Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Romet 50-T1
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 665
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #16
RE: Romet 50-T1
Ja wiem że na tym forum są głównie młode osoby, które niestety jeszcze użytkują zabytkowe już pojazdy na codzień.

Smuci mnie to trochę, bo chciałbym żeby te pojazdy były już traktowane przez większość jako prawdziwe zabytki, no ale na to chyba trzeba będzie jeszcze niestety poczekać...
17-09-2017 17:44:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,350
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #17
RE: Romet 50-T1
aha czyli jak chcesz żeby ludzie traktowali romety jak zabytki to wywalasz cenę z kosmosu?

Ten t1 jest wart te 800zł ale bez przesady kokosów na tym nie zbijesz. Po za tym wcale aż taki żadki nie jest.

Nie rozumiem traktowania starych motocykli jako zabytki nie do jazdy na co dzień. Dla mnie to głupota dzieci które mają "zabytka" i palą go co niedziela i pajacują w orzeszkach. Ja junakiem jeżdżę codziennie, pale, siadam, jadę, drobne serwisy i to tyle! (może powinienem go trzymać w domu? bo ma 52 lata?) komarem fakt jazda z duszą na ramieniu, ale na 1 zlocie byłem trochę pojeździłem da się ale to zagrożenie ruchu drogowego.


Wracając do tematu jak by był w miarę dobrym stanie lakierniczym, palił, jeździł i świecił miał papiery owszem 1600 złbym dał, ale za takiego to max te 800. Ale to tylko moje zdanie
17-09-2017 18:04:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo rafi555 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 665
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #18
RE: Romet 50-T1
Nie podaje ceny z kosmosu, tylko taką, która osiągają te modele na licytacjach...

Jeśli traktujesz motorower/motocykl jako zabytek, to starasz się aby wytrzymał jak najdłużej w obecnym stanie. Jeżeli jego stan nie jest odpowiedni, to robisz renowację, przez co jeszcze bardziej chyba zależy Ci na tym, aby się nie zniszczył? Dochodzą kwestie techniczne - pojazd nie nadaje się do dzisiejszego ruchu drogowego i nie dorównuje dzisiejszym pojazdom. Dlatego jeździsz tylko sporadycznie...
17-09-2017 18:41:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,350
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #19
RE: Romet 50-T1
(17-09-2017 18:41:15)Szatek napisał(a):  Nie podaje ceny z kosmosu, tylko taką, która osiągają te modele na licytacjach...

No tak , ale twój był w 100 razy lepszym stanie.

Z resztą się zgodzę, ale czasami lepiej jeździć oryginalnym zardzewkiem niż takim wychuchanym w chromie.

To ,że starsze pojazdy nie nadają się ruchu drogowego to prawda w przypadku rometów, ale inne motocykle radzą sobie świetnie i nie widzę przeszkód w jeździe na co dzień. Osiągi a komu to potrzebne? :F żeby poszaleć przed podstawówką? Jak dla mnie motocykl/motorower ma się podobać a nie mieć Bóg wie jakie osiągi.
17-09-2017 18:55:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Maximum Overdrive!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,471
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #20
RE: Romet 50-T1
(17-09-2017 16:52:14)Szatek napisał(a):  To niestety nie tyczy się tylko wyjątkowych motorowerów, ale także np. nowych i oryginalnych części. Żal Wam po prostu wydać na takie rzeczy troszkę większą kwotę, co jest trochę przykre, bo to jest Wasze hobby... I argument o małych dochodach do mnie nie przemawia, bo zawsze można robić powoli według swojego budżetu, albo odkładać dodatkowe pieniądze.

Żenujące podejście. Wygląda to tak, jakbyś dzielił ludzi na lepszych, którzy tylko ZMD PRL i plebs, który kupuje współczesne części. Dla kogoś to jest do cholery robione. Po to są części zamienne i oby były jak najdłużej. Nie każdy musi mieć wszystko oryginalne, że nie wspomnę o tym, że oryginalne części to po prostu jakiś chory "kult". Nie jeden oryginalny PRLowski element jest wykonany gorzej od współczesnego zamiennika. Z jednej strony dużo mówi się o tym, jaka to była jakość za PRLu, że wszystko robione z byle czego, na odpierdol i ogólnie nikt nie dbał o perfekcyjną jakość, a z drugiej ludzie dzisiaj zabijają się niemal w postach, krzycząc jakie to części ZMD nie są wspaniałe, wytrzymałe i tak dalej. No, albo w jedną albo drugą stronę... Nie mówię oczywiście, że wszystko dzisiejsze jest lepsze, bo w wielu przypadkach to wciąż buble, nierzadko gorsze niż fabryczne części, ale jest też gro części współczesnych, które po prostu są lepsze od oryginalnych, lub przynajmniej na zbliżonym poziomie. Ja rozumiem, że Ty masz swoje spojrzenie na to, że wolisz oryginalne części, może nawet nerkę byś sprzedał za nie i ogólnie to szanuję. Dobrze, że jest grono ludzi, którzy chcą zachować historię w takiej formie w jakiej było to kiedyś. Należy jednak tak samo szanować podejście innych, którzy nie koniecznie muszą mieć takie same preferencje, a z tym masz wyraźny problem, co bardzo dobrze obrazuje cytat poniżej:

(17-09-2017 17:44:56)Szatek napisał(a):  Ja wiem że na tym forum są głównie młode osoby, które niestety jeszcze użytkują zabytkowe już pojazdy na codzień.

Smuci mnie to trochę, bo chciałbym żeby te pojazdy były już traktowane przez większość jako prawdziwe zabytki, no ale na to chyba trzeba będzie jeszcze niestety poczekać...

Czytając ten post nie wiem czy bardziej wypadałoby się zaśmiać pod nosem, czy popatrzeć na to z politowaniem. Wspomniałem wyżej o szanowaniu swojej opinii, sam tego oczekujesz od nas, a jednocześnie piszesz takie posty, które wyraźnie atakują ludzi takich jak ja, bo właśnie tak odbieram stwierdzenie "... osoby, które niestety jeszcze użytkują zabytkowe już pojazdy na codzień." . To przepraszam, ja już nie mam prawa decydować o swojej własności? To, że Ogar czy inny Komar ma już nie naście a dziesiąt lat, nie znaczy, że trzeba postawić go na wystawie, najlepiej otoczyć jakimś szkłem i kultywować "bo to jest zabytek". Zabytek, nie zabytek, pojazd wciąż tak samo przeznaczony do ruchu jak te kilkadziesiąt lat temu. Po to wciąż ktoś stara się o produkcję części zamiennych, by te pojazdy wciąż "żyły" i miały swoich pasjonatów, a nie tylko cieszyły oko właścicieli, bądź zwiedzających muzea. No wybacz szatku, ale muszę Cię zmartwić, bo ludzi takich jak ja nie brakuje i szczerze mam nadzieję, że te klasyki będą użytkowane jak najdłużej bo dzięki temu, wciąż ktoś produkuje jakieś części zamienne i wciąż można czerpać radość z eksploatacji nie jednego Ogara, wiedząc, że w razie awarii nie będzie trzeba zaciągać kredytu w banku, aby wymienić kilka części.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
17-09-2017 19:00:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 9 użytkowników postawiło piwo Quake96 za ten post.
Bresio95 Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 704
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 5
Post: #21
RE: Romet 50-T1
Wycena ach wycena Big Grin
Jestem ciekaw na ile by został wyceniony mój Komar przez profesjonalistów w tej dziedzinie Big Grin
I to nie jest żaden popularny 50-T-1 w wersji przedprodukcyjnej 300 sztuk Big Grin
To jest Komar, który ma unikatową ramę modyfikowaną przez Zakłady Rowerowe Romet, ma unikatowe kolanko wraz z rurą wydechową, bardzo wysoki nr silnika 019, unikatowe chromowane amortyzatory na wzór Jawy Kaczki, chromy w bardzo dobrym stanie, wszędzie oryginalny lakier, oryginalne opony Stomil Super Duet, bak od Sporta, siedzenie od Polo, wysoka głowica, prototypowe gumy manetek, kierownicę z pierwszych 50-T-1, oraz najważniejsze - przedni widelec od jednego z 5 prototypów Lekkiego Motocykla Romet LM1, który został uwieczniony również na zdjęciu prototypu Rometa 50-T-3.
Dodam zapłon CDI i remont silnika na Ola Boga nieoryginalnych częściach Made in China.

I żeby dorzucić do pieca - użytkuję Komara w ruchu miejskim gdzie nie raz próbowano mnie przejechać :F Właśnie wróciłem z nocnej przejażdżki Big Grin
Zaraz wystawię Komara na olx, bo muszę sobie kupić nowego mercedesa xD
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2017 19:25:43 przez Bresio95.)
17-09-2017 19:18:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Bresio95 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 665
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #22
RE: Romet 50-T1
(17-09-2017 18:55:34)rafi555 napisał(a):  
(17-09-2017 18:41:15)Szatek napisał(a):  Nie podaje ceny z kosmosu, tylko taką, która osiągają te modele na licytacjach...
No tak , ale twój był w 100 razy lepszym stanie.

Ten z linku który podałem stronę wcześniej? Polakierowany chyba sprayem, silnik uszkodzony, nieoryginalny stan...

(17-09-2017 18:55:34)rafi555 napisał(a):  To ,że starsze pojazdy nie nadają się ruchu drogowego to prawda w przypadku rometów, ale inne motocykle radzą sobie świetnie i nie widzę przeszkód w jeździe na co dzień. Osiągi a komu to potrzebne? :F żeby poszaleć przed podstawówką? Jak dla mnie motocykl/motorower ma się podobać a nie mieć Bóg wie jakie osiągi.

Szkoda że spora część "młodych rometowców" nie ma takiego zdania i tuninguje jeszcze te sprzęty Smile

Quake96, no oczywiście że dla kogoś to jest robione - dla osób które nie znajdą nowych oryginalnych części i dla tych, którzy wolą zamiennik zamiast oryginału. A że większość woli kupować zamienniki i nadal normalnie użytkuje te sprzęty, to części jest masa. Jest popyt, jest i podaż...

Oczywiście że masz prawo decydować o swojej własności. Możesz sobie nawet jeździć jakimś przedwojennym motocyklem na codzień jeśli chcesz, bo to Twoja sprawa. To tylko moje zdanie i oczywiście może Cię to w ogóle nie obchodzić...
17-09-2017 20:06:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 665
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #23
RE: Romet 50-T1
Jeszcze w kwesti jazdy zabytkowym pojazdem:

Ja nie jestem za tym, aby taki pojazd tylko stał i cieszył oko Wink Jak najbardziej polecam i popieram "niedzielne" przejażdżki, zloty, wystawy, wycieczki itp. Jednak inaczej podchodzę do sprawy jego codziennego użytkowania, gdzie taki pojazd jest używany jako główny środek transportu. Nie dbamy wtedy tak o jego wygląd, stosujemy częściej zamienniki i często dokonujemy modyfikacji w takim pojeździe. Nie wspominając już o przepaści technicznej między nimi, a współczesnie produkowanymi (którą często właściciele chcą nadrobić, poddając je tuningowi), oraz nie dostosowaniu większości takich pojazdów do dzisiejszego ruchu drogowego.

No ale cóż, tak jak już pisałem, to tylko moje zdanie. Właściciele mogą sobie robić co chcą, bo to ich własność - no chyba że to pojazd na żółtych tablicach :F
18-09-2017 10:27:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
"Prezes"
*


Liczba postów: 525
Imię: Kacper
Skąd: Obory(PPL)
Pojazd: Romet 2375

Forumowy Garaż: 2
Post: #24
RE: Romet 50-T1
Powiem tak, raczej są tu osoby które kupiły rometa/Wsk-ę lub inny stary jednoślad za kwotę przysłowiowej 'flaszki', kiedyś te jednoślady to się wywalało na złom lub odsprzedawało np.sąsiadowi. Sztuką nie jest wydać np.100zł na jakiś motocykl, który jest w stanie agonalnym, tylko kupić za wartość czteropaku złocisteko napoju, i kupić ładny egzemplarz.

,,Sztuka to nie kupić tylko tanio, sztuka to kupić za dobre pieniądze i w dobrym stanie''

,,Ten od zetorów i rometa 2375"

Fb https://www.facebook.com/Sprz%C4%99ty-z-...516785872/ Fb
18-09-2017 13:52:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,350
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #25
RE: Romet 50-T1
Powiem tak, tuning tak owszem, nie widzę problemu jak jest to pojazd który nie jest żadki czyli komar 2350, ogary i motorynki seri m, nie widzę problemu. Jak chcemy możemy też zrobić coś z niczego, tak jak ja, Krystian czy Szymon. Nie widzę żadnego problemu wręcz przeciwnie jak mają się zmarnować jakieś niepotrzebne uszkodzone części to czemu nie?

Nie rozumiem tego jak to nie jeździć na co dzień zabytkiem? Albo jestem jakiś głupi albo nie wiem... Znam człowieka który w dzisiejszych czasach "zwiedza świat" zabytkiem w 10 lat zrobił 180k km a i jeździ tym motocyklem do pracy i w ogóle, a i ma tylko ten motocykl.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2017 14:13:40 przez rafi555.)
18-09-2017 14:12:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Adam104100 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 133
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Kadet
Post: #26
RE: Romet 50-T1
To może ja wtrącę swoje 3 grosze. Przez takie wyceny kupno normalnego egzemplarza za rozsądną cenę graniczy z cudem. Mam odłożone pieniądze na zakup Komara 2330/2350, bo są najładniejsze według mnie. Mam 2 kryteria: zarejestrowany, w miarę kompletny. No i tu pojawia się gigantyczny problem. Zarejestrowany egzemplarz, brzydki wizualnie, często nieodpalający ok. 1500 zł. Do tego braki w postaci osłon gaźnika, zły stan siedzenia itp. Sama baza + skompletowanie tych braków na dzień dobry 2 tysiące. Do tego trzeba doliczyć dojazd. Mieszkam na totalnym pustkowiu jeżeli chodzi o tego typu sprzęty. Czyli mamy 2500 zł, a to dopiero początek jakiejkolwiek renowacji. Ale pewno ktoś się zaraz zapyta, co ma piernik do wiatraka? Czemu piszę o Komarach, jak to temat o T1? No właśnie, jeżeli ktoś widzi takiego T1 malowanego pędzlem na zielono, bez dokumentów i w stanie technicznym bliżej nieokreślonym, to wychodzi z następującego założenia: Mój Komar ma dokumenty, jest ładniejszy i przecież to zwykły Ogar. Tu 1000 zł, a najdroższy 2500, to mój idealnie za 1800. Pragnę tylko zauważyć, że taki T1 jest tylko i wyłącznie dla znawców tematu. Każda jedna osoba powie, że to Ogar, a co dopiero o tym, że pierwsza czy dziesiąta seria. Sami wszyscy narzekacie, że ceny na tym rynku są drogie i zawyżone, a sami go psujecie. No cóż, a ja dalej czekam na tego Komara z dokumentami za 1000 zł i chyba się nie doczekam.
18-09-2017 14:22:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Grudzień - gregorian2008

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupię padały tzw. „se...
Ostatni post: hornetino
Dzisiaj 11:51:56
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 11:46:56
» Odpowiedzi: 132
» Wyświetleń: 30962
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Motorowerzystka
Dzisiaj 10:58:41
» Odpowiedzi: 932
» Wyświetleń: 91306
Chart bezpośrednie napełn...
Ostatni post: kdudka
Dzisiaj 09:23:33
» Odpowiedzi: 826
» Wyświetleń: 79209
Silnik Chart gaźnik plus ...
Ostatni post: nofack
Dzisiaj 09:19:31
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 561
Rower Romet Riwiera sport...
Ostatni post: K4rol
Dzisiaj 08:38:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 96
Dziwna tabliczka znamiono...
Ostatni post: aeroxteam2
Dzisiaj 07:24:50
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 389
Zwłoki Kadeta na kawałki
Ostatni post: dlugiLBN
Dzisiaj 00:16:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Zapłony cdi do 223
Ostatni post: plusminus
Dzisiaj 00:05:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 165
[K] Siedzenie i wał do Sp...
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 23:20:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 165
Romet Chart 210
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 22:39:39
» Odpowiedzi: 358
» Wyświetleń: 28823
Co sądzicie o tym zestwie...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 22:23:34
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
Podkładki dystansowe- jak...
Ostatni post: sampras
Wczoraj 22:11:41
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 1216
Romet Mińsk 400a
Ostatni post: bubzon
Wczoraj 22:05:33
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Dokumenty Romet- ile wart...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:13:25
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 550

Zapraszamy

Reklama