Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z tarczami sprzegla
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
problem z tarczami sprzegla
Witam, kupiłem sobie ostatnio tarcze sprzęgła i przekładki do Charta, celem skompletowania kompletnego sprzęgła na nowych częściach ze starych zapasów. Po otwarciu paczki zauważyłem, ze tarcze mają zupełnie inną fakturę, niż poprzednie, które kiedyś kupowałem. Poprzednie miały wkładki z jakiegoś materiału, gdzie trudno było zobaczyć pojedyncze włókna, coś jak dykta. Te są z korka, ale mają dokładnie takie same nacięcia, co oryginał. Najwidoczniej były dwa typy tarcz, tak jak dwa typy sprężyn i dwa typy koszów sprzęgła.

I teraz uwaga. Na założonym sprzęgle z nowymi tarczami, na zgaszonym silniku wciskam sprzęgło i kopię w starter - sprzęgło niby działa, choć delikatnie obraca wałem. Na włączonym silniku regulacja praktycznie nie istnieje, w przeciwieństwie do starych tarcz, na których bez problemu da się wyregulować tak, żeby wysprzęglało i jeszcze został luz na klamce 1 cm. Do testów używałem oleju Hipol 80w90 zdaje się. Co można zrobić w zaistniałej sytuacji?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:42:37 przez seler1500.)
11-03-2017 04:04:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 324
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: problem z tarczami sprzegla
Były dwa typy tarcz. Dobrze rozumiem że Ci nie wysprzęgla?
11-03-2017 10:09:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 935
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #3
RE: problem z tarczami sprzegla
Według mnie hipol jest stanowczo za gęsty, może spróbuj na luxie?
11-03-2017 10:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: problem z tarczami sprzegla
Nie wysprzęgla. Zalałem Hipol, bo tylko to mam pod ręką, a po drugie wszystkim na Hipolu się ślizga wiec bylem przekonany, że tu będzie w sam raz.

Grubość to dopiero zmierzę, ale tarcze i przekładki zanim zamknąłem sprzęgło luźno latały, więc nic nigdzie nie zapiera. Jeszcze pomyślałem, Ze te nowe przekładki są nieco chropowate i to może także dlatego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:43:55 przez seler1500.)
11-03-2017 11:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,009
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: problem z tarczami sprzegla
Sprawdzałeś grubość tarcz i to, czy swobodnie poruszają się po zbieraku?

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
11-03-2017 11:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 324
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: problem z tarczami sprzegla
Korek lubi się napić oleju i "spuchnąć". Jak ja kupowałem korkowe do Rometa 750 to zawsze po odstanej nocy jak za mocno ciągły wrzucałem na stopki jedynka odpalałem na biegu wciskałem na maksa sprzęgło i jak się kółko kręciło to je hamowałem jak zaczynał się dusić to trochę gazu po kilku takich "hamowaniach" nie było problemu ze sprzęgłem. Ale pewnie takie rozwiązanie Ci się nie widzi Big Grin Choć przyczyna u Ciebie może być inna.
11-03-2017 12:48:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: problem z tarczami sprzegla
Na razie już nie chce mi się przy tym siedzieć, ale mam już Lux 10 i faktycznie jest o wiele rzadszy. Ale mam pewien pomysł, jeśli sam olej nie pomoże, to zastosuję stare przekładki, które się już trochę wytarły i wygładziły i taka będzie recepta na te tarcze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:44:54 przez seler1500.)
11-03-2017 15:12:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,248
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: problem z tarczami sprzegla
A może te tarcze za grube?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:45:00 przez seler1500.)
11-03-2017 16:51:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 557
Imię: Paweł
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #9
RE: problem z tarczami sprzegla
80w90 to do mztek najczęściej ludzie leją i nawet tam się tarcze sklejają ze sobą. Zalałbym luxem na Twoim miejscu tylko problem teraz z przeplukaniem silnika z tego 80w90...:F

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
11-03-2017 21:19:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: problem z tarczami sprzegla
A normalnie, zlewa się przez całą noc, potem wlewasz świeży, uruchamiasz silnik, wciskasz sprzęgło, trochę gazu i już.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:45:43 przez seler1500.)
12-03-2017 00:11:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,568
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #11
RE: problem z tarczami sprzegla
Polecam jeszcze przepłukać silnik ropą. Zalej mu ropy zamiast oleju, daj pochodzić chwilę, zrób rundkę po podwórku i wtedy zlej. Dla lepszego wypłukania samej ropy możesz zostawić otwarty spust oleju i nalać do silnika trochę nowego oleju, ten przeleci przez silnik i zleci razem z resztą ropy. Sam to wczoraj robiłem. Wtedy można lać świeży olej.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
12-03-2017 03:38:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,080
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: problem z tarczami sprzegla
Piszesz że regulowałeś sprzęgło, to ile dałeś podkładek pod grzybek? Bo ja tam innej opcji regulacji nie widzę. Uczepiłeś się tego mega dużego luzu na klamce którego podaje żółta "biblia" według mnie jest on bzdurny nie wyobrażam sobie żeby sprzęgło brało mi aż po naciśnięciu 1cm klamki.
W twoim temacie sugerowałem ci zmianę oleju, skrzętnie trzymasz się serwisówki to czemu nie zalejesz dedykowanego? hmm
Osobiście miałem przypadek gdzie w używanym silniku zalałem hipol,superol czy inne wynalazki i nie mogłem odpalić starterem ciepłego silnika, tak sprzęgło ślizgało.
I trzeba sobie zadawać sprawę że sprzęgło nie będzie pracować poprawnie zaraz po złożeniu na nowych podzespołach,wszystko musi się ułożyć wtedy powtórnie trzeba dokonać regulacji.

Kto miał do czynienia z chartem i jego regulacją wie że tam nie ma żadnych mecyi i nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi czy to w przypadku skrzyni czy sprzęgła.

...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2017 21:07:02 przez Stachu.G.)
12-03-2017 21:02:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: problem z tarczami sprzegla
(12-03-2017 21:02:43)Stachu.G napisał(a):  Piszesz że regulowałeś sprzęgło, to ile dałeś podkładek pod grzybek? Bo ja tam innej opcji regulacji nie widzę. Uczepiłeś się tego mega dużego luzu na klamce którego podaje żółta "biblia" według mnie jest on bzdurny nie wyobrażam sobie żeby sprzęgło brało mi aż po naciśnięciu 1cm klamki.
W twoim temacie sugerowałem ci zmianę oleju, skrzętnie trzymasz się serwisówki to czemu nie zalejesz dedykowanego? hmm
Osobiście miałem przypadek gdzie w używanym silniku zalałem hipol,superol czy inne wynalazki i nie mogłem odpalić starterem ciepłego silnika, tak sprzęgło ślizgało.
I trzeba sobie zadawać sprawę że sprzęgło nie będzie pracować poprawnie zaraz po złożeniu na nowych podzespołach,wszystko musi się ułożyć wtedy powtórnie trzeba dokonać regulacji.

Kto miał do czynienia z chartem i jego regulacją wie że tam nie ma żadnych mecyi i nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi czy to w przypadku skrzyni czy sprzęgła.

Podkładek było tyle ile trzeba, żeby dźwignia przy silniku pracowała w zakresie pracy klamki na kierownicy. Nie ma w tym żadnej tajemnej wiedzy,
luz na klamce musi jakiś być, w przeciwnym razie popychacz ściera się z każdym obrotem sprzęgła. Dla zobrazowania ciemnemu użytkownikowi podaje się, że ma być 1 cm mierzone od końca klamki do kierownika. Wcale nie taki duży.
Dedykowany jest Lux lub Hipol. W tamtej chwili lałem to, co jest pod ręką. Teraz mam Lux i jednocześnie zdecydowałem, że w tym charcie, jako że będzie mniej używany, przynajmniej przez najbliższe pół roku będziemy zużywać stare tarcze.
I odnośnie ostatniego zdania, wymieniałem w swoim charcie tarcze sprzęgła i działały od razu poprawnie. Były jednak z bardziej litego materiału, który nieco słabiej łapie (tak mi się wydaje).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2018 22:49:40 przez seler1500.)
13-03-2017 01:27:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,040
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: problem z tarczami sprzegla
Niestety, na te tarcze nie znalazłem lekarstwa. Obecnie sprzęgło działa w następującej konfiguracji: nowe tarcze korkowe, uzywane przekładki (bardziej gładkie) i olej lux 10. Nie ważne jaki luz ustawię na klamce, to i tak nie wysprzęgla. luz może być nawet zerowy. dzisiaj zrobiłem chartem ponad 30 km ale to nic nie dało, sprzęgło ciągnie nawet na ciepłym oleju. próbowałem przytrzeć te tarcze ale to też nic nie daje, zresztą jak jeżdze chartem to same sie przycierają bo nie wysprzęgla. nie pozostaje chyba nic innego jak uzywać tych korkowych jako dodatkowej tarczy pracującej w komplecie z typowymi tarczami do charta z epoki które wyglądają tak
na tych tarczach nie ma żadnego problemu i obojętne im, czy pracują w luxie czy w hipolu. byleby miec oryginalną sprężyne sprzęgła a nie podróbę, co łatwo rozpoznać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2017 17:22:47 przez charper.)
27-03-2017 17:21:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,176
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #15
RE: problem z tarczami sprzegla
Otóż możesz mieć za dużo podkładek pod sprzęgłem i po nasączeniu tarcz grzybek delikatnie się wypycha na zewnątrz, ale tam jest dźwignia sprzęgła, która w ten sposób w lekko wdusza grzybek i jakby załącza sprzęgło. Teraz też tak mam, załozyłem inne tarcze i talerz i zabierak to na tej samej sprężynie sprzęgło ciągle ślizga, nawet na kopce. Winą jest zbyt duża ilość podkładek pod grzybkiem. Już miałem tak z 2 razy i zawsze wywalenie jednej dawało rezultaty Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
27-03-2017 19:29:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Luty - malgister

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: gabriel0
Dzisiaj 03:07:14
» Odpowiedzi: 103
» Wyświetleń: 7297
Znaleziska złomowe
Ostatni post: bubzon
Dzisiaj 00:32:16
» Odpowiedzi: 2664
» Wyświetleń: 530820
ACTA 2
Ostatni post: Jorginsson
Wczoraj 23:49:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 113
Kupię: Opona Stomil Duet ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 23:33:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
KOMAR 3 2350 - 1972 - Kol...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 23:28:51
» Odpowiedzi: 55
» Wyświetleń: 7402
Jak naprawić by nie kupow...
Ostatni post: stqc
Wczoraj 21:54:05
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28135
Rower Ural model W-142 i ...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 20:44:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
formatka aluminium
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 20:43:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 116
Kartery do silnika S38/00...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 20:07:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1182
Rama Jawa typ 23p "Mustan...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 20:07:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1236
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
Wczoraj 16:30:40
» Odpowiedzi: 149
» Wyświetleń: 14998
Sprzęgło odśrodkowe do 02...
Ostatni post: Paweł123
Wczoraj 15:40:51
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 278
Zlot w Rudzie Śląskiej Ro...
Ostatni post: kasia
Wczoraj 13:43:53
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 423
Wfm tylny błotnik
Ostatni post: wiczi
Wczoraj 09:28:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Zmniejszenie średnicy tul...
Ostatni post: Wojciszek
Wczoraj 04:20:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156

Reklama