Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
[S] [S] GPZ 500 na kat. A2
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,258
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
[S] GPZ 500 na kat. A2
Jeżeli ktoś na przyszły rok planuje szukać taniej i fajnej maszyny, to dobrze trafił. A jeśli szuka jej, by jeździć z kategorią A2 - to trafił wręcz wybornie! cieszesie

Kawasaki GPZ 500, lub jak kto woli - EX500. Rocznik 1992, oficjalnie 25 kW. Spełnia wszystkie wymagania kategorii A2. Nieoficjalnie mogę szepnąć, że "nie znam mocy faktycznej, ale wygląda na większą". Wychodziły wersje "pełne" 60 KM. Bystrzachy niech kombinują!

Na początku roku sprzęt kupiłem, jako sprowadzony z Francji - czyli w stanie jako-takim, mówiąc delikatnie. Był też dawca z Niemiec, więc co lepsze części z niego powyciągałem i sprezentowałem Francji. I tak powoli powstawał ten sprzęt. Później rozbieranie, oglądanie i analiza poszczególnych układów. Co zrobiłem?

- Wymiana wszystkich płynów (hamulcowy, chłodniczy, olej... te dwa ostatnie wraz z porządnym płukaniem układów; na początku był Motul 10W-40, ale nie podobała mi się praca skrzyni - więc zalałem Ipone 15W-50 i jest idealnie)
- Wymiana wszystkich filtrów (powietrza, oleju; filtr paliwa jednak zdemontowałem zupełnie, są siateczki przed kranikiem tylko)
- Dokładne, kilkukrotne czyszczenie gaźników... później ich wymiana na wersję z KLE (z zaworem AirCut) - poprzednie się rozpadły, te są we wzorworym stanie (tylko ów zawór działa z efektem odwrotnym do zamierzonego... cóż, da się przeżyć)
- WAŻNE: wymiana KOŁA MAGNESOWEGO na wersję poliftową. W starej wersji magnesy były klejone i potrafiły się urywać, co często następowało; także tutaj jest problem z głowy, mamy nowsze koło z "jednym magnesem". Od razu wrzuciłem też alternator z Niemca, bo był w lepszym stanie. Wink
- Wymiana klocków hamulcowych, regulacja ham. tylnego (szczęki jeszcze pożyją)
- Łańcuch i zębatki zostały stare, są jeszcze w dobrym stanie. Wiadomo - czyszczenie, smarowanie były obowiązkowe.
- Nowa opona tylna Metzeler w oryginalnym rozmiarze - spisuje się. Przednią niedługo też by wypadało wymienić, ale na tej (przynajmniej za mojej kadencji) jeździło się dobrze.
- Nowy akumulator, również zgodny z fabrycznym - jeszcze na gwarancji jest.
- Założone nowe gumy manetek - Progrip (i wygodne, i dobrze się trzyma).
- GPZ-tki miały taką przypadłość, że często uszkadzały się oringi przy obudowie termostatu - więc tutaj założyłem nowy, żeby nie było później niespodzianek.
- Czyszczenie zbiornika paliwa, kranika, wymiana wężyków
- Kontrola luzów zaworowych, stanu łańcuszka - wszystko w normie

W tzw. międzyczasie dorobiłem jeszcze kluczyk i dopełniłem wszystkich formalności (tj. rejestracji w kraju - także to ja jestem w dowodzie i mam wszystkie papiery - kartę pojazdu itp., a umowa będzie jedna - ze mną). Przegląd i OC są do marca 2018 r., ale o tym później. (Swoją drogą - OC nie powinno przekroczyć 80 zł/rok, mając zniżkę PZM; im mniejsza miejscowość, tym będzie taniej).

Z wad, tj. co będzie trzeba zrobić:
- plastiki - jak to w tym modelu, są w średnim stanie. Co mogłem, ponaprawiałem, ale trzeba jeszcze popracować. Jak ktoś jest wyczulony na wygląd, to lakier również można odświeżyć;
- lewa laga z przodu zaczyna puszczać, także uszczelniacze przednie będą do wymiany;
- z którejś śrubki albo innego uszczelnienia podcieka olej z silnika. Nie ogromne ilości, ale warto będzie naprawić;
- po zimie - wiadomo, płyny i czyszczenie gaźników pewnie do powtórki;
- wydechy - lata świetności mają za sobą. Działać działają, tylko estetyka napraw i przetarcia proszą się o litość.

Motocyklem jeździłem cały kończący się sezon, niestety - jeździłem bardzo mało. Łącznie wyszło ok. 700 km... takie lato. Jazda "turystyczna", nie obrywał katowany po autostradach czy innych "stuntach". Na przyszły rok będę szukał czegoś większego, głównie ze względu na zdane pełne A; najchętniej czegoś z silnikiem V, typu SV, NTV czy VFR (bardziej w kierunku turystyki). Sprzęt się generalnie sprawdzał - nie było żadnych problemów. Wsiadam, odpalam, grzeję i jadę. Nie zawiódł nigdy, nie miał problemów egzystencjalnych. Oświetlenie w nocy zaskakująco dobre. Elektryka w pełni sprawna. Nie jest krzywy, nie ma powypadkowej ramy, prowadzi się pewnie. W końcu to jedna z mocniejszych 500 w tym budżecie!

Póki co, wystawiam jedynie tutaj. GPZ ma być u mnie do końca OC (zniżki muszą wybić), tj. do marca 2018 r. Później robię nowe OC i mogę sprzedawać. Jednakże, gdyby ktoś już wiedział, że szuka takiego sprzętu - zapraszam. Zawsze może nabyć go w przedsprzedaży, zimą popracować nad nim... a oficjalnie stać się właścicielem dopiero na przyszły rok. (Fizycznie sprzęt musi zostać u mnie, ale np. takie plastiki można już wymontować i pracować nad nimi, tak samo zawieszenie... kwestia dogadania). Albo po prostu wiedzieć, że będzie co kupić na ów przyszły rok.

Cena, za jaką byłby wystawiony na ogłoszeniach, to 2500 zł - wiadomo, do negocjacji. Wiele zależy od samego zainteresowanego. Lokalizacja? Poznań. Jeśli ktoś potrzebuje pozakupowego transportu - coś wymyślimy.

Po szczegóły, inne dane kontaktowe... zapraszam do pisania prywatnej wiadomości. Plucia frustratów w wątku będę po prostu ignorował, tak samo jak i inne marne przedstawienia. Konkretnie zainteresowana osoba powinna rozmawiać z właścicielem, a nie z jego publiczną reprezentacją. Wink

Poniżej zdjęcia. Stare zdjęcia. Jeszcze ze starą oponą, gdzieniegdzie nawet ze starymi manetkami. Ale generalnie wygląda tak samo.







29-10-2017 09:30:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,258
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: [S] GPZ 500 na kat. A2
Aktualne zdjęcia:



19-11-2017 11:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Romet miesiąca
Październik - JGNZM

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Chart- ramka liczni...
Ostatni post: kdudka
Dzisiaj 00:42:49
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 240
odblask komar
Ostatni post: Kanilox
Dzisiaj 00:06:02
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Lepsza skrzynia biegów
Ostatni post: Bresio95
Wczoraj 23:30:31
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 90
Znaleziska złomowe
Ostatni post: ads1122
Wczoraj 22:34:45
» Odpowiedzi: 2495
» Wyświetleń: 405019
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: Qdlaty
Wczoraj 21:55:51
» Odpowiedzi: 107
» Wyświetleń: 25425
Proszę o ocene.
Ostatni post: jodek
Wczoraj 21:50:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
komar ulep
Ostatni post: Qdlaty
Wczoraj 21:26:39
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 226
Romet Pony 301 89r by ...
Ostatni post: Skrzat
Wczoraj 21:02:22
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2238
Powitać
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 20:41:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 43
Elektroniczny zapłon CDI ...
Ostatni post: charper
Wczoraj 20:40:04
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 7407
Jak naprawić by nie kupow...
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 19:35:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1395
[S] Skuter na części (lub...
Ostatni post: Artur
Wczoraj 18:26:51
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 114
Romet 100 - kolejny Robak
Ostatni post: kaziq
Wczoraj 17:04:56
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3509
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: romet3kolory
Wczoraj 15:58:21
» Odpowiedzi: 80
» Wyświetleń: 43023
Opony Wigry 3
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 12:20:09
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 230

Zapraszamy

Reklama