Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GMP kiedy dokładnie
Autor Wiadomość
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
GMP kiedy dokładnie
Ok, górny martwy punkt od niego odejmuje 3mm i ustawiam zapłon w 023, ale moje pytanie.

Kręcę magnete, kiedy głębokościomierz przestaje się chować, bo od tej chwili nawet kiedy krece magnetem jest chwila (iles tam stopni) kiedy tłok się nie rusza i potem idzie w dół.

gmp jest w chwili kiedy tłok staje, czy w momencie jak zaczyna wracać?
02-07-2017 00:08:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: GMP kiedy dokładnie
Gmp jest gdy wskazówka się zatrzyma. Jeśli masz tak że wskazówka się zatrzymuje i możesz kręcić kawałek w jedną kawałek w drugą i wskazówka stoi to masz dwie opcje luzy na wale lub na sworzniu tłoka. Musisz wyczuć punkt w którym wskazówka staje przed ponownym opadaniem im dokładniej to zrobisz tym lepiej będziesz mieć zapłon ustawiony.
02-07-2017 00:19:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: GMP kiedy dokładnie
Nie mam luzów, nie mam tak że mogę kręcić w jedną i drugą i nic się nie dzieję, raczej obstawiam że to wynika z konstrukcji silnika.

Chodzi tylko to czy gmp jest w momencie jak głębokościomierz przestaje się chować czy w momencie jak zacznie się wysuwać, pomiędzy tym jest martwe pole kiedy nie ma żadnego ruchu, ale nie jest to luz.
02-07-2017 00:26:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: GMP kiedy dokładnie
A o to Ci chodzi. Zmęczenie bierze górę. Ja zawsze ustawiałem jak kończy się chować. I masz rację, jest chwila przestoju.

Pozdrawiam
02-07-2017 00:33:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: GMP kiedy dokładnie
Byłem wczoraj tak zmęczony że bredziłem. Nie ma znaczenia od którego momentu to mierzysz.zawsze 3mm przed gmp będzie w tym samym miejscu.
02-07-2017 12:35:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: GMP kiedy dokładnie
Na pewno? Położenie tłoka się nie zmienia, ale wału już tak, a co za tym idzie, również położenie magneta z krzywką otwierającą przerywacz...
02-07-2017 12:53:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: GMP kiedy dokładnie
GMP jest wtedy kiedy tłok jest najwyżej jak może, cofasz w kierunku przeciwnym do pracy silnika i ustawiasz zapłon
02-07-2017 13:10:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 322
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: GMP kiedy dokładnie
Dobra zgoda. Szatek chodziło mi o to ze nie ma znaczenia czy jak wskazówka zaczyna się wracać czy dźwigać bierze się pod uwagę ten punkt kiedy wskazówka stoi mimo lekkich ruchów magnetem i cofa się aż będzie te gmp-3. Mierzymy na wskaźniku a nie jakoś na magnecie więc tu nic się nie zmieni. Czy weźmiemy punkt chwilę przed opadaniem czy od razu po całkowitym wzniesieniu, gmp-3 zostanie ten sam. Jak się mylę to mnie poprawcie.
02-07-2017 13:20:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: GMP kiedy dokładnie
ustaw tak ja napisałem i będziesz miał spokój
02-07-2017 13:30:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: GMP kiedy dokładnie
A czy przerwa na przerywaczu, pomiędzy zatrzymaniem tłoka w GMP a jego opadaniem, się nie zmienia? Bo jeśli nie, no to rzeczywiście to nie ma znaczenia. W przeciwnym wypadku ma (minimalne).
02-07-2017 17:22:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: GMP kiedy dokładnie
Niby tak jak piszesz rafi,ale nic to nie wyjasnia.

Wiadomo ze tłok ma być w najwyższym polożeniu, ale gmp od mometu zatrzymania do ruchu tłoka obejmuje na magnecie dajmy na 10mm to ustawienie wyprzedzenia 3mm jest bezsensu bez wiedzy czy przez gmp mam rozumieć jako moment w któeym tłok staje czy zaczyna wracać.

Czyli samo stwierdzenie że jak tłok jest w najwyższej pozycji nic nie wnosi.

Szastek mnie akurat przerwa na przerywaczu nie interesuje bo mam cdi.
02-07-2017 22:57:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: GMP kiedy dokładnie
a jak nie wiesz co to GMP to cienko, takie rzeczy to podstawa
02-07-2017 23:06:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: GMP kiedy dokładnie
Według mnie, GMP jest w momencie gdy tłok zatrzyma się idąc w górę - ja zawsze tak ustawiam.

rafi555, chyba nie ogarniasz o co chodzi Tongue
02-07-2017 23:13:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: GMP kiedy dokładnie
Doprecyzując. Ja zawsze ustawiam przerwę na przerywaczu, w momencie gdy tłok przestaje się podnosić, bo nie wiem, czy w trakcie tego jak tłok się zatrzymuje mimo ruchu wału, nie zmienia się przerwa na przerywaczu.

GMP jest wtedy, gdy tłok przestaje się podnosić, zaczyna się opuszczać i pomiędzy tymi dwoma skrajnościami Smile
03-07-2017 01:41:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jaro5 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 466
Imię: Jarek
Skąd: Poddębice
Pojazd: Romet Pony
Post: #15
RE: GMP kiedy dokładnie
Ale bzdury niektórzy piszą, ustaw tak, dojedź tłokiem do momentu kiedy tłok dojdzie to samej góry i nie ważne czy jeszcze magneto się lekko przesunie a tłok nie drgnie, po tem zapisz wartość z suwmiarki czy zegara dodaj do tego trzy milimetry i kręcąc obowiązkowo zgodnie z ruchem silnika, nie w tył więc musisz wykonać prawie cały obrót, ustawiasz 3mm przed gmp i wszystko jasne.

Moja ostatnia zajawka.
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34236
Pomiar mocy motoryny
https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
03-07-2017 07:46:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jaro5 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1415
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1436
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1644
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 545
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10675
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 624
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 141
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 181
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16325
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 223
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 233
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1112
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159

Reklama