Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Romet Chart 210 1989r #2
Autor Wiadomość
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Chart 210 1989r #2
Pod koniec października wyczaiłem ogłoszenie na jakiejś fejsbukowej grupie, do sprzedania był kompletny chart z silnikiem rozebranym do remontu i jakieś dodatkowe części. Po krótkich negocjacjach z właścicielem i ustaleniu ceny w sobotę 28.10 wybrałem się do Gdańska w celu finalizacji sprawy. Na miejscu okazało się, że właściwie to chart jest nie jeden, a dwa. A właściwie to można powiedzieć, że dwa i trochę. Nie licząc kompletnej ramy bez silnika i drugiej z zawieszeniem, kartonów, skrzynek i worków było tyle, że ojciec, który wybrał się przy okazji drugim autem ledwo zmieścił wszystko co do e36 się nie zmieściło Big Grin

Sumując - kupiłem kolejnego charta, z kompletem dokumentów, biała blachą, oc itd. Po przejrzeniu gratów na spokojnie w domu "znalazł" się w sumie jeszcze drugi chart, właściwie kompletny i jeszcze dodatkowy, trzeci silnik, do tego multum gratów pojedynczych i w większch ilościach, i nowych i używanych. Cena - śmieszna. Cel ? Drugi wyremontowany chart, identyczny jak ten, który nabyłem pierwotnie - niebieskie błotniki + biały zbiornik i boczki. Ze względu na transport autem osobowym został częściowo rozebrany już u poprzedniego właściciela, dlatego po powrocie odrazu zdecydowałem się na kompletną rozbiórkę. Brakujące elementy tj przedni błotnik, gaźnik, guma itd są. Co prawda błotnik i końcówka są pęknięte, ale do ogarnięcia na spokojnie. Za to rama jest właściwie idealna, jedynie poprawie ogranicznik stopki centralnej i właściwie może iść do lakierowania.





Tymczasem tyle na dziś Wink
07-11-2017 00:07:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Trochę czasu minęło, co udało się zrobić to przygotować trochę to wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego. Zacząłem od ramy - wymiana blaszki ogranicznika stopki centralnej na nową, grubszą. Delikatnie napawałem i zeszlifowałem lekkie dołki w oryginalnym ograniczniku skrętu i wymieniłem wewnętrzną blaszkę w osłonie zamka główki ramy. Ktoś widać wybijał kiedyś zamek na siłę do góry, upierdliwa sprawa, ale udało się zrobić w miarę estetycznie i żeby działało jak trzeba Smile







Poprawiłem też podnóżki kierowcy, wyprostowałem jedną wygiętą stronę i podklepałem w miarę możliwości pogięte krawędzie. Wstawiłem też nową dolną blachę dorobioną na wzór oryginalnej. Stara była spłaszczona w miejscu otworu do śruby, chyba ktoś przesadził z dokręcaniem. Podstawka centralna miała spłaszczony ogranicznik, więc wyciąłem i wstawiłem nowy z grubszej, kwasoodpornej rurki.





Przygotowałem też pozostałe elementy do lakierowania - górną i dolną półkę, mocowania przedniej lampy, wahacz. Rozebrałem jedno z 3 siedzeń, trzeba tylko lekko wyklepać krawędź blachy i będzie gotowe.




Rozebrałem trochę bębny i posegregowałem sobie elementy z obu chartów i nie tylko do wyczyszczenia i do ocynkowania.



Przyszła też paczka z nowymi kolankami, oryginalnymi zębatkami i drobnicą.



Została w sumie drobna kosmetyka i elementy do piaskowania i lakierowania proszkowego będą gotowe, chciałbym na koniec przyszłego tygodnia odwieźć już wszystko do lakierni. Zostało mi tylko parę gratów od motorynki i stopka centralna od wski, która idzie w zestawie z chartami i wtedy zajmę się kołami i zawieszeniami. Koła dostaną nowe obręcze, łożyska itd. Piasty i dolne lagi przedniego zawieszenia będą wyszkiełkowane. Póki co, tyle Smile
12-01-2018 00:15:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Online
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,159
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #3
RE: Romet Chart 210 1989r #2
No zapowiada się naprawdę ciekawie. Bardzo mi się podoba twoja robota. Spróbuj zwiększyć napięcie na spawarce, bo wydaje się, że spoiny są za wysokie. Przynajmniej tak mi się wydaje Tongue powodzenia, ja czekam za kolejnymi postami

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
12-01-2018 16:49:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dawidbarganski Offline
80/3M w charcie fajnie grzeje
*


Liczba postów: 206
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Romet Chart 210 1989r #2
zapowiada się ciekawie, czekam na więcej
oba będą w oryginale, czy coś po modzone ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2018 17:06:39 przez dawidbarganski.)
12-01-2018 17:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Akurat spoiny to chciałem, żeby były położone grubiej. Spawałem tylko te kilka elementów i chciałem, żeby to w miarę pasowało do całości, chociaż niektóre spawy oryginalnie to rozbój w biały dzień. O krzywo przyspawanych mocowaniach nie wspominając - poranna poniedziałkowa zmiana albo wieczorna piątkowa, wstyd.

Co do przeróbek to na pewno współczesne zapłony i zmodyfikowana instalacja, waham się tylko nad wersją 80W czy 150w. W planie są też nowe wały na korbowodach od sendy. Chciałbym iść w pojemność 70cm3, chociaż w jednym. Udało mi się też kupić gaźnik binga z króćcem i dodatkowo sam króciec bing i gaźnik Dellorto SHA za jakieś grosze. Póki co skupiam się na ramach, silnikami zajmę się na wiosnę Smile
13-01-2018 00:50:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Trochę poszło do przodu, więcej na filmie Wink



23-06-2018 19:52:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 203
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Romet Chart 210 1989r #2
W główce ramy masz kulki, czy dopasowałeś wianki?
24-06-2018 16:26:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Główka ramy jest poskładana na kulkach.
24-06-2018 23:20:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet Chart 210 1989r #2
W ramach updata małego i o rozmowie o korbie - wrzucam tu osobno Smile



14-08-2018 17:17:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Ale jak zachowasz optymalne wyważenie wału przy zastosowaniu korbowodu z sendy? Przecież jest o wiele cięższy, a tak nawiasem mówiąc, już wiem kto mi podebrał te amortyzatory nówki, kupiłeś je z kierownicą i przełącznikami?
14-08-2018 17:29:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Wał idzie do gościa, który siedzi w temacie od dawna i robił nam wały do WSK 175 z korbowodem od yamahy. Ma wszystko obadać i zająć się tym razem z wałem od wsk 125, który właściwie raczej też skończy z inną korbą. Na pewno w przypadku tłoka nie chcę iść w oryginał, niezaleznie jak zdecyduje z pojemnością, a na tym wale z lepszą korbą czy nie i tak się nic ciekawego raczej nie uda zrobić. Zobaczymy, sam chętnie się dowiem co powie fachman.

Jeżeli chodzi o amortyzatory - to już chyba 4 albo 5 osoba pisze, że podkupiłem. Cóż, zadzwoniłem do chłopa, zapytałem czy aktualne, odpowiedział, że tak, poprosiłem o dodatkowe zdjęcia, wieczorem zadzwoniłem i je odkupiłem. Razem z nowym bingiem i paroma innymi cześciami mniejszymi... Które k**wa nie dotarły, bo wyleciały przez dziurę w paczce i tyle... Między innymi nowa przepustnica, spreżyna i pokrywka gaźnika, czyli kaszana. Kierownicy nie kupowałem, mam kilka kompletów i uważam, że to nie jest nic fajnego i wartego zbierania.
14-08-2018 17:42:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
czankete Offline
Nowy
*


Liczba postów: 112
Imię: Piotr
Skąd: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Romet Chart 210 1989r #2
...ładne kolanka - takie kupiłeś czy dałeś do chromowania?
14-08-2018 21:19:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Romet Chart 210 1989r #2
(14-08-2018 17:42:01)skinder napisał(a):  Wał idzie do gościa, który siedzi w temacie od dawna i robił nam wały do WSK 175 z korbowodem od yamahy. Ma wszystko obadać i zająć się tym razem z wałem od wsk 125, który właściwie raczej też skończy z inną korbą. Na pewno w przypadku tłoka nie chcę iść w oryginał, niezaleznie jak zdecyduje z pojemnością, a na tym wale z lepszą korbą czy nie i tak się nic ciekawego raczej nie uda zrobić. Zobaczymy, sam chętnie się dowiem co powie fachman.

Jeżeli chodzi o amortyzatory - to już chyba 4 albo 5 osoba pisze, że podkupiłem. Cóż, zadzwoniłem do chłopa, zapytałem czy aktualne, odpowiedział, że tak, poprosiłem o dodatkowe zdjęcia, wieczorem zadzwoniłem i je odkupiłem. Razem z nowym bingiem i paroma innymi cześciami mniejszymi... Które k**wa nie dotarły, bo wyleciały przez dziurę w paczce i tyle... Między innymi nowa przepustnica, spreżyna i pokrywka gaźnika, czyli kaszana. Kierownicy nie kupowałem, mam kilka kompletów i uważam, że to nie jest nic fajnego i wartego zbierania.

No właśnie, z moich doświadczeń wynika że pakowanie korby która kilkukrotnie przeżyje silnik nie jest złotym środkiem, przecież wystarczy chociażby delikatny odchyłek od norm fabrycznych który nie zostanie w jakiś cudowny sposób zoptymalizowany i już nie będzie wyważenia, które wpływa kluczowo na drgania silnika
, a z tego co mówisz na swoich filmach silniki mocno ci wibruja w czasie pracy, bezpośrednim skutkiem są te wszystkie "mody". Na Jm jest wał do 027 top racing za 500+ on byłby idealny, tylko cena lekko zaporowa.
14-08-2018 23:22:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Oba kolanka są nowe.

Odnośnie wibracji, to uważam że to chyba nieodłączny element użytkowania starych silników, tym bardziej takich po 15 właścicielach i 10 remontach. Aczkolwiek nigdy nie sprawiało mi to jakiś problemów albo powodowało płaczu, tak po prostu było i jest i myślę, że będzie. Drgania zaczynają się w momencie, kiedy śruby mocujące silnik się luzują. Mimo stosowania nakrętek samokontrujących problem przez jakiś czas się powtarza - śruby układają się, farba między mocowaniem a silnikiem i pod śrubą i podkladkami się wyciera, stopniowo coraz bardziej słychać i czuć to podczas jazdy. Akurat jeśli chodzi o wały to nie sprawiają żadnego problemu, i gość który je robi zajmuje się typowo takimi tematami i z tego co wiem również dorabianiem wałów do różnych starych gratów, wszystko idzie w dobre ręce, więc uważam, że nie będzie powodów do zmartwień. Gość zrobił wały Grzecha i Rafała od najszybszych wsk, dla Audiobasów i Aliena przejechali Bałkan Trip i chyba dwa złombole i jeszcze dla kilku osób na puchar klasyków, i tylko raz widziałem taki wał uszkodzony, a nikt tego nie oszczędzał. Cały czas nie wiem tylko w czym lepszy ten wał z jm będzie od tego mojego po przeróbce ? Jakieś magiczne sposoby i rozwiązania mają o których nie wiem czy jak?
14-08-2018 23:41:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 153
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Wał który chcesz zmodyfikować, jest bardzo mizernej jakości, pewnemu użytkownikowi urwał się w pół prawy czop w trakcie dokręcania, kiedy fachman go rozbierze bardzo ciężko będzie mu go poprawnie poskładać, przeciwwagi są "jak z plasteliny" a druga sprawa że po podjiczeniu kosztów dopłacił byś jeszcze kilka złotych do tego wału co masz + korba od derbi i miałbyś ten lepszy z czarnymi przeciwwagami za 350, ja tam nic nie mówie że źle, takie po,prostu wysnułem przemyślenia.
15-08-2018 09:43:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Aukcja na rzecz forum re...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 11:10:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 233
Romet Komar 2330 części!
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 10:42:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
Komar 2350 montaż przedni...
Ostatni post: halcik
Dzisiaj 10:27:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 94
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 10:00:00
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 2919
Romet Ogar 200 1988r
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 02:00:52
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 482
Rama Jawa typ 23p "Mustan...
Ostatni post: Bartosz.
Dzisiaj 01:43:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 312
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 00:15:45
» Odpowiedzi: 1055
» Wyświetleń: 129393
Ogar 200 nie odpala
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 22:59:41
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 270
Czesci Rome Ogar 200
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 21:53:32
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 204
Śruby silników popularnyc...
Ostatni post: remix301
Wczoraj 21:48:55
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 158
Kupię nakrętkę wałka oraz...
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 21:47:54
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 74
Romet Ogar 200 by gladiat...
Ostatni post: gladiator_86
Wczoraj 20:09:03
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 223
Kupie Rame motorynka m2/m...
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 19:51:33
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 208
Spełnienie marzeń czyli.....
Ostatni post: Bartek
Wczoraj 18:19:08
» Odpowiedzi: 148
» Wyświetleń: 15770
Aukcja na rzecz Forum, am...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 18:05:21
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 627

Zapraszamy

Reklama