Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 231
Autor Wiadomość
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 572
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #46
RE: Komar 231
Możliwe że masz tam wał z kwsdraciaka i dlatego nie możecie ustawić zapłonu
29-08-2017 13:29:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Majerano za ten post.
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #47
RE: Komar 231
(29-08-2017 12:38:21)Fojerman napisał(a):  trochę zaczyna to być dziwne, żeby takie "coś" nie chciało odpalić przez pół roku.

u mienia to norma :F s 38 to tup i koniec
29-08-2017 13:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #48
RE: Komar 231
A jest ta różnica w przesunięciu klinka na półosi duża? "Na oko" wyglądają podobnie wały. Przy korbowodzie skierowanym w górę rowek na klin jest mniej więcej w tym samym miejscu.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
29-08-2017 13:54:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #49
RE: Komar 231
przesunięcie rowka między s38 a 023 wynosi 45 stopni
29-08-2017 14:06:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: Komar 231
Raz jeszcze sprawdzałem wały, stary i nowy. Obydwa mają rowek na klin, patrząc z boku, przy korbowodzie skierowanym w górę, mniej więcej na godzinie pomiędzy 1-2 , czyli ok 45 stopni w prawo. Wygląda, że są podobne.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
29-08-2017 14:12:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: Komar 231
Niedługo minie pół roku, jak usiłuję odpalić Komara i nic Sad Aż wstyd się przyznać. Co prawda mamy ze znajomym 2 Komary i 3 silniki, ale na razie walczę z jednym, nie swoim (mojego szkoda na eksperymenty Smile ). W silniku wymieniony był wał (chiński), łożyska, simeringi, tłok z pierścieniami i sworzniem (bez szlifu). Zakładałem już kilka zapłonów iskrowych i beziskrowych, kilka gaźników, starych, nowy chińczyk, nowe części do starego gaźnika i nic nie pomaga. Czasami się odezwie, ale nie pali dobrze. Właściwie, to nie pali wogóle, jedynie jakieś pomruki. Zaczynam wątpić w swoje możliwości. Mechanikiem nie jestem, ale silnik Velorexa (jawa) chodzi parę lat po moim remoncie. W niedzielę jest ostatni zlot w tym roku, na który chciałem pojechać, więc się nie uda, ale może jeszcze uda się w tym roku odpalić ten silnik? Zastanawiam się nad powtórną rozbiórką silnika.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
08-09-2017 20:21:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: Komar 231
Pół roku trwało, sezon stracony, ale w końcu Komar odpalił. Kilkakrotna wymiana zapłonu elektronicznego, odsyłanie do producenta i okazuje się, że w końcu Komar pali od pierwszego zakręcenia pedałami bez żadnej regulacji zapłonu, czy gaźnika Smile

https://www.facebook.com/groups/129912283845709/

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
28-10-2017 12:47:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #53
RE: Komar 231
Tam siedział silnik S38 czy S38B? Miałeś zapłon na dwie cewki czy trzy?

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
28-10-2017 14:11:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: Komar 231
Oryginalny silnik mam w garażu, z gaźnikiem jednokomorowym i prawdopodobnie trzema cewkami. (muszę sprawdzić).W momencie zakupu Komara był w nim założony silnik z Komara 232 (tak mi się wydaje, fachowcem nie jestem) i to ten postanowiłem odpalić w pierwszej kolejności. Oryginalny silnik czeka na remont.

Sprawdziłem i oryginalny silnik ma 3 cewki

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2017 16:00:31 przez Fojerman.)
28-10-2017 15:30:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #55
RE: Komar 231
A co było przyczyną niedomagań?
29-10-2017 00:32:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: Komar 231
Znajomy kupił zapłon elektroniczny i próbowałem odpalić Komara z tym zapłonem. Za pierwszym razem iskra była za wczesna, silnik dostawał lewych obrotów, zrywało klinek. Po wymianie zapłonu u producenta iskra była znowu za późna. Dopiero trzeci zapłon ma prawidłowo iskrę i silnik pali bez żadnej regulacji. A ja walczyłem z tym pół roku chciałem już silnik rozbierać .

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
29-10-2017 01:59:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #57
RE: Komar 231
Najważniejsze, że w końcu wszystko jest OK.
30-10-2017 00:04:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #58
RE: Komar 231
Do "ok" jest daleka droga. Na razie odpaliłem Komara. Teraz chcę poprawić stan techniczny, żeby trochę pojeździć, a w dalszej perspektywie remont.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
30-10-2017 00:57:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #59
RE: Komar 231
Witam. Ktoś podpowie, gdzie kupię sprawne magneto do Komara? Mam w tej chwili założony zapłon elektroniczny od siostrzeńca, ale chce oddać i założyć oryginalny zapłon. Mam 3 magneta, ale wszystkie uszkodzone, krzywe itp. Potrzebuję tez kolanko tłumika, niekoniecznie nowe.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
03-11-2017 00:27:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #60
RE: Komar 231
Ktoś podpowie. Silnik S38 na pedały. Jak powinien być założony ten zabierak na oś (sprzęgiełko kłowe?). Rowek na sprężynę nie jest na środku, ale jest przesunięty. Ma to znaczenie, jak założę?

Sprzęgiełko kłowe, jak odwrócić?


Załączone pliki Miniatury
   

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2018 23:29:20 przez Fojerman.)
23-05-2018 23:19:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53770
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 519
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52052
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165728
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352

Reklama