzeźbienia mocowań
-brak modnych napisów na elementach składowych zapłonu, zatem nie błyśniemy przed kolegami, ba, nawet naklejki z JM nie ma gdzie tam przykleić

Masz starą pilarkę spalinową i chcesz się jej pozbyć? Napisz do mnie!
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
07-02-2018 00:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,108
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #3
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Może nie na temat przeróbek, ale jak mam charta już prawie 3 lata nigdy nie uszkodziła mi się żadna cewka. Owszem nie było przejścia, bo pękł drut masujący cewkę. Te zapłony są naprawdę dobre, wystarczy je tylko przejrzeć i mieć ciut wiedzy o elektronice. W końcu elektronik to trochę wyższy poziom niż takie platynki Smile
Przy okazji polecam swój schemat, raczej jest w porządku. Trzeba pamiętać, żeby zmasować zapłon i cewki ładowania:

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 00:49:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 116
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh
07-02-2018 12:10:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 10
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Uporajmy się z zapłonem!
(07-02-2018 12:10:23)kaziq napisał(a):  Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh

Do światła przedniego zmasowana, do ładowania akumulatora są bezmasowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2018 12:49:46 przez bubzon.)
07-02-2018 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,108
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #6
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ładowania są bezmasowe i żeby one działały prawidłowo na żarówce trzeba je zmasować

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
07-02-2018 13:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bresio95 Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 712
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 4
Post: #7
RE: Uporajmy się z zapłonem!
4. Dedykowany hiper-super-ekstra CDI do Rometa Komara każdy typ

Zapłon mam od RaPiego. Spisuje się bardzo dobrze, światła są mocne, nie trzeba zwiększać obrotów, żeby nie zgasnął. Obroty są stabilne, jest ładny xD Modyfikacje poczynione w instalacji są żadne, podłączamy tylko kabelki do oryginalnej instalacji i podłączamy resztę kabelków z zestawu. Dla chcącego da się zrobić tak, że nie będzie widać, że był zmieniany zapłon.

Zalety:
- łatwość instalacji
- wysoka sprawność
- działające światła
- ładnie wygląda
- przyjemność, że nie trzeba się martwić o powrót do domu na piechotę

Wady:
- cena
07-02-2018 17:39:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romety Jumba
Ostatni post: JumboMTB
Dzisiaj 21:12:34
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 733
Universal Kacpra.
Ostatni post: kacperszkudlarek
Dzisiaj 20:49:30
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 1838
Sprezarka 3jw duza trzytl...
Ostatni post: kliper
Dzisiaj 20:36:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Mój Mińsk 125
Ostatni post: Paweł od Mińska
Dzisiaj 20:32:25
» Odpowiedzi: 163
» Wyświetleń: 8938
Jaka powinna być stopka c...
Ostatni post: Jestem Marek
Dzisiaj 19:39:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 38
Kadet nie pali ciężki prz...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 19:24:46
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 472
Trasa 600km
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 18:29:21
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 150
Kupię części Wigry.
Ostatni post: komarek54
Dzisiaj 18:11:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 104
Osłona łańcucha, przelotk...
Ostatni post: ArekKaz
Dzisiaj 17:15:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 86
Romet Chart 210 1989r #2
Ostatni post: damian94
Dzisiaj 16:26:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 829
Mundial Rosja 2018r
Ostatni post: kacperszkudlarek
Dzisiaj 15:08:00
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 377
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 12:52:00
» Odpowiedzi: 106
» Wyświetleń: 17266
Romet Wigry 3 1978r.
Ostatni post: Wigrus
Dzisiaj 12:11:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Romety Wojtka. :)
Ostatni post: Wigrus
Dzisiaj 12:05:51
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 359
Silnik Gnom
Ostatni post: Wojtek na Wigry
Dzisiaj 10:39:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 81

Zapraszamy

Reklama