Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Autor Wiadomość
Manius Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Witam jak ustawic zapłon na żarówkę w silniku 223 ?
31-01-2018 22:48:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kaziq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 116
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Muszisz miec układ który zadziała jak rozewrze się obwód do którego jest połączony przerywacz, albo zrobić odwrotnie co jest banałem i sygnalizować właściwy kąt wyprzedzenia gaśnięciem żarówki.
31-01-2018 22:58:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Manius Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Mateusz
Skąd: Augustow
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Mogł byś jakoś to prościej opisać bo nie rozumiem .
31-01-2018 23:00:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Nowy
*


Liczba postów: 116
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
podstawy jakiejkolwiek elektryki a nawet to za wielkie słowo, zdemontuj lepiej głowicę i suwmiarką odmierz.
31-01-2018 23:11:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 43
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #5
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Właśnie, nie lepiej ustawić tradycyjnym sposobem?
Ja tam tylko przerwę muszę pamiętać, następnie cofam tłok (bez głowicy bo widzę go wtedy) o kilka mm na oko, pomiędzy ustawianiem dla Jawki, a Ogara i chodzi dobrze, moc ma i nie dławi Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2018 16:10:46 przez NexTPL.)
01-02-2018 16:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,022
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: ustawienie zapłonu na zarowkę jawa 223
Jeszcze w ramach uzupełnienia:
(07-04-2014 23:09:57)plusminus napisał(a):  Zabawa prosta jak drut. Pytanie tylko czy chodzi tu o zapłon bateryjny (jak w MZ, jawie 175/350 itp) czy o zapłon AC z cewki zapłonowej jak w rometach, jawkach, simsonach. Opiszę pierw metodę ustawiania zapłonu konwencjonalnego AC. Można tu się też zastosować do zapłonu bateryjnego. Należy zaopatrzyć się w miernik z kablami plus jeszcze jeden kabelek, lub aq, żarówkę w oprawce oraz trzy kable. Na samym początku należy dostać się do przerywacza zapłonu, czyli w większości motorków oznacza to zdjęcie koła magnesowego. Po tym, należy zdjąć wszystkie kable ze śrubki przy przerywaczu, w której montuje się je. Do śrubki podpinamy kabel i bezpiecznie puszczamy go pod iskrownikiem, aby nie zawadzał przy kole magnesowym. Zakładamy koło magnesowe i wstępnie je przykręcamy. Teraz zależnie od metody sprawdzania pod kabelek podpinamy miernik lub żarówkę. Jeśli wybraliśmy miernik ustawiamy go w pozycji pomiaru połączeń obwodów. (najszybsza metoda) lub jeśli żarówkę, no to pod kabel podpinamy żarówkę a jej drugi koniec do + aq. - wyprowadzamy oczywiście na masę. Uzbrajamy się teraz w szczelinomierz oraz coś do pomiaru odległości tłoka od gmp (głębokościomierz, jakieś drewienko z odznaczonymi kreskami). Następnie ustawiamy przerywacz zgodnie z zaleceniami producenta silnika w miejscu, gdzie jest najwyższy wznios krzywki, ale nie zawsze będzie wyznaczał go punkt GMP! Po ustawieniu przerywacza włączamy nasze urządzenie i w czasie rozwarcia styków przerywacza (następuje wtedy przeskok iskry na elektrodach świecy) przestaje nam świecić żarówka a miernik przestaje pokazywać nam ciągłość obwodu. Musimy teraz tak ustawić iskrownik, aby miejsce rozwarcia przerywacza pokrywało się z danymi producenta silnika. Po ustawieniu tego wszystkiego należy zdjąć z przerywacza kabel, który dodaliśmy a następnie przykręcić te kable, które tam się znajdowały. Po tej operacji należy dokręcić jeszcze raz magneto i zapłon zostaje ustawiony.
Sprawa z zapłonami bateryjnymi ma się o tyle inaczej, że podane napięcie na cewkę WN z aq jest odbierane jako sygnał napięciowy po rozwarciu styków przerywacza, czyli po chłopsku mówiąc, jeśli podłączy się żarówkę do końcowego styku cewki WN a drugi koniec zmasuje, do po rozwarciu styków przerywacza, żarówka zaczyna świecić, czyli odwrotnie niż podałem wyżej.
Fragment z puszczeniem przewodów pod magnetem dotyczy oczywiście Rometa, a Jawie przerywacz nie jest zasłonięty przez magneto.

W skrócie: Na świecy iskra pojawia się w momencie rozwarcia się przerywacza. Dlatego większość instrukcji poleca pod koniec używać szczelinomierza 0,05mm lub bibułki papierosowej. Chodzi po prostu o to, aby jak najdokładniej stwierdzić, kiedy to rozwarcie nastąpiło. Metoda z żarówką jest o tyle wygodna, że wystarczy ją obserwować podczas regulacji, co nie wymaga ciągłej zmiany narzędzi (śrubokręt/szczelinomierz) i pozwala dokładniej ustalić odpowiednie ustawienie przerywacza względem krzywki.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
02-02-2018 01:35:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 NexT'a
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 03:22:38
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 6042
Kupię części Wigry.
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 23:54:56
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Romety Jumba
Ostatni post: JumboMTB
Wczoraj 23:49:54
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 513
T-1 silnik sima
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 23:21:37
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 269
[K] do sztywniaka: osłony...
Ostatni post: -DUŻY-
Wczoraj 23:16:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Witam.
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 22:58:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 26
Osłona łańcucha, przelotk...
Ostatni post: ArekKaz
Wczoraj 20:52:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 46
Znaleziska złomowe
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 20:31:10
» Odpowiedzi: 2575
» Wyświetleń: 466972
Lakier Romet Pony M3
Ostatni post: bzzxc
Wczoraj 20:09:23
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 461
Co kupiliście dzisiaj do ...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:33:00
» Odpowiedzi: 736
» Wyświetleń: 103566
Przelotka metalowo-gumowa...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 14:14:19
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 502
Mundial Rosja 2018r
Ostatni post: Jestem Marek
Wczoraj 13:50:22
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 237
Dziwna motorynka
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 13:45:31
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 293
023 jaki wał wybrać?
Ostatni post: TheKocur
Wczoraj 13:44:22
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 241
Regulator napięcia z chin...
Ostatni post: halcik
Wczoraj 13:38:37
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 92

Zapraszamy

Reklama