Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Mińsk 400a
Autor Wiadomość
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Romet Mińsk 400a
(18-02-2018 09:14:50)kaziq napisał(a):  oczywiście szprychy i nyple ocynkuj.Wink

Nowe szprychy gotowe się nie nadadzą? Te obecne pordzewiałe, ciężko nyple odkręcić, w jednym kole 11 szprych zostało i rozgiąłem klucz...
Już inny zamówiłem.

(18-02-2018 13:51:42)Użytkownik usunięty napisał(a):  Pasują od WSK 125, ale podobno są mniej wytrzymałe.

Zamówiłem właśnie takie, chyba się nie urwą. Obecnie tylko 2 są oryginalne, a drugie dwie z pręta gwintowanego chyba ucięte...


Ktoś u nas na forum robi szkiełkowanie?

Dzwoniłem dzisiaj do gościa jednego i za głowicę 40 zł, a za cylinder 70. Rzeczywiście tyle tego ścierniwa idzie, że takie ceny? Jeszcze do tego dwa bębny dołożę, to jak nic z 300 wyjdzie chyba. To nie za dużo?

Miałem namiar na gościa z forum wsk czarprl ma stronę na face, ogólnie nawet dzwoniłem do niego i wstępnie się ugadałem, a teraz milczy.

Może macie jakiś namiar na dobry zakład.


Ktoś robił cynkowanie baku? Ogólnie chodzi mi o zabezpieczenie go od wewnątrz, żeby ruda nie wyłaziła. Oczyściłem fosolem i wkrętami ostatnio i olejem zakonserwowałem, ale to jeszcze chyba nie jest to czego oczekuje.
Nie wiem jak długo pozostanie w znośnym stanie po takim czyszczeniu.


Ogólnie stan mińska jest taki, że wszystko zacząłem na raz robić i z niczym jeszcze do ładu nie doszedłem, ale do końca marca planuję go na koła postawić.
19-02-2018 18:38:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
11639 Offline
Użytkownik usunięty
*


Liczba postów: 5
Imię:
Skąd:
Pojazd: Inny
Post: #17
Romet Mińsk 400a
Życzę powodzenia mam takie drobne pytanie ...
Zamki są w obu boczkach , czy tylko w lewym ? Bo też będę potrzebował kupić jakieś do mojego i nie wiem czy dwa zamawiać , mam obydwa na śruby i z tego powodu brak pewności . Ogólnie jak byś miał jakieś pytanie to pisz może coś podpowiem

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
20-02-2018 19:09:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Romet Mińsk 400a
(20-02-2018 19:09:09)Paweł od Mińska napisał(a):  Życzę powodzenia mam takie drobne pytanie ...
Zamki są w obu boczkach , czy tylko w lewym ?

Z tego co wyczytałem, to był tylko w lewym na nity,a prawy na śrubę. Zresztą w prawym boczku nie mam żadnych mocowań na zamek. Zamka żadnego nie mam i chwilowo się rozglądam, może coś dosztukuje.
20-02-2018 19:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #19
RE: Romet Mińsk 400a
Jeśli chodzi o szkiełkowanie to koleś faktycznie chcę cię orżnąć, myśle że za to co mówisz nie powinno przekroczyć 100zł.
20-02-2018 19:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: Romet Mińsk 400a
No i dupa, szpilki od wsk zamówiłem, sprawdziłem średnicę swoich i 7mm, zamówiłem takie i jest średnica 6,2, a średnica gwintu 6,7 i to jest niby te 7mm.

U mnie w mińsku jest średnica gwintu 8... ale lipa.
21-02-2018 17:25:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #21
RE: Romet Mińsk 400a
Czyli mińsk ma m8, może z wiatrów podejdą.
21-02-2018 22:55:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #22
RE: Romet Mińsk 400a
Szpilki chyba sobie dorobię sam z pręta, narzynką czy coś, zobaczę. Od wsk 4 jest ok, ale za długie są o 2 centymetry, czyli prawie tyle co ma gwint z jednej strony, bo ma 23 mm.

Dzisiaj byłem odebrać części z szkiełkowania.
Za wszystko 100 zł
Wszystko elegancko, ale gdy odpadł syf z cylindra, to okazało się, że za ładnie jednak nie wygląda.

       

Widać miejsce w którym stał tłok, nie wiem czy był nieużywany długo i rdza go złapała.
Pan od szkiełkowania powiedział, że rdza tam była. Mimo wszystko silnik palił od kopa i ładnie śmigał więc jestem zaskoczony.

   

Mam na miejscu zakład, który robi honowanie, tylko teraz jak sprawdzić czy potrzebny jest tylko jeden szlif czy dwa od razu. Nie wiem jak zmierzyć grubość tych wżer.

Tłok ma 51,7 mm i tyle samo tuleja w cylindrze, tak mi suwmiarka pokazała więc to by był R0.
R0 = 52
R1 = 52,25
R2 = 52,50
R3 = 52,75
R4 = 53


Teraz nie wiem o ile to przeskoczyć czy na R1 wystarczy..
W każdym cylindrze o 0,25 się szlif wykonuje, czy to zależne jest od czegoś?
Na co zwrócić uwagę? Kanały mają być sfazowane? Nie widzę w tej tulei aby były, albo nie mam takiego doświadczenia.



Ktoś ma o tym pojęcie? Chyba będzie najlepiej spisać wymiary tłoków na następny szlify i do zakładu i zobaczę co podpowiedzą, a ostatecznie oddam z tłokiem, bo pewnie muszą to spasować. Te od almot dają radę? Nie jest to padaczka jakaś?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2018 23:13:58 przez bubzon.)
24-02-2018 23:06:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #23
RE: Romet Mińsk 400a
To trzeba dać fachmanowi żeby pomierzył średnicówką, wtedy będziesz wiedział na ile wyda tuleja, porządny szlifierz zrobi ci fazy na oknach, pasowanie musisz sam dobrać doświadczalnie zależnie od jakości tłoka.
25-02-2018 08:35:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #24
RE: Romet Mińsk 400a
Jutro cylek wraca z jackmotors, niby wszystko ok.
Pytanie o inny element, mianowicie o wahacz. Czy ktoś wyprasowywał już tuleję z gumą z środka?
U mnie nie trzymała tuleja środka, była przekoszona. Do malowania i tak trzeba było wyjąć całość. Teraz pytanie czy da się to dokupić lub dosztukować, pewnie tak, ale może już ktoś przerabiał temat?

Mam możliwość wytoczenia takiej tulejki, ale bez gumy, to nie wiem czy wahacz nie dostanie po d...e?
Jakieś porady?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2018 00:47:42 przez bubzon.)
13-03-2018 00:46:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: Romet Mińsk 400a
Dobra co do tulejki wahacza to będzie sztukowanie i coś z tego wyjdzie.
W następnym tygodniu będę miał czas, to odbieram elementy z proszku i się zobaczy.

Pozostaną do malowanie zbiornik, błotniki i chorągiewki lag na mokro, ale to chyba w przyszłym miesiącu.

Przed malowaniem jeszcze poprawiałem stopki kierowcy. Niestety te oryginalne składane, były połamane i pospawane na stałe niezbyt estetycznie, nic z tym się nie dało zrobić sensownego.

Stopki zostały odcięte i pozostawiona sama rura od nich przy ramie. W środku rura owa miała otwór fi 15. Z pręta stalowego fi18 zostały stoczone końce na fi15 i wciśnięte w ową rurę, a następnie zaspawane. Na koniec pręta fi18 pasują idealnie gumy podnóżek wsk z takim właśnie otworem.

W tygodniu wrócił także cylinder ze szlifu w jackmotors. Wszystko jest świetnie. Tłok ładnie wchodzi w tuleje i nie lata, jodełka ładnie wykonana więc smarowanie będzie. Można składać silnik.

       

W międzyczasie kupiłem materiał na uszczelki i dorobiłem uszczelkę komory pływaka gaźnika, już nie leje się z niego jak z kranu. Dorobiłem również dwie uszczelki do króćca od strony gaźnika i cylindra, wcześniej był silikon.

Tłumik, który nabyłem z motocyklem, wersja białoruska rozbierana był w fatalnym stanie. Miał dziury, trochę rdzy, w środku coś latało, a końcówka była zaspawana. Dodatkowo nie podobał mi się jego wygięty lekko w górę wygląd. Przedwczoraj natrafiłem na sprzedajemy na okazję i capnąłem wydaje się dobrze wyglądający egzemplarz wydechu. Zobaczymy jak przyjdzie.

Tutaj aukcja :
https://sprzedajemy.pl/tlumik-minsk-400-...nr54183508

Zrobiłem również regenerację przedniego zawieszenia. Pozostaje nalać oleju.

Zakupiona została zębatka od strony silnika, linka gazu, sprzęgła, simeringi do kół, łożyska już założone, simeringi zawieszenia przód, uszczelki głowicy i cylindra. Zamówiłem również naklejki z motonaklejki, ale jeszcze nie dotarły.
   


Posiadam już praktycznie wszystkie elementy oprócz opon i szprych, zębatki na tył i łąńcucha.
Planuje także wymienić amortyzatory tył, bo są otwarte i nie lubię takich. Ciężko je w czystości utrzymać moim zdaniem. Coś takiego mi się podoba, ale muszę pomierzyć względem obecnych.
http://allegro.pl/amortyzatory-wfm-wsk-p...78397.html
Planuje ukończenie prac na maj, zobaczymy jak pójdzie. Główne przeszkody, to brak czasu, żona marudzi i praca...
16-03-2018 23:40:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
11639 Offline
Użytkownik usunięty
*


Liczba postów: 5
Imię:
Skąd:
Pojazd: Inny
Post: #26
Romet Mińsk 400a
Dorwałeś tłumik do swojego Mińska, więc zapewne przeszukałeś kilka stron, pewnie widziałeś ten tłumik na OLX, opłaca się za taką cenę według Ciebie ? I czy jeśli mam w swoim aktualnie podziurawiony spawany rozbieralny tłumik i zmienię go na ten z ogłoszenia, to wpłynie to jakoś na pracę silnika ?

Link do ogłoszenia : https://m.olx.pl/oferta/romet-minsk-125-...nwwKy.html

A tak w ogóle to powodzenia z tym ruskim sprzetem Wink

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
17-03-2018 00:02:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #27
RE: Romet Mińsk 400a
Widziałem ten tłumik, ale trochę drogo mi się wydawało, zresztą widziałeś, że za 60 zł mi się udało bez kolanka. Ten wydaje mi się lepiej wyglądać od tego rozbieranego, na prace silnika raczej nie wpłynie, może będzie ewentualnie ciszej pracował.
Jakbym nie znalazł, to zastanawiałem się nawet nad tłumikiem od wsk nowym chromowanym z opaską na dwie śruby jak w minsku, tylko nie wiem jak z wymiarami.
Ewentualnie zawsze ktoś mógłby zamarudzić, że to część nie od tego motocykla, no ale do minska nowych nigdzie nie widać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2018 00:20:25 przez bubzon.)
17-03-2018 00:20:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
11639 Offline
Użytkownik usunięty
*


Liczba postów: 5
Imię:
Skąd:
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Romet Mińsk 400a
(17-03-2018 00:20:00)bubzon napisał(a):  Widziałem ten tłumik, ale trochę drogo mi się wydawało, zresztą widziałeś, że za 60 zł mi się udało bez kolanka. Ten wydaje mi się lepiej wyglądać od tego rozbieranego, na prace silnika raczej nie wpłynie, może będzie ewentualnie ciszej pracował.
Jakbym nie znalazł, to zastanawiałem się nawet nad tłumikiem od wsk nowym chromowanym z opaską na dwie śruby jak w minsku, tylko nie wiem jak z wymiarami.
Ewentualnie zawsze ktoś mógłby zamarudzić, że to część nie od tego motocykla, no ale do minska nowych nigdzie nie widać.
No tak, ja też znaleźć nie mogłem, spróbuję chyba trochę stargować, za 100 bym go już wziął

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
17-03-2018 01:04:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #29
RE: Romet Mińsk 400a
Parę zdjęć z tego co się dzieje.

       

Dwa cięgna, które są przy bębnach mimo oznaczeń na czarno zrobili. Trudno, musi być. Będzie chyba gryzło w oczy.

   

Koła zaplatałem, szprychy z allegro. Przy zamawianiu już widziałem, że są za długie i lipa wyszła. Musiałem je poskracać i teraz zaplotłem i nie wystają. Pozostaje wycentrować koła.
Nerwowa robota jak dla mnie. Możliwe, że komuś to oddam do zrobienia.
   

W następnym tygodniu po wypłatce malowanie elementów na czerwono, nowe opony, cynkowanie i kurde chyba chromowanie.
Nie wiem z tym ostatnim jak ceny wyglądają. Do zrobienia bagażnik, dwa ramiona mocujące bagażnik, 4 ramiona od błotnika przód, kolanko, tłumika chyba nie przyjmą. Nie wiem jak kierownica i mocowania.

Przy okazji rozglądałem się za firmami, to jedna ma sztywniaka chyba całego w chromach. Mozna zobaczyć tutaj, jest na głównej:

https://ag-rem.pl/

Jak wygląda takie cynkowanie z pasywacją niebieską jako element dekoracyjny? Chromu nie zastąpi, ale po czasie wygląda dalej tak samo czy jakieś naloty występują?
http://www.galmex.gda.pl/cynkowanie-galwaniczne/
02-04-2018 23:05:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #30
RE: Romet Mińsk 400a
Robota widze postępuje fachowoWink, jeśli chodzi o cynkowanie tego co miało być w chromie to nie przejdzie, po czasie nawet znakomicie zrobiony ocynk zmatowieje chociaż ciut i już będzie brzydkie, orientacyjnie mogę ci powiedzieć że za chrom na miedzi tych gratów co pisałeś na pewno wyjdzie ponad 500.
03-04-2018 07:54:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2989
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165867
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 115
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53835
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52091
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10917
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69

Reklama