Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika
Autor Wiadomość
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #61
RE: Remont silnika
Ich rozmiar sprawdza się po ich długości?
24-09-2017 01:10:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #62
RE: Remont silnika
Po rozmiarze otworów przelotowych. Długość powinna być zawsze taka sama.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-09-2017 02:14:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #63
RE: Remont silnika
24-09-2017 22:15:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #64
RE: Remont silnika
Ok teraz zapytam się o coś bardzo prostego. Chcę żebyście tylko potwierdzili lub coś poprawili to co napiszę Smile.

Docieranie silnika jawa 223 trwa 1500 wliczając w to pierścienie, sprzęgło, skrzynię itp. Jednak mi się zdaje, że takie realne trwa 500 km. Na początku wolno i spokojnie. Po pewnym czasie prędkość do ok. 35 km/h. Po kilkudziesięciu km małe sprinty i odpoczynki. Później już coraz więcej sprintów szybkich. Jazda bez pasażera i pilnować na grzanie silnika. Po 100 km prędkość ok. 40 km/h i czasem odpoczynki na studzenie silnika. Sprinty co pewien czas. Później już raczej normalna jazda i czasem odpoczynki.

Taki mam plan na docieranie Tongue. Chyba, że ktoś ma fajniejszy to chętnie posłucham Big Grin.
26-09-2017 22:21:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #65
RE: Remont silnika
Jawkę spokojnie docierać można przez 500km nie więcej.

Nie docierasz tego jeżdżąc 35km/h, tylko normalnie jak przy dotartym silniku. Jedyna różnica przy docieraniu, to pilnowanie temperatur. Przez pierwszych kilka kilometrów rób przejażdżki najwyżej kilkaset metrów. Po kilku takich przejażdżkach "wokoło komina", możesz zacząć jeździć dalej, ale cały czas pamiętając, że silnik na dotarciu grzeje się jeszcze bardziej. I powtarzam, nie jeździsz 35km/h tylko tak jakbyś jeździł dotartym silnikiem. Jedynie robisz częste przerwy na początku i pilnujesz żeby nie przegrzać cylindra i tłoka. Po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach będziesz mógł jeździć już niemal bez obaw o przegrzanie, pod warunkiem, że nie będą to wypady po 20km bez przerwy.

No i na dotarciu lej więcej oleju. Polecam półsyntetyk w proporcji 40/50ml na 1L benzyny.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 22:36:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #66
RE: Remont silnika
Po raz kolejny dziękuję Ci za odpowiedź Smile

Czy można założyć 2 pierścienie na tłok 3p?
26-09-2017 22:41:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #67
RE: Remont silnika
Można, ale nie widzę w tym sensu Smile Jeżdżę na 3 pierścieniach i w seryjnym silniku nie widzę różnicy z drugim seryjnym silnikiem z 2 pierścieniami.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:05:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #68
RE: Remont silnika
Podobno na 3 więcej się grzeje i silnik jest głośniejszy.
26-09-2017 23:29:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #69
RE: Remont silnika
Podobno, to słowo klucz. Nic z powyższych nie ma potwierdzenia w moim przypadku.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:32:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: Remont silnika
Ok czyli zakładam 3. Kiedyś chyba pod swoim filmem pisałeś o czyszczeniu swojego silnika na papierze ściernym. Powiesz mi jakimi gradacjami to robiłeś i czy używałeś pasty polerskiej?
26-09-2017 23:43:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #71
RE: Remont silnika
Nie przypominam sobie o czyszczeniu papierem ściernym :F

Jeśli już, to używałem włókna polerskiego. Po kolei tym co było w zestawie i na koniec pasta polerska i tyle. Ja nie robię jakichś wypasionych polerek Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
26-09-2017 23:45:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #72
RE: Remont silnika
Kupuję nowy cylinder "55". Można go jakoś poprawić tzn. wypolerować kanał wydechowy. Słyszałem na paru stronach, że króciec gaźnika należy w środku wypolerować. Mi się zdaje, że skoro będzie gładka powierzchnia to słabo będzie się mieszało paliwo, więc mogę trochę popiłować po wewnętrznej jego powierzchni, żeby zrobić jakieś małe zagłębienia i ryski i czy to coś wgl. da?
28-09-2017 21:19:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #73
RE: Remont silnika
ma być zero rysek! to ułatwia przepływ
28-09-2017 21:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #74
RE: Remont silnika
Kanal wydechowy to sie poleruje zeby nagar mial trudniej przylegac.
28-09-2017 21:28:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rometowiec14 Offline
Romeciarz na całego
*


Liczba postów: 265
Imię: Wiktor
Skąd: ok.Tarnobrzega
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #75
RE: Remont silnika
Czyli dolotowy i wydechowy wypolerować? Słyszałem też o odchudzaniu tłoka poprzez spiłowanie o kilka mm ścianek tłoka. Robił ktoś tak?
28-09-2017 21:34:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 17
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 740
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22844
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 10:30:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 212
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1867
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: zmd-52
15-05-2024 16:28:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 208
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1322
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5784
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 219
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 255
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 226
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 274

Reklama