Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #46
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Gratuluję samodzielnej odbudowy, Pancerka prezentuje się elegancko, a to tylko potwierdza, że "da się" Wink


31-12-2019 15:41:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BellaUrsa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
Post: #47
Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Jeszcze kilka fotek z dzisiejszego palenia, choć najpiękniej wygląda w słońcu, niemniej korzystam z każdej okazji, uczę się jazdy i wychodzi mi to coraz lepiej, a Jawka gotowa jest na przejażdżkę w każdej chwili. Poziom paliwa jest chyba jeszcze niepoprawnie wyregulowany, bo Jawka potrafi się dławić, prychać, itp., choć podejrzewam jeszcze dysze, które mogłem za mocno wyczyścić i je uszkodzić. Nie wiem też na ile skazaniłem remont silnika i to, że nie robiłem szlifów ani bardziej skomplikowanych operacji, tylko rozbiórka, wymiana łożysk i uszczelniaczy, i składanie. Choć na ciepło potrafi odpalić i od 1/3 obrotu kopki, więc nie jest totalnie źle ten silnik złożony, przynajmniej taką mam nadzieję. Oby teraz zarejestrować, to już reszty się nauczę w normalnej eksploatacji.



Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Krzysiek.

Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
01-01-2020 00:53:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #48
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Cytat:Poziom paliwa jest chyba jeszcze niepoprawnie wyregulowany, bo Jawka potrafi się dławić, prychać, itp., choć podejrzewam jeszcze dysze, które mogłem za mocno wyczyścić i je uszkodzić.

Poziom paliwa to prosta sprawa. Musi być ustawiony tak, aby po "zatopieniu" pływaka w komorze, paliwo było na równi z kołnierzem.

Dyszy raczej nie uszkodziłeś, bo nie wiem jak trzeba chcieć żeby to zrobić Big Grin Najprędzej obstawiam ten poziom paliwa, choć wtedy miałbyś stały problem przy wyższych obrotach pewnie. Sprawdź ustawienie zapłonu i platynek, bo jawka o ile na ustawienie zapłonu leje (zapali nawet na odkręconej podstawie krejzi ale będzie mogła się dławić), tak platynki trzeba dobrze ustawić.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
01-01-2020 01:04:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
BellaUrsa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
Post: #49
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
(01-01-2020 01:04:10)Quake96 napisał(a):  Poziom paliwa to prosta sprawa. Musi być ustawiony tak, aby po "zatopieniu" pływaka w komorze, paliwo było na równi z kołnierzem.

Dyszy raczej nie uszkodziłeś, bo nie wiem jak trzeba chcieć żeby to zrobić Big Grin Najprędzej obstawiam ten poziom paliwa, choć wtedy miałbyś stały problem przy wyższych obrotach pewnie. Sprawdź ustawienie zapłonu i platynek, bo jawka o ile na ustawienie zapłonu leje (zapali nawet na odkręconej podstawie krejzi ale będzie mogła się dławić), tak platynki trzeba dobrze ustawić.

Zapłon ustawiałem suwmiarką, szczelinomierzem, sprawdzając po kilka razy czy wszystko się zgadza, żadne tam gwózdki i blaszki z puszek po piwku czy sreberka od paczki papierosów, więc zakładam, że zapłon jest ok. Poza tym pali na dotyk, jedynie ta świeca nie chce przestać być czarna.

Gdzieś widziałem ustawienie poziomu paliwa na zasadzie naczyń połączonych i tego spróbuję, jak ogarnę bałagan po całym remoncie.

A przy okazji: jak gorący jest silnik jak się przegrzewa? Głowica powinna być gorąca przy normalnej jeździe tak, że nie można jej dotknąć na dłużej, ale nie parzy od razu jak stopa rozgrzanego żelazka, to chyba ok?



Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam, Krzysiek.

Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
01-01-2020 17:38:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #50
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Śledzę ten temat z zainteresowaniem od początku, gratuluję podejścia, zapału, i efektu końcowego.Ja w niedługim czasie też będę miał styczność z 223 co jest dla mnie zupełną nowością.
02-01-2020 10:39:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1409
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1426
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1638
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10666
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 608
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama