Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dezamet 019 problem z dwójką
Autor Wiadomość
Inkwizytor Offline
Druciarz z przymusu
*


Liczba postów: 92
Imię: Grzegorz
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Dezamet 019 problem z dwójką
Witam, w moim 50-T1 mam taki problem jak w tytule. Na początku dwójki nie było w ogóle (od razu z luzu przeskakiwało na trójkę). Trochę regulacji i wszystkie biegi wchodziły, nie wypadały. Po przejechaniu może 10km dwójki nie było znowu. Wziąłem się za regulację na wodziku i nawet się udało, wszystko działało. Niestety, po jednej przejażdżce dwójki znowu nie było. I tak jest za każdym razem - jak podreguluję, to trochę pochodzi i znowu nie ma. Inne biegi dobrze chodzą. Wałek biegów w środku (ten z trzema rzędami ząbków) był wymieniany na nowy i przejechał może 20km. Na dodatek jest też problem z wybijaniem z trójki na luz, trzeba leciutko naciskać wajchę bo przeskakuje na jedynkę.
Gdyby to było ważne, to w moim romecie biegi układają się tak: Na samym dole 1, wyżej luz, jeszcze wyżej trójka, a dwójka jak wchodziła to z 3 w dół (wiem że tak nie powinno być)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

"Bez młota to nie robota"
Kiedy pieniądze się kończą, budzą się druciarze
29-08-2017 15:47:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
Zrób po kolei to co napisałem (raczej nie wszystko będzie konieczne): Regulacja według instrukcji (oczywiście po niej należy skontrować przesuwkę) -> zniwelowanie luzów na dźwigni od przesuwki -> wymiana zużytych elementów -> zmiana wałka głównego na ten z wcięciami na prowadnicach.

W 019 musisz delikatnie i z wyczuciem operować nóżką zmiany biegów. Z trójki na luz dwa razy naciskasz nóżkę. Luzu między dwójka a trójką teoretycznie nie ma, ale praktycznie można go "złapać" jeśli wszystko będzie ok.
29-08-2017 16:18:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Inkwizytor Offline
Druciarz z przymusu
*


Liczba postów: 92
Imię: Grzegorz
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
(29-08-2017 16:18:22)Szatek napisał(a):  Zrób po kolei to co napisałem (raczej nie wszystko będzie konieczne): Regulacja według instrukcji (oczywiście po niej należy skontrować przesuwkę) -> zniwelowanie luzów na dźwigni od przesuwki -> wymiana zużytych elementów -> zmiana wałka głównego na ten z wcięciami na prowadnicach.

W 019 musisz delikatnie i z wyczuciem operować nóżką zmiany biegów. Z trójki na luz dwa razy naciskasz nóżkę. Luzu między dwójka a trójką teoretycznie nie ma, ale praktycznie można go "złapać" jeśli wszystko będzie ok.
A co dokładnie rozumiesz przez kontrowanie? Jak to zrobić? Trochę głupie pytanie, ale w mechanice jestem zielony.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

"Bez młota to nie robota"
Kiedy pieniądze się kończą, budzą się druciarze
29-08-2017 21:02:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
Zakontrowanie nakrętki regulacyjnej, czyli przytrzymanie jej i wykręcanie do oporu wcześniej założonej nakrętki kontrującej, bądź wkręcenie do oporu wkrętu dociskowego.
29-08-2017 21:31:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
Jak na moje to po prostu odkręca ci się regulacja, daj przed nią zwykłą nakrętkę by zaś skontrować nią regulację. Po tym zabiegu powinno być ok. Może masz zużytą sprężynę od kulki i ciężko ci znaleźć poszczególne biegi?

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
29-08-2017 21:41:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
Pewnie nie masz kontry i to jest główną przyczyną problemu oprócz wielce prawdopodobnie zużytej skrzyni biegów


Wodzik, przynajmniej u mnie ma gwint M7

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2017 22:09:24 przez Rafku.)
29-08-2017 22:09:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Dezamet 019 problem z dwójką
Sprężyna nie ma nic do tego...
29-08-2017 22:10:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1402
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1421
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1631
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 542
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10655
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 605
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 128
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 176
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16294
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 140
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 211
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1107
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154

Reklama