Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Cześć.

Postanowiłem jednak już teraz założyć ten temat (pomimo że nie mam jeszcze takiej wiedzy, jaką chciałbym mieć), ponieważ doszedłem do wniosku, że im szybciej to zrobię - tym lepiej.

Mam nadzieję, że dzięki temu ludzie będą mieli trochę większą świadomość na temat tego modelu i ograniczy to podawanie nieprawidłowych danych.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu.

Romet 50-TS-1 (2362) – powstał na bazie motoroweru 50-T-1 (2370), jako jego turystyczno-sportowa odmiana.
W stosunku do poprzednika (pierwszej wersji z pierwszego roku produkcji), zmieniono: kierownicę, bagażnik, kolanko, tłumik, górny wspornik tłumika, ramę, oraz oczywiście naklejki na pokrywie schowka i oznaczenie fabryczne. Inne elementy pozostały bez zmian.
Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku.
Zaprzestano produkcji tego modelu, ze względu na brak wystarczającej ilości silników 019, dla obu motorowerów produkowanych jednocześnie.

Układ wydechowy:



1. Tłumik w tym modelu to przerobiony tłumik z pierwszych wersji 50-T-1 (chromowany, z dwoma nacięciami pod obejmę kolanka).

Przeróbka polegała na:
- spłaszczeniu tłumika od wewnętrznej strony (tak aby nie opierał się o pokrywkę schowka narzędziowego i amortyzator tylny);
- zrobieniu gwintu pod nakrętkę w miejscu obejmy kolanka (nakrętka chyba z cylindra silników dwubiegowych, jest mniejsza od tej z cylindra 019);
- dospawaniu uchwytów pod osłonę i wspornika mocującego tłumik do wahacza;
- usunięciu mocowania tłumika do dolnego wspornika ramy;
- dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu;
- małemu przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wlotu.

2. Kolanko zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu – te z motorynek mają inne kąty zgięcia.

3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1.

4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach.

Kierownica została zapożyczona z Komara Sport.

Zdjęcia:

Tabliczka znamionowa:





Tłumik zdemontowany:







Końcowa przegroda tłumika:




Tłumik zamontowany:










Wspornik tylnego błotnika:







Oprócz tego że jest oryginalnie skrócony, posiada także mniejsze "uszy" niż bagażnik w 50-T-1 (starego typu):



Uszy bagażnika starego typu 50-T-1:



Plastikowa osłonka przewodów instalacji elektrycznej:



Pokrywa schowka narzędziowego, z zachowaną oryginalną naklejką:



Miejsce na pompkę powietrza:



Oryginalny karter silnika:



Brak dolnego wspornika tłumika:



Historia zmian:

Rocznik (prawdopodobnie) 1974-ty (wersja prototypowa, kilka sztuk):








Zmiany w tej wersji:
1. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych;
**2. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej, na czarną;
3. Inna naklejka na zbiorniku paliwa.

Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30-stu sztuk):

Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Nabijanie numerów na główce ramy;
2. Montaż tabliczek znamionowych;
**3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM ROMET” z tyłu;
**4. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany):



*5. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy;
*6. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej;
*7. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej;
*8. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1975-ty (wersja "pierwsza" - próbna, prawdopodobnie około 300-sztuk):











































Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi).

Stalowe pokrywy schowka (wypiaskowane):




Białe plastikowe pokrywy schowka:




2. Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):

Z mocowania na cztery śruby od spodu:




Na mocowanie na dwie śruby z tyłu;
*3. Rezygnacja z wysoko uniesionego przedniego błotnika - zastosowanie innych nóżek górnych, dolnych, wsporników przedniego błotnika i prawdopodobnie samego błotnika (możliwe że był krótszy, płytszy i bez otworów pod chlapacz);
*4. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tylnych błotników oraz jego wsporników;
5. Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą.

Biała puszka gaźnika:





Zmiany w tej wersji:
**1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika:



2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno;

*3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu.

Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna):

50-TS-1, po przeróbce na 50-T-1:












Zmiany w stosunku do poprzednich wersji:
1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy);
2. Nie lakierowanie osłony łańcucha na czarno.

Zmiany w tej wersji:
**1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości;
**2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia;
**3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy;
**4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt).

* - Przypuszczenie co do rocznika.
** - Przypuszczenie.


Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić).

Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten, który mieli.


Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- http://www.jacomoto.pl;
- internet;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-TS-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2018 13:52:53 przez Szatek.)
23-08-2017 14:55:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
pajak Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 236
Imię: tomek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Z wielkim zaciekawieniem czytam te twoje informacje. Super sprawa, wielkie dzięki.
23-08-2017 15:35:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo pajak za ten post.
nie_mientki Offline
Master
*


Liczba postów: 6,163
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #3
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
https://images82.fotosik.pl/761/7b741921039dc3c9gen.jpg

Nie wiem co ma w sobie to zdjęcie, mam nadzieję że nie chodzi o znaczek BMW, ale na tym zdjęciu ten motorower wygląda, według mnie, obłędnie.

Na innych aż tak tego nie czuję.

Tak czy siak, Szatek, piękna robota!!!

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
23-08-2017 16:07:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo nie_mientki za ten post.
joozek Online
senior


Liczba postów: 1,443
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Patryku, mam pytanie o zakręcany korek zbiornika paliwa.
W którym modelu T, w którym roku, pokazał się taki korek, ale już bez napisu ZZR ???
Próbowałem to drążyć w modelach M-750 i M-760 - niestety, roczniki 74, 75 i 76 tych modeli, miały Komarowskie korki, z napisem ZZR.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-08-2017 22:30:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #5
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Nie było takich korków w 50-T-1, ani tym bardziej w 50-TS-1 Huh Nigdy nawet takiego nie widziałem...
23-08-2017 22:34:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 1,443
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Były, były ... mam 1 taki, jutro zrobię zdjęcie i tu pokażę Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-08-2017 22:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 1,443
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
No to pokazuję Smile



Moja teoria - wyrób rzemieślniczy Tongue tyle tylko, że ok rok temu, ktoś taki korek sprzedawał na allegro z informacją, ze pochodzi od zbiornika Romet T-1.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
25-08-2017 01:06:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
jacomoto Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 268
Imię: Jacek
Skąd: Kobyłka
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
widziłem taki korek kiedys moze byc ziemieślniczy a może to korek od czegos zupełnie innego? baku do maszyny rolniczej? itp?
25-08-2017 13:04:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jacomoto za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #9
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
1. Zmieniono:

"Przeróbka polegała na:... - zmianie ostatniej przegrody tłumika;"

na:

"- dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu;"

"4. Górny wspornik tłumika oraz dystans, także nie występowały w innych Rometach."

na:

"4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach.";

2. Przeniesiono:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu."

Ze zmian w tej wersji rocznika 1975-go w wersji drugiej, do zmian w tej wersji rocznika 1975-go w wersji pierwszej;

3. Przeniesiono zdjęcia jednego 50-TS-1 z wersji drugiej do pierwszej;

4. Dodano zdjęcie tabliczki znamionowej, oraz kolejnego zachowanego egzemplarza 50-TS-1 w wersji drugiej;

5. Wprowadzono kilka drobnych poprawek.
29-01-2018 18:39:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,663
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
joozku, takie korki nie są od rometów, to korki z ursusa 308 lub dzika 2 lub 21 (przynajmniej takie tam widywałem)
29-01-2018 20:49:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo rafi555 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #11
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Zmieniono:

"3. Osłona tłumika została zapożyczona z motorynki."

na:

"3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1."
30-01-2018 15:07:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #12
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Zmieniono:

"Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii próbnej (160-490 sztuk), tylko w 1975-tym roku."

na:

"Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku."

Dodano:

1. Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30 sztuk);
2.

"Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi)."

"Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):"

"Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą."

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1975-go w wersji pierwszej.
11-03-2018 20:32:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #13
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Dodano zdjęcia białej puszki gaźnika.
05-07-2018 19:18:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 521
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #14
RE: [Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Dodano zdjęcia kolejnego zachowanego egzemplarza z 1975-go roku, w wersji pierwszej - po raz pierwszy w oryginalnym niebieskim lakierze.
10-07-2018 13:55:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
X czy Y?
Ostatni post: Romecik1234
Dzisiaj 12:28:02
» Odpowiedzi: 3303
» Wyświetleń: 487703
Kartery silnik 017
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 12:06:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
[K] osłony gaźnika do kom...
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 12:05:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 27
Wyrobiony frez na wale
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 11:58:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1409
Wał korbowy
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 11:36:08
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 35
Marzenia sie spełniają......
Ostatni post: Kosa78
Dzisiaj 08:01:16
» Odpowiedzi: 179
» Wyświetleń: 14559
Tłok - ZMD czy podróbka?
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 00:42:17
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 292
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 00:05:29
» Odpowiedzi: 63
» Wyświetleń: 3265
Pony 301 by Remix
Ostatni post: remix301
Dzisiaj 00:02:07
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 981
Nie ma sily !
Ostatni post: Patrixxx00
Wczoraj 23:30:46
» Odpowiedzi: 114
» Wyświetleń: 1955
Mój Mińsk 125
Ostatni post: Paweł od Mińska
Wczoraj 23:27:55
» Odpowiedzi: 189
» Wyświetleń: 11058
O tym jak posiadłem Romet...
Ostatni post: Wigrus
Wczoraj 23:24:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 96
Ogar po zgaszeniu nie pal...
Ostatni post: NexTPL
Wczoraj 23:20:24
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 85
Silnik 017
Ostatni post: Pióro
Wczoraj 23:14:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Tłok do dezameta
Ostatni post: remix301
Wczoraj 23:01:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93

Zapraszamy

Reklama