Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Autor Wiadomość
sampras Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #61
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Witam,

jeśli producent zapłonu jeszcze nie pomógł w problemie, to sugerowałbym zrobić następujący test:

- odpiąć regulator napięcia i zamienić miejscami przewody idące do cewkomodułu,
- następnie (regulator odpięty) sprawdzić czy zmienił się punkt zapłonu, czy można go ustawić odpowiednio przed GMP.

Pozdrawiam

(21-09-2017 10:32:43)Fojerman napisał(a):  Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?

W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?
26-09-2017 15:00:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #62
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(26-09-2017 15:00:22)sampras napisał(a):  Witam,

jeśli producent zapłonu jeszcze nie pomógł w problemie, to sugerowałbym zrobić następujący test:

- odpiąć regulator napięcia i zamienić miejscami przewody idące do cewkomodułu,
- następnie (regulator odpięty) sprawdzić czy zmienił się punkt zapłonu, czy można go ustawić odpowiednio przed GMP.

Pozdrawiam

(21-09-2017 10:32:43)Fojerman napisał(a):  Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?

W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?

Nie można robić nic z tych rzeczy, uszkodzenie zestawu prawie gwarantowane !!

Jeśli jest jakiś problem odnośnie mojego zapłonu to zawsze można do mnie zadzwonić lub napisać i postaram się pomóc.
27-09-2017 18:27:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 58
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Romet Komar
Post: #63
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Witam. Ja zamówiłem ten zapłon w czwartek. Czekam na przesyłkę. Fajnie byłoby nie musieć babrać się z platynkami itp. Intryguje mnie rzecz taka: w starym zapłonie platynki miały się otwierać 3 mm przed gmp. A jak to jest w tym nowym zaplonie? Skąd będę wiedział że w danym momencie zapłon jest dobrze ustawiony?
03-10-2017 12:34:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bresio95 Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 690
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Piaski)
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 5
Post: #64
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Ja to ustawiłem za pierwszym razem na środkowe ustawienie platynek i chodził prawidłowo. Nie odpalał z 1 kopa, ale jeździł jako tako. Potem przestawiłem stator na pozycję na maksa w prawą stronę. Odpalał lepiej, chodził dobrze. Przejechałem się z 5 km i przy próbie odpalenia odpalił z 8 kopa, nie chciał trzymać niskich obrotów, prędkość maksymalna spadła do 30 km/h. Dojechałem tak do domu i rozebrałem pokrywę. Poluzowały mi się śruby i wytarły farbę na statorze. Oznacza to, że stator ruszał się w czasie pracy silnika i zmieniał wyprzedzenie zapłonu w czasie pracy silnika. Ustawiłem wyprzedzenie na 3/4 regulacji w prawą stronę, pod śruby dałem podkładki sprężynujące. Teraz odpala prawie od 1 kopa przy pierwszym odpaleniu i zawsze od 1 kopa po krótkiej przerwie w jeździe.

Czyli wystarczy ustawić to na początku na środkowe położenie, a potem można ustawiać na oko i będzie dobrze.
Objawy na jakie trzeba zwrócić uwagę przy ustawianiu, to nieodpalanie od 1 kopa po krótkiej przejażdżce, nieodpalanie od 2 kopa przy pierwszym uruchomieniu, niska prędkość maksymalna.

Dodam, że jestem pod wrażeniem, że silnik udało się odpalić i dojechać nim do domu przy poluzowanych śrubach mocowania iskrownika.

Tutaj jest film z działania tego zapłonu Smile


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2017 19:36:26 przez Bresio95.)
07-10-2017 19:36:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Bresio95 za ten post.
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #65
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Z doświadczenia powiem że nie ma co patrzeć na GMP tylko trzeba spróbować ustawić zapłon "na oko" czyli eksperymentując. Nie ma dwóch takich samych rometów, jeden pracuje lepiej przy zapłonie wyprzedzonym a inny opóźnionym - taki ich urok Smile
Lampa stroboskopowa to też zbyt nowoczesna technologia. Zaznaczam że jeśli ktoś chce sprawdzić mój zapłon lampą to przy lekkim kopnięciu (przy odpalaniu) moduł zapłonowy automatycznie opóźnia zapłon żeby silnik lepiej odpalał. Wtedy można mieć mylne odczucie że zapłon jest za późno.

Podsumowując, najlepiej ustawić zapłon metodą prób i błędów Smile
08-10-2017 10:45:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post.
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,252
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #66
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Czyli moduł ma przyśpieszacz zapłonu?
08-10-2017 11:23:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #67
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(08-10-2017 11:23:33)rafi555 napisał(a):  Czyli moduł ma przyśpieszacz zapłonu?

Nie, kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie pracy silnika jest stały. W silnikach 2t nie stosuje się wyprzedzania zapłonu.
Moduł zapłonowy opóźnia jedynie zapłon przy odpalaniu silnika dzięki czemu powinien łatwiej odpalać.
08-10-2017 13:05:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 58
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Romet Komar
Post: #68
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
RaPi wiadomo już kiedy znów będą u Was zapłony do kwadraciaków?
12-10-2017 07:54:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaPi Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Radek
Skąd: Lublin
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(12-10-2017 07:54:18)bkrukl napisał(a):  RaPi wiadomo już kiedy znów będą u Was zapłony do kwadraciaków?

Tak - mamy już kolejną partię zapłonów, będą jeszcze fajniejsze niż poprzednie :-)

Jeśli będzie ktoś potrzebował ładowanie akumulatora to też przewidujemy taką możliwość.
18-10-2017 10:46:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo RaPi za ten post.
bkrukl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 58
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Romet Komar
Post: #70
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
W takim razie czekam na dostawe do mnie. Mam nadzieje że będzie niedługo.
18-10-2017 12:21:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,252
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #71
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
(18-10-2017 10:46:48)RaPi napisał(a):  Tak - mamy już kolejną partię zapłonów, będą jeszcze fajniejsze niż poprzednie :-)

Co się zmieniło jeśli można wiedzieć?
18-10-2017 18:10:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Romet miesiąca
Wrzesień - krystian276

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 12:17:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
Małe radio, czyli Kacper ...
Ostatni post: nie_mientki
Dzisiaj 11:58:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 60
Ciekawe pojazdy
Ostatni post: bartosz1907
Dzisiaj 11:23:50
» Odpowiedzi: 170
» Wyświetleń: 42298
Cinquecento Sporting 1997
Ostatni post: guzik1244
Dzisiaj 08:53:07
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 183
Komar 2330 tanio
Ostatni post: wiczi
Dzisiaj 05:56:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 176
Wypatrzone na Allegro, Ol...
Ostatni post: Golfistan
Dzisiaj 05:01:57
» Odpowiedzi: 3079
» Wyświetleń: 341835
SIMSON SR 2 by gregor1978...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 21:25:40
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 363
Dwuseta, czyli w końcu ma...
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 18:03:11
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 1107
Motorynki Romet Pony M1 B...
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 16:28:59
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1176
Ogar 205 - Nie odpala po ...
Ostatni post: zakrzes
Wczoraj 16:20:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 264
Przednie widelce ze spręż...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 10:12:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 208
Kupię Romet Kadet 110 Aut...
Ostatni post: bartosz1907
Wczoraj 07:08:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 223
Ogar 200 wysokie obroty
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 06:42:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 141
Walek kopniaka 023 a 019
Ostatni post: nofack
Wczoraj 06:35:58
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 141
"Pszczółka" , czyli kolej...
Ostatni post: Quake96
18-10-2017 22:45:05
» Odpowiedzi: 566
» Wyświetleń: 46426

Reklama