Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #226
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia


Kilka pytań związanych z mocowaniami i silnikiem:
1. Czy silnik może pracować w takiej pozycji, czy lepiej będzie go nieco obniżyć? Dodam, że z przodu znajduje się pompa oleju. Przedłużenie ramy nie stanowi problemu, przecinam ramę pod bakiem, pakuję grubą rurę do środka z ciasnym pasowaniem, dystansuję (o odpowiednią długość), za pomocą dwóch łat i dwóch ścisków prostuję i w końcu spawam.
2. Czy mogę zostawić popękane mocowania silnika (na końcach wyszczerbione) i mocno skręcić z gumowymi podkładkami, czy muszę spawać kartery koniecznie?
Na zdjęciu zaznaczam wielkość ubytków (ok. 1-1.5 cm, ale tylko połowa, tzn. górna część mocowania).



Ktoś spawał takie kartery, jak z materiałem dodawanym, silumin czy inny stop?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2018 00:43:17 przez seler1500.)
28-09-2018 22:51:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #227
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Okej, widzę, że w chinolach kartery są poziomo, więc obniżę na górnym mocowaniu. Ktokolwiek spawał kartery w silniku 139FMB zongshen - co to za stop? Silumin czy coś innego?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-09-2018 00:41:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #228
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nie znam stopu co prawda, ale miałem kilka tych karterów i materiał to straszny gównolit, wątpię, że to będzie szło jakoś sensownie pospawać. Nawet nie do końca wiadomo jaki to stop, kto by to wiedział, Chińczycy mogą tam domieszać dosłownie wszystko i wychodzi taki syf jak np. w karterach od wsk. W dodatku mocowania mają straszny luz na tych śrubach i przez to tak pękają. Ja to załatwiłem w taki sposób w suzi że rozwierciłem 0,5-1mm mocowania i zrobiłem tulejki z węża gumowego - teraz nie ma grama luzu. I też Ci to polecam zrobić. A co do mocowań to nie mogą być wykruszone bo może się potem silnik na boki ruszać tak jak u mnie w ulepie i będzie łańcuch się luzować i spadać. Możesz np. po prostu przyciąć mocowania w karterach tak aby był równe, to i tak swap więc mocowania w ramie i tak dorabiasz swoje. Ja tak zrobiłem w ulepie. No i silnik ma smarowanie grawitacyjne, ja nie wiem czy może być tak wzbity do góry, pamiętaj też że nie może być za wysoko bo łańcuch pod obciążeniem zamiast napinać się będzie się luzować tak jak u mnie to miało miejsce w suzi... A i jeszcze co do karterów to nowe kartery nie są takie drogie więc może warto o tym pomyśleć.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2018 01:25:23 przez Odrestaurator.)
29-09-2018 01:23:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #229
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
W sumie to chyba je oszlifuję jak piszesz, ale mocowania zostało na tyle, że po skręceniu mocowań silnik ciasno siedzi w ramie. W sumie to i tak ulep, mogę je podszlifować, w końcu i tak wykorzystuję jeszcze cztery dolne gwinty M8, to też chyba ma coś do gadania, a są w stanie nieruszonym. Zastanowię się na razie nad tymi karterami, komplet obudów do mojego silnika to 170 pln. Do tego nowy wałek z wodzikami, cała góra, rozrząd, pompa oleju, sprzęgło i inne drobnostki i silniczek wychodzi 2x drożej niż nowy Confused Spróbuję uratować to, co mam, szkoda wyrzucać tych karterów bo poza tymi wyszczerbieniami są dobre, gniazda łożysk też dobre.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-09-2018 11:01:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #230
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dobra najtaniej mi wyjdzie kupić drugi silnik z dobrymi mocowaniami, z moich gratów i tego silnika poskładać jeden dobry i spokój Smile
Wszystkie nowe graty jakie tylko mam wrzucę do niego, a co mi zostanie będzie na zapas Big Grin

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-09-2018 23:58:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #231
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Też tak myślałem i tak zrobiłem... wyszło jak wyszło ale życzę Ci powodzenia :F

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
30-09-2018 01:12:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #232
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Cóż, zaryzykuję, jak nie wyjdzie mam dwie pary karterów, dwie skrzynie, dwa zapłony, trzy wały, dwa sprzęgła... Spróbuję, zacząłem to trzebaby dziada uruchomić.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
30-09-2018 02:20:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
Mekanik xD
*


Liczba postów: 2,111
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
Post: #233
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Zalepić poxilinooooo krejzi Co jak co, ale w swoim silniku fmb zrobiłam z poxiliny z dwa cm ułamanego mocowania śruby pokrywy sprzęgła. Dałam tam tego sporo, tak że jest w tym miejscu dziwny garb :F ale trzyma i nawet olej nie przecieka Tongue Ale to pewnie ma znaczenie, że to nie jest mocowanie całego silnika podatnego na drgania... Ale kto wie...

30-09-2018 10:56:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #234
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
No wiadomo, poksylina nie utrzyma całego silnika :F I tak potrzebuję innych karterów, bo z własnej głupoty załatwiłem gniazdo łożyska :F

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
30-09-2018 13:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #235
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Z przykrością informuję zainteresowanych (o ile tacy są :F), że projekt mocno zwolni, bo... nie będzie do kogo jeździć, jak na początku planowałem Confused
Ale spokojna głowa, całkiem się nie zatrzymałem. Wymieniłem tylne okładziny, epsperymentalnie wkleiłem nowe na kleju epoksydowym. Zamówiłem sporo formatek z blachy 3 i 4 mm, by mieć z czego rzeźbić nowe mocowania, jutro lecę je odebrać do paczkomatu. Jutro powinien też przyjść dawca karterów oraz lakier żaroodporny, a w piątek nowe łożyska osi tylnej, oś koła, podkładki dystansowe i obejma na lagę do umocowania zacisku. Dzisiaj nabyłem ze dwa kilogramy elektrod, żeby mieć czym spawać, stare, dobre 6013 f-my most. Pracuję nad funduszami na lagi chartolota, kierownicę i klamki niełamki, ale na razie trochę z tym krucho, w okolicach zimy powinienem je mieć. Skompletowałem już całą instalację elektryczną, pozostało tylko wrzucić ją w gotową i pomalowaną ramę. Mimo obecności regulatora, nadal podłączam tylną lampę dwu, a w zasadzie trójprzewodowo, postój 3W stop 10W. Myślę jeszcze nad diodową lampą tylną, coby widoczność poprawić, ale nie jest źle.
Na razie to chyba tyle, o postępach prac będę informować na bieżąco.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-10-2018 00:59:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #236
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Spoko, znajdzie się ktoś inny, taki lajf.
04-10-2018 17:05:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Texas Ranger za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #237
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia


Elektroda 6013 3.2 mm

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
08-10-2018 22:56:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #238
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Czemu jedna strona tak ładnie pospawana a druga nalana? :F

xyz
09-10-2018 00:31:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #239
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Drugą musiałem poprawiać bo za szybko prowadziłem elektrodę i pół spawu nie wyszło. A taki pół na pół niezbyt ładnie wyglądał, chociaż przetop właściwy.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
09-10-2018 00:50:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #240
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Pryma sort nie to o u mnie w Suzi

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
09-10-2018 16:45:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:40:59
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 73
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: piotr53464
Dzisiaj 16:43:50
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 10372
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 09:53:40
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 16036
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:52:12
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 391
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 124
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 86
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:24:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1009
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17606
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1094
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16499
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: romek
20-04-2024 09:25:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1588
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
19-04-2024 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1358

Reklama