Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Autor Wiadomość
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Witam,
Brdę robił nowy cylinder, szlif na pierwszy nadwymiar i do tego 50/4/4.
W poprzednim cylku miałem jakiś tuningowy tłok od skutera, ale po przebiegu 150km jest przytarty więc nie świadczy to o nim dobrze.

Dać oryginalny zdm - taki?

Jeśli tak to jaki pierścienie do tego?

http://allegro.pl/romet-komar-ogar-orygi...89642.html

Czy iść w jakiś lepszy zamiennik? Jak tak to jaki - generalnie zalezy mi na żywotności tego silnika. Ale mógłby też trochę lepiej się wkręcać.
14-08-2017 10:42:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Po co Ci 4 kanały wydechowe? Tongue To jest zbędne, zwykłe 50/4/3 wystarczy, bez specjalnych komplikacji, a jak już chcesz sie bawić, to zrób dwa okna dolotowe i 50/4/3/2 z dobrym gaźniczkiem i wydechem powinno mieć kopyto Tongue Tłok daj Berta węgierski i najzwyklejsze pierścienie, tylko nie wal mixola w stosunku 1:30 tylko kup jakiś dobry mineral albo półsyntetyk i lej 1:40 Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
14-08-2017 12:40:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
50/4 w 023 jeszcze zrozumiem, ale

50/4/3 ? 50/4/4 ? 50/4/3/2? przecież ten silnik się do tego nie nadaje, to nie będzie jechać.
Wszystko przez dziurę między 1 i 2 biegiem - to nie wejdzie w rezo, bo ta dziura między biegami go zamuli i na tym się skończy jazda, nie wspominając o tym że skrzynia się zaraz posypie ze sprzęgłem, nie mówiąc o wale...
W dodatku na przykładzie Simsona który ma wizualnie większy cylinder, 50/4/3 się bardzo grzeje, wszystko przez 3 kanał wydechowy. No to w 023 który ma jeszcze mniej miejsca na odprowadzenie ciepła będzie jeszcze gorzej...

Może jeszcze dorzucisz że chciałeś to wszystko zrobić na oryginalnych, 6v platynkach? gaźniku i wydechu?

Co do tłoka. Znajdź coś z wossnera, asso, na tym się nie oszczędza. Tak samo na łożysku igiełkowym. Tylko najpierw przemyśl to co napisałem o góry bo wyrzucisz pieniądze w błoto...

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
14-08-2017 13:32:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Może 50/4, nie dam sobie ręku uciąć - w każdym razie chodziło ładnie, ładnie się wkręcało, bez porównania z seryjnym zestawem.
Nie jest to poszukiwanie mocy, bo nie o to tu chodzi, wydech zostaje seryjny, gaźnik tez.
Raczej tylko o usprawnienie serii i żeby było żywotne.

Zrobię później zdjęcie starego cylindra i się okażę co to było, ale możliwe że 50/4 bo chyba dwa takie mniejsze okna były dorobione.

Do takiego 50/4 tłok zmd syknie czy szukać czegoś lepszego?
14-08-2017 13:49:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #5
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Nie kupuj tego pseudo zmd, nie dość że stop AK12 to jeszcze nie wiadomo co to jest tak na prawdę, kup tłok berta węgierski i będzie hulać.

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
14-08-2017 14:24:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Z tym że nie mają w jakcmotors dostępnych 38,25. Tylko nominały.
14-08-2017 15:34:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
A taki 40mm podejdzie?

https://gmoto.pl/tlok-meteor-romet-40-mm,99647.html

I czy generalnie warto do seryjnego silnika po portingu pakować taki tłok? Czy ktoś poleci jakiś tańszy tłok?
14-08-2017 16:40:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Prezes FS-Garage
*


Liczba postów: 368
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Mi by było szkoda do rometa 95zł na tłok, bo jakby nie patrzeć sam latam nawet na moich dzikich 50/6 lub 50/4 na tłokach po 12 zł :F Szukaj tłoka byle by producent zapewniał ze ma stop AK20

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Legends never die, they become a part of you"
15-08-2017 15:20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
I ty chcesz to zasilić fabrycznym gaźnikiem na oryginalnym wydechu? upał zaszkodził czy co! te badziewie można śmiało wywalić za łobórkę. Ja ostatnio kupiłem gaziorek od skośnookiej piły za 47 zł, gardziel 15mm pompka paliwa , bez ssania. Chodzi fajnie, zasilił Sałkowe 4km i to jak! można ruszać bez odpychania. na serii motoryką 50km/h (wg licznika rowerowego) sam nie wiem jak. Też chodzi mi po głowie 55/4/3 (szlif 40mm stąd te 55) ale tylko po to by zaczął jechać. Nie wiem czy 50/4tt czy nawet 50/2tt było by lepsze tylko ponoć ma moc na wysokich, ale to nie zmienia faktu że romet to złom i zaraz klęknie wał i skrzynia podziękuje.
15-08-2017 20:57:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Nie mam ciśnienia na kupowanie tłoka za 100pln, ale jak narazie nic innego nie mogę znaleść, same almoty i orginalne - wszystko ak12. Wołał bym coś trochę lepszego żeby nie okazało się że puchnie, kupił bym tego berta ale w jakcmotors nie ma nadwymiarów dostępnych, a nigdzie indziej nie widzę.
To że ew kupie meteora nie będzie miał nic wspólnego z tuningiem - poprostu kupie dobrej jakości tłok, a motor nie będzie wyżej kręcony czy coś, tylko zrobione 50/4. Raczej od tego nie kleknie skrzyni ani wał.

Teraz miałem tłok z jakiejś hondy, ale nie pamiętam, ale miał 39mm.

Chyba że ktoś podrzuci linkiem do jakiegoś tańszego tłoka dobrej jakości w nadwymiarze - bo ja niewiem dokładnie jaki miał by być - byłbym wdzięczy.
15-08-2017 22:22:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Od mb jest duzo nadwymiarow i te tloki sa dobre akurat.
17-08-2017 03:18:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: 023 - szlif, 50/4/4 - jako tłok
Chyba taki mam właśnie teraz - nie znam się - możesz podrzucić jakimś linkiem?
17-08-2017 23:16:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1405
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1423
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1633
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10658
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 606
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 178
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16315
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 143
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 212
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155

Reklama