Romet Chart 210 1989r #2
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Nowy

Liczba postów: 91
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
Romet Chart 210 1989r #2
Pod koniec października wyczaiłem ogłoszenie na jakiejś fejsbukowej grupie, do sprzedania był kompletny chart z silnikiem rozebranym do remontu i jakieś dodatkowe części. Po krótkich negocjacjach z właścicielem i ustaleniu ceny w sobotę 28.10 wybrałem się do Gdańska w celu finalizacji sprawy. Na miejscu okazało się, że właściwie to chart jest nie jeden, a dwa. A właściwie to można powiedzieć, że dwa i trochę. Nie licząc kompletnej ramy bez silnika i drugiej z zawieszeniem, kartonów, skrzynek i worków było tyle, że ojciec, który wybrał się przy okazji drugim autem ledwo zmieścił wszystko co do e36 się nie zmieściło
Sumując - kupiłem kolejnego charta, z kompletem dokumentów, biała blachą, oc itd. Po przejrzeniu gratów na spokojnie w domu "znalazł" się w sumie jeszcze drugi chart, właściwie kompletny i jeszcze dodatkowy, trzeci silnik, do tego multum gratów pojedynczych i w większch ilościach, i nowych i używanych. Cena - śmieszna. Cel ? Drugi wyremontowany chart, identyczny jak ten, który nabyłem pierwotnie - niebieskie błotniki + biały zbiornik i boczki. Ze względu na transport autem osobowym został częściowo rozebrany już u poprzedniego właściciela, dlatego po powrocie odrazu zdecydowałem się na kompletną rozbiórkę. Brakujące elementy tj przedni błotnik, gaźnik, guma itd są. Co prawda błotnik i końcówka są pęknięte, ale do ogarnięcia na spokojnie. Za to rama jest właściwie idealna, jedynie poprawie ogranicznik stopki centralnej i właściwie może iść do lakierowania.
Tymczasem tyle na dziś
|
|
06-11-2017 21:07:51 |
|
|
skinder
Nowy

Liczba postów: 91
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 210 1989r #2
Trochę czasu minęło, co udało się zrobić to przygotować trochę to wszystko do piaskowania i lakierowania proszkowego. Zacząłem od ramy - wymiana blaszki ogranicznika stopki centralnej na nową, grubszą. Delikatnie napawałem i zeszlifowałem lekkie dołki w oryginalnym ograniczniku skrętu i wymieniłem wewnętrzną blaszkę w osłonie zamka główki ramy. Ktoś widać wybijał kiedyś zamek na siłę do góry, upierdliwa sprawa, ale udało się zrobić w miarę estetycznie i żeby działało jak trzeba
Poprawiłem też podnóżki kierowcy, wyprostowałem jedną wygiętą stronę i podklepałem w miarę możliwości pogięte krawędzie. Wstawiłem też nową dolną blachę dorobioną na wzór oryginalnej. Stara była spłaszczona w miejscu otworu do śruby, chyba ktoś przesadził z dokręcaniem. Podstawka centralna miała spłaszczony ogranicznik, więc wyciąłem i wstawiłem nowy z grubszej, kwasoodpornej rurki.
Przygotowałem też pozostałe elementy do lakierowania - górną i dolną półkę, mocowania przedniej lampy, wahacz. Rozebrałem jedno z 3 siedzeń, trzeba tylko lekko wyklepać krawędź blachy i będzie gotowe.
Rozebrałem trochę bębny i posegregowałem sobie elementy z obu chartów i nie tylko do wyczyszczenia i do ocynkowania.
Przyszła też paczka z nowymi kolankami, oryginalnymi zębatkami i drobnicą.
Została w sumie drobna kosmetyka i elementy do piaskowania i lakierowania proszkowego będą gotowe, chciałbym na koniec przyszłego tygodnia odwieźć już wszystko do lakierni. Zostało mi tylko parę gratów od motorynki i stopka centralna od wski, która idzie w zestawie z chartami i wtedy zajmę się kołami i zawieszeniami. Koła dostaną nowe obręcze, łożyska itd. Piasty i dolne lagi przedniego zawieszenia będą wyszkiełkowane. Póki co, tyle
|
|
11-01-2018 21:15:50 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,086
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Forumowy Garaż: 8
|
|
12-01-2018 13:49:57 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
Jednoślad miesiąca |
Marzec - aeroxteam2
 |
Zapraszamy |
|
|