Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Zapłony cdi do 223
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Zapłony cdi do 223
Cześć.
Jest możliwość produkcji 'seryjnych' cdi do silnika 223, tyle, że na kole magnesowym. Moc zestawu cewek 50-60W, możliwość montażu akumulatora, lub klasycznie. Zestaw P&P, jedynie delikatny lifting instalacji elektrycznej. Cena zestawu z resztą elektryki potrzebnej do montażu w granicach 340-380zł. Póki co zbieram chętnych. Odzew czy to na PW czy to w temacie.
Pozdro.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 21:25:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Reklama
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 107
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zapłony cdi do 223
Bez darcia karterów i pokrywy ?
12-01-2018 21:27:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zapłony cdi do 223
Napisałem, że P&P, bez żadnej ingerencji w przeróbki czegokolwiek w silniku.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 21:30:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 107
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zapłony cdi do 223
To w takim razie, myślę, że byłbym chętny na zestaw, pod warunkiem że wykonanie będzie z jajeczkiem, nie jakiś drut Smile
12-01-2018 23:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Zapłony cdi do 223
Korpus magneta. W piątek przychodzą do mnie magnesy, jutro będzie trzpień do magneta. Całe magneto będzie oscylowało w wagdze poniżej 400g, więc lżejsze niż oryginalny wirnik.
PS. Szukam jakiejś osoby, która będzie w stanie przetestować dla mnie pierwszy zapłon. Shy
PS2. Wiem, że syf na stole. Big Grin


"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
18-01-2018 03:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,084
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Zapłony cdi do 223
O ile moja zaraza łaskawie odpali (wróciłem do Jikova i to był błąd) to chętnie bym potestował, ale nie stać mnie na zakup Tongue

Co do wagi to zastanawia mnie czy przypadkiem zmniejszenie jej nie zaszkodzi działaniu całości? Koło zamachowe (a taką rolę spełnia w motorowerze magneto) jest magazynem, buforem energii kinetycznej. Coś jak akumulator w aucie (chociaż bardziej jak kondensator w prostowniku Big Grin ). Szczególnie, że dwusuw na wolnych obrotach nie chodzi równo, więc czy przy zbytnim obniżeniu masy koła zamachowego nie będzie dochodzić do zatrzymywania się silnika lub przerw? Do tego np. w 126p mniejsza waga koła zamachowego to lepsze przyśpieszenie (mniej do rozkręcenia, ), ale i spalanie wtedy wzrasta (bo szybciej się rozpędza, ale brakuje rozpędzonej masy, która podtrzymuje działanie).
Moje rozwarzania są z chłopskiego rozumu, niepodparte żadnymi badaniami.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2018 00:27:49 przez Dawdzio.)
19-01-2018 00:20:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Mechoptyk lvl Expert
*


Liczba postów: 335
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet

Forumowy Garaż: 2
Post: #7
RE: Zapłony cdi do 223
Masa się zmniejsza ale zwiększa się promień masy wirującej, nie powinno być gorzej Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Come together... with love, connection, experience"
19-01-2018 01:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo krystian276 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Zapłony cdi do 223

Dodam tylko jedno zdjęcie, ponieważ reszta czeka na modyfikację. Koło magnesowe jak najbardziej jest pasujące, ale muszę prawidłowo rozmieścić magnesy.
Pomyliłem się również co do wagi samego magneta. Nie będzie przekraczało ono 260g a może być nawet i mniej. Nie musi to wiele zmieniać w działaniu silnika a na pewno nie pogorszy jego kultury pracy. Wszystko z resztą będzie sprawdzone w praktyce.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 14:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,535
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #9
RE: Zapłony cdi do 223
A jak ta podstawa jest przymocowana do silnika? Toć z tego co widzę są tam dwa imbusy, a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
20-01-2018 15:57:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 51
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #10
RE: Zapłony cdi do 223
(20-01-2018 15:57:16)Quake96 napisał(a):  a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.
Huh

Jak nie, jak jest chyba? Idea
Tak jest mocowany org poprzez 2 kawałki metalu.

Chyba że się grubo mylę, przynajmniej ja tak mam u siebie.
Undecided
20-01-2018 17:34:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,084
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Zapłony cdi do 223
Bo myślicie o innych. Podejrzewam, że imbusy bliżej wału trzymają wszystko w jednym kawałku, a te dalej będą służyły do mocowania całości.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
20-01-2018 19:42:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 51
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #12
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie :/ tych nie zauważyłem, dołączam się do pytania.
20-01-2018 20:44:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,663
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Zapłony cdi do 223
Po mojemu to te wewnątrz trzymają stator a te z zewnątrz impulsator, ale mogę się mylić.
20-01-2018 22:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie, dałem Wam zagadkę.
Ampulki po wewnętrznej statora trzymają stator z podstawą, a te zewnętrzne będą trzymały całość w karterze, ale na zdjęciu są tylko wkręcone śruby w karter.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 23:30:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zabawa Masz czy Nie Masz?
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 03:56:03
» Odpowiedzi: 890
» Wyświetleń: 42181
kupię lagi pilnie
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 03:41:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Jawa 50 typ 20 (1974) rem...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 03:22:27
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2211
Ostateczne składanie siln...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 02:11:02
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 142
Dellorto 16 ogar 200
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 01:49:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 56
Marzenia sie spełniają......
Ostatni post: Majerano
Dzisiaj 01:46:29
» Odpowiedzi: 171
» Wyświetleń: 14204
Kultowy Motorower Romet O...
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 01:09:44
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 4809
Konkurs na jednoślad mies...
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 01:01:14
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 917
X czy Y?
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 00:31:39
» Odpowiedzi: 3284
» Wyświetleń: 487246
(a najlepiej [P]) uszkodz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 00:23:03
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 200
Silnik simson
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 00:13:57
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Nie ma sily !
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 00:03:39
» Odpowiedzi: 101
» Wyświetleń: 1650
Tłok - ZMD czy podróbka?
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 23:59:27
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 192
ZZR Huragan
Ostatni post: marwaski
Wczoraj 22:56:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Zagwozdka w lakierowaniu
Ostatni post: Pan Zdzisław
Wczoraj 22:22:08
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1243

Zapraszamy

Reklama