Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 200 problem
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Ogar 200 problem
Czy ustawieniem przerwy na przerywaczu nie zmienisz kąta wyprzedzenia zapłonu?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
13-09-2017 16:17:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #17
RE: Ogar 200 problem
Tak, zmienię, już przecież pisałem o tym stronę wcześniej, że z tym macie rację Smile

Nie zamierzam robić tutaj afery, chciałem tylko sprostować, że w przypadku zużycia platynek nie należy zmieniać kąta na podstawie (bo nie tam ulega on zmianie), tylko trzeba zmienić przerwę na platynkach, co spowoduje przywrócenie ustawionego kąta zapłonu przy poprawnej przerwie. Proste. Myślę, że na tym można zakończyć debatę. Przyznaję, w pierwszym moim poście trochę się zapędziłem, bo nie spojrzałem na to z tej samej strony co wy, ale później poszedłem waszym tokiem rozumowania i jedyne czego chciałem to jak wyżej, dodać swoje 3 grosze o zmianie rozwarcia platynek, a nie typowo zmianie kąta na podstawie zapłonu. Wyraziłem się po prostu nie jasno, stąd całe zamieszanie.

Po prostu nie do końca się tutaj zrozumieliśmy, ale teraz wszystko powinno być jasne. Możemy już zakończyć ten temat, bo trochę odeszliśmy od głównego wątku i narobiliśmy bałaganu Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2017 16:30:23 przez Quake96.)
13-09-2017 16:27:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #18
RE: Ogar 200 problem
(13-09-2017 15:41:14)Quake96 napisał(a):  Nie daję Smile

Nie widzę sensu ciągnięcia tego dalej. Wystarczy zrozumieć zasadę regulowania zapłonu i to od czego należy wtedy zacząć. A zacząć należy od ustawienia platynek, pod które potem reguluje się kąt na podstawie. W przypadku zużycia platynek, po ustawieniu poprawnej przerwy, zapłon wróci do normy. Cała filozofia, tak ciężko zrozumieć do czego piję?

Nie, nie ciężko. ale skoro już jesteśmy przy statorze i ustawiamy platynki, to czemu się nie upewnić, że zapłon jest dobrze ustawiony i ewentualnie go skorygować? W dodatku nie wiadomo, czy osoba która wcześniej go ustawiała zrobiła to poprawnie? Taka czynność zajmuje do 10 minut, jednak kolega quake wolałby poteoretyzować nad sensem istnienia jak filozof, zamiast sprawdzić i mieć z głowy. Przy źle pracującym silniku ja zaczynam od momentu zapłonu, nie wiem z czym kolego masz problem, może z samym sobą. Poza tym wychodzę z założenia że na forum powinnismy młodszych użytkowników uczyć wytrwałości i dokładności a nie utyskiwania czy zrobić daną czynność czy nie.

Zajmijmy się jednak tematem autora, któremu teraz przydałoby się coś doradzić jak ma sprawdzić czy ma dobrze ustawiony zapłon. Najpierw regulacja przerwy w maksymalnym rozwarciu. A potem co? czujnik zegarowy przydałby się do tego skośnego otworu na świecę włożyć, bo suwmiarką to może być problem z regulacją z dokładnością do dziesiątych części milimetra pod skosem.

Notatka od Quake96, 14-09-2017 00:16:31

Ale osobiste przytyki sobie może darujmy Smile I cieszę się, że dyskusja dobiegła końca.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2017 19:05:57 przez charper.)
13-09-2017 19:01:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Frexum Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Bartek
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #19
RE: Ogar 200 problem
Dziękuje wszystkim , będę w najbliższej wolnej chwili kombinował i stosował się do waszych rad
13-09-2017 19:33:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #20
RE: Ogar 200 problem
i czujnik zegarowy kiedy oś otworu na świecę jest pod kątem do osi ruchu tłoka nie daje dokładnego pomiaru a obarczony błędem. trzeba w takim przypadku przyjąć odpowiednią poprawkę do uzyskanych wyników pomiarów
13-09-2017 19:34:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #21
RE: Ogar 200 problem
lepiej zdjąć głowicę chyba. tylko ile milimetrów przed gmp ma być w takim ukadzie? tego sam nie wiem, wie ktoś?
13-09-2017 21:51:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Ogar 200 problem
Suwmiarka z głębokościomierzem położona na żeberku głowicy mierzy dobrze wymiar. 1,8mm przed gmp.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
13-09-2017 22:38:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 09:53:40
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 16017
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:52:12
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 373
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 21:56:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 48
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 119
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:49:08
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 10338
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 82
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:24:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1004
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17601
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1090
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16494
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: romek
20-04-2024 09:25:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1585
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
19-04-2024 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1355

Reklama