Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Autor Wiadomość
MarioSWD Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: SWD
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Witam,
Chciałbym Was zapytać czy istnieje taka szansa aby z powodzeniem zamontować karter od silnika 025 w silniku zb4?. Zdaje sobie sprawe że trzeba wywiercic otowor na linke do zmiany biegów. Jednak zastanawiam sie czy poza tym szczegółem reszta bedzie pasować? Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie że tak, jednak wole sie upewnić. Chodzi mi oczywiscie tylko o wymiane/dostosowanie tylko jednej połówki karteru.
26-09-2017 17:54:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
MarioSWD Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: SWD
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Dodam jeszcze że chcę zrobić taki "swap" z tego powodu iź kartery, które mam do ZB4 są niestety popękane w obrębie miejsca gdzie przechodzi cięgno wodzika zmiany biegów (w jednym jest dziura, a w drugim, który z motorowerem dostałem widać już pęknięcia - czyżby ten typ tak miał?) W każdym razie nie chciałbym tego spawać, wolałbym przerobić połówkę karteru od 0,25 (wywiercenie otworu).

Dziękuje za pomoc.
26-09-2017 19:09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 968
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Mam kartery jak chcesz napisz na priv oddam za dobra cene Ci a szkoda psuc tego do 025

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
26-09-2017 20:11:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Kartery wymienia się parami
chodzi o zachowanie osiowości

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-09-2017 22:13:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
MarioSWD Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: SWD
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Mhm... faktycznie jest to poniekąd oczywiste. W takim razie będę chyba musieć oryginalny pospawać.
27-09-2017 00:29:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubu355 Offline
Motorynkowy Komarzysta
*


Liczba postów: 526
Imię: Kuba
Skąd: Złotów/Poznań
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Mogę zamienić się karterami, mam ładne od S38 (ZB4) na te od 025 co masz. Jak nie, to mogę po prostu sprzedać.

Co do różnic to jest kilka, m.in. jest dodatkowa śruba do kapy bocznej, brak otworu na linkę zmiany biegów.

27-09-2017 02:31:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,394
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
ZB4 to silnik na pedały, a 025 na kopnik
Najlepiej poszukaj (zamieniaj) kartery od silnika 003,
Nie niszcz tych 025

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
27-09-2017 10:16:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MarioSWD Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: SWD
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Karter (połówka), o który się martwię zaczyna tak jak napisałem pękać przy wyjściu otworu do pręta wodzika zmiany biegów. Będę próbować to naprawić tak aby nie powiększało się to pęknięcie. Albo tigiem albo pospawać to na zimno. W każdym razie wydaje mi się że jest to jakaś wada materiałowa tych karterów bo znalazłem w swoich zbiorach jeszcze jedną parę karterów do zb4 i tutaj jest w tym miejscu w ogóle wywalony otwór. Także ciekawa sprawa.

Nie jaka była historia tych silników, ale ja w swoim ZB4 mam wszystkie bebechy od wersji z kopnikiem. A sam silnik wygląda na nie przerabiany.
27-09-2017 11:46:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
(27-09-2017 10:16:13)joozek napisał(a):  ZB4 to silnik na pedały, a 025 na kopnik
Najlepiej poszukaj (zamieniaj) kartery od silnika 003,
Nie niszcz tych 025

Co Ty gadasz, jak ZB4 były też na kopniak. Sam mam taki silnik.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
27-09-2017 12:23:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
zb4 miał kopniak b4 to ten ta pedały
27-09-2017 17:16:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1406
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1425
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1635
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10664
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 608
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 138
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 178
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16320
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 146
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 219
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 187
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama