Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
Autor Wiadomość
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #31
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 01:33:13)Marwerick napisał(a):  a co do silnika charta to to jest symfonia przeróżnych dzwięków i rzężenia przekładni stałej kłopotliwy 2-bieg . mały i śmieszny wał "podobno trafiały się gorsze sztuki wału zmd" zapłon na styk zaprojektowany dzwoniące pierścienie ścierający sie wodzik biegów trochę dziwna praca skrzyni (kosa z tym całym bębenkiem i dziką regulacją biegów) no i tam też w 027 spada sprężyna kopnika ,no i to by było na tyle.

Chart swój charakterystyczny gwizd ma dzięki połączeniu wał/sprzęgło. Mi osobiście ten dźwięk bardziej pasuje niż pustota w 223. 2 bieg jest w porządku, wystarczy odpowiednio zdystansować skrzynię biegów i sprawdzić zużycie tulejki na zabieraku. Mały? Wystarczający, porządny wał, na pewno jest lepiej przemyślany niż ten w 023. 223 to akurat ma pancerny wał, z tym się zgodzę.
Jak zapłon na styk? To jest cud, że coś takiego udało się wyprodukować w Polsce. Po przewinięciu cewek ładowania jest to zapłon idealny. Ja swój zapłon ruszałem tylko gdy demontowałem go całkowicie z silnika. Od marca tego roku go nie ruszyłem, ustawiłem raz i gotowe. W zeszłym roku cały rok jeździłem bez ustawiania zapłonu. Wiem że gdy podchodzę do Charta to wiem że odpali i mogę nim wszędzie dojechać. Jedynie ostatnio zatankowałem jakiś syf z paliwem i co kilkaset kilometrów trzeba gaźnik wyczyścić ale tutaj wystarczy odkręcić 1 śrubkę i dyszę.
Nie wiem gdzie ci się ściera wodzik. W silnikach 223 i 632 jest podobna zasada i też się zużywa po jakimś czasie. Tutaj mój drogi nie reguluje się skrzyni biegów, masz regulować tylko kosę by wrzuciła ona bieg do końca. Jak jej nie wyregulujesz to po prostu np 3 bieg będzie wyskakiwał. Ale regulacja to jedna śrubka i robota tylko po złożeniu silnika. Miałem w rękach 2 silniki 027 i na każdym jeździłem przez długi czas i w żadnym nie pękła mi sprężyna. A dlaczego? Bo tych sprężyn się nie naciąga! Przynajmniej nie tak jak w 223. Chociaż przyznam że ta operacja w 223 jest dobra i przemyślana.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
06-05-2017 12:34:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
adam50t1 Offline
Pasjonat PRLu
*


Liczba postów: 223
Imię: Adam
Skąd: Czarnków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #32
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 08:49:46)Quake96 napisał(a):  Na odchodne jeszcze tylko słówko o skrzyni biegów. Jak wiele osób wie, skrzynia w 223 jest robiona chyba z tytanu, bo żeby ją zajeździć to trzeba mieć spory talent. Przy normalnej eksploatacji nie sprawia problemów i nie ma tutaj żadnego regulowania automatu jak choćby w słynnym 019 (bo automat jest tak genialnie prosty, że tego nie potrzebuje)

Z tym się muszę zgodzić, bo tego brakuje w dezamecie... solidnej skrzyni ! W jawie jest ona pancerna a w dezamecie jest chyba z plastiku :F

Legendy nigdy nie umierają !
06-05-2017 12:58:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 12:23:37)Quake96 napisał(a):  W jawce były prądnice 20W, a czasem nawet 30W.

Na odwrót, były 30W, a czasem 20W.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2017 13:19:30 przez AliveC4T.)
06-05-2017 13:18:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #34
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
No właśnie ciekawa teoria, bo z doświadczenia widzę, że jest na odwrót. Przynajmniej w Ogarach praktycznie niemal zawsze występuje 20W, a z 30W spotkałem się raptem kilka razy. W jawce podobnie, bo znajomy miał dwie to tylko w jednej miał 30W.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
06-05-2017 14:07:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #35
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 12:23:37)Quake96 napisał(a):  W jawce były prądnice 20W, a czasem nawet 30W.

i ciekawe jak do lampy rometowskiej dobierzesz zarowki zeby ich nie spaliła ta 30 watowa pradnica. Kolejny problem. Ktos tam jeszcze mi zarzucil ze korzystajac z forum nie powinno sie naprawiac tego motoroweru. Tak sie sklada ze akurat czytalem ksiazke pt romet obsluga i naprawa i z tamtad tez czerpalem wiedze. Nie napisalem ze silnik jawa 223 to gowno tylko staralem sie jasno i kulturalnie opisać jaki on jest. Nie bede sie tlumaczyl z tego, co napisalem bo to nie sa wymysly tylko fakty poparte moim dlugim doswiadczeniem z tym silnikiem. Moim zadaniem bylo Wypowiedziec sie na temat ktory silnik jest lepszy i dlaczego. Moim zdaniem jest to silnik dla ludzi o duzej cierpliwosci i bardzo malo wymagających. Nie twierdze ze ten silnik nie potrafi sie odwdzieczyc ale pewne problemy sa nie do przeskoczenia, jak wyciekające paliwo i inne, ktore opisałem. Radze sie dobrze zastanowic nad zakupem motoroweru z tym silnikiem, bo jesli bedzie on wyszykowany na tip-top to przynajmniej jeden z opisywanych problemow dotknie nowego wlasciciela juz na samym poczatku eksploatacji, bo to w tych silnikach normalneWink
Obroncy nie sobie teraz drą koty, ja tylko dodam ze posiadam nie jeden egzemplarz tego motoroweru i w kazdym ktorys z problemow wystepuje.
06-05-2017 14:16:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 14:16:21)charper napisał(a):  i ciekawe jak do lampy rometowskiej dobierzesz zarowki zeby ich nie spaliła ta 30 watowa pradnica.

Montując 21W z przodu i 10W z tyłu? I tak, robiłem tak.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
06-05-2017 14:19:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
(06-05-2017 14:07:01)Quake96 napisał(a):  No właśnie ciekawa teoria, bo z doświadczenia widzę, że jest na odwrót. Przynajmniej w Ogarach praktycznie niemal zawsze występuje 20W, a z 30W spotkałem się raptem kilka razy. W jawce podobnie, bo znajomy miał dwie to tylko w jednej miał 30W.

Nie teoria, tylko fakt z historii opisanej na jednej z czeskich stron. Ogar to całkiem inna sprawa, bo 223 z przeznaczeniem do ogarów celowo były importowane z prądnicą 20W.
06-05-2017 14:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo AliveC4T za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
06-05-2017 14:34:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,869
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Porównanie silnika dezamet z silnikiem 223 od jawy
JG nie raz na forum tutaj był poruszany temat wytartego wodzika w charcie.
06-05-2017 23:44:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 254
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 291
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1465
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1661
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 552
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10779
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 666
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 193
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16403
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 167

Reklama