Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Romet Chart 210 1989r #2
Autor Wiadomość
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Chart 210 1989r #2
Pod koniec października wyczaiłem ogłoszenie na jakiejś fejsbukowej grupie, do sprzedania był kompletny chart z silnikiem rozebranym do remontu i jakieś dodatkowe części. Po krótkich negocjacjach z właścicielem i ustaleniu ceny w sobotę 28.10 wybrałem się do Gdańska w celu finalizacji sprawy. Na miejscu okazało się, że właściwie to chart jest nie jeden, a dwa. A właściwie to można powiedzieć, że dwa i trochę. Nie licząc kompletnej ramy bez silnika i drugiej z zawieszeniem, kartonów, skrzynek i worków było tyle, że ojciec, który wybrał się przy okazji drugim autem ledwo zmieścił wszystko co do e36 się nie zmieściło Big Grin

Sumując - kupiłem kolejnego charta, z kompletem dokumentów, biała blachą, oc itd. Po przejrzeniu gratów na spokojnie w domu "znalazł" się w sumie jeszcze drugi chart, właściwie kompletny i jeszcze dodatkowy, trzeci silnik, do tego multum gratów pojedynczych i w większch ilościach, i nowych i używanych. Cena - śmieszna. Cel ? Drugi wyremontowany chart, identyczny jak ten, który nabyłem pierwotnie - niebieskie błotniki + biały zbiornik i boczki. Ze względu na transport autem osobowym został częściowo rozebrany już u poprzedniego właściciela, dlatego po powrocie odrazu zdecydowałem się na kompletną rozbiórkę. Brakujące elementy tj przedni błotnik, gaźnik, guma itd są. Co prawda błotnik i końcówka są pęknięte, ale do ogarnięcia na spokojnie. Za to rama jest właściwie idealna, jedynie poprawie ogranicznik stopki centralnej i właściwie może iść do lakierowania.





Tymczasem tyle na dziś Wink
06-11-2017 21:07:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Trochę czasu minęło, co udało się zrobić to przygotować trochę to wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego. Zacząłem od ramy - wymiana blaszki ogranicznika stopki centralnej na nową, grubszą. Delikatnie napawałem i zeszlifowałem lekkie dołki w oryginalnym ograniczniku skrętu i wymieniłem wewnętrzną blaszkę w osłonie zamka główki ramy. Ktoś widać wybijał kiedyś zamek na siłę do góry, upierdliwa sprawa, ale udało się zrobić w miarę estetycznie i żeby działało jak trzeba Smile







Poprawiłem też podnóżki kierowcy, wyprostowałem jedną wygiętą stronę i podklepałem w miarę możliwości pogięte krawędzie. Wstawiłem też nową dolną blachę dorobioną na wzór oryginalnej. Stara była spłaszczona w miejscu otworu do śruby, chyba ktoś przesadził z dokręcaniem. Podstawka centralna miała spłaszczony ogranicznik, więc wyciąłem i wstawiłem nowy z grubszej, kwasoodpornej rurki.





Przygotowałem też pozostałe elementy do lakierowania - górną i dolną półkę, mocowania przedniej lampy, wahacz. Rozebrałem jedno z 3 siedzeń, trzeba tylko lekko wyklepać krawędź blachy i będzie gotowe.




Rozebrałem trochę bębny i posegregowałem sobie elementy z obu chartów i nie tylko do wyczyszczenia i do ocynkowania.



Przyszła też paczka z nowymi kolankami, oryginalnymi zębatkami i drobnicą.



Została w sumie drobna kosmetyka i elementy do piaskowania i lakierowania proszkowego będą gotowe, chciałbym na koniec przyszłego tygodnia odwieźć już wszystko do lakierni. Zostało mi tylko parę gratów od motorynki i stopka centralna od wski, która idzie w zestawie z chartami i wtedy zajmę się kołami i zawieszeniami. Koła dostaną nowe obręcze, łożyska itd. Piasty i dolne lagi przedniego zawieszenia będą wyszkiełkowane. Póki co, tyle Smile
11-01-2018 21:15:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,052
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #3
RE: Romet Chart 210 1989r #2
No zapowiada się naprawdę ciekawie. Bardzo mi się podoba twoja robota. Spróbuj zwiększyć napięcie na spawarce, bo wydaje się, że spoiny są za wysokie. Przynajmniej tak mi się wydaje Tongue powodzenia, ja czekam za kolejnymi postami

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
12-01-2018 13:49:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dawidbarganski Offline
pszczelarz
*


Liczba postów: 205
Imię: Dawid
Skąd: GWE
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Romet Chart 210 1989r #2
zapowiada się ciekawie, czekam na więcej
oba będą w oryginale, czy coś po modzone ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2018 14:06:39 przez dawidbarganski.)
12-01-2018 14:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Akurat spoiny to chciałem, żeby były położone grubiej. Spawałem tylko te kilka elementów i chciałem, żeby to w miarę pasowało do całości, chociaż niektóre spawy oryginalnie to rozbój w biały dzień. O krzywo przyspawanych mocowaniach nie wspominając - poranna poniedziałkowa zmiana albo wieczorna piątkowa, wstyd.

Co do przeróbek to na pewno współczesne zapłony i zmodyfikowana instalacja, waham się tylko nad wersją 80W czy 150w. W planie są też nowe wały na korbowodach od sendy. Chciałbym iść w pojemność 70cm3, chociaż w jednym. Udało mi się też kupić gaźnik binga z króćcem i dodatkowo sam króciec bing i gaźnik Dellorto SHA za jakieś grosze. Póki co skupiam się na ramach, silnikami zajmę się na wiosnę Smile
12-01-2018 21:50:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Grudzień - gregorian2008

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 2320 1970r
Ostatni post: Bertt
Wczoraj 22:50:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 111
Wgnieciona obręcz koła po...
Ostatni post: Rafał Majer
Wczoraj 22:35:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
W marzenia trzeba wierzyć...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:08:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 761
Siedzenie oraz zbiornik k...
Ostatni post: Gumis2000
Wczoraj 22:08:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Małe radio, czyli Kacper ...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:05:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 345
Moje drugie radio.
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 21:58:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 424
[S] Sprzedam Romet Ogar 2...
Ostatni post: gregor19781978
Wczoraj 21:27:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Komar Sport 2361 1973 - m...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 21:08:11
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 3152
Znaleziska złomowe
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 20:59:13
» Odpowiedzi: 2527
» Wyświetleń: 422607
Komar 2350 gruz do odrato...
Ostatni post: Skrzat
Wczoraj 20:30:56
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 1755
Wsk m06 63r z dok, realna...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 20:26:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 64
Renowacja WFM-odnawiał kt...
Ostatni post: Olek.01
Wczoraj 19:59:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Renowacja komara 232 praw...
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 19:56:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 201
2350 i Motorynia
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 19:53:27
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1008
Części romet wsk jawa sim...
Ostatni post: plusminus
Wczoraj 19:14:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40

Zapraszamy

Reklama