Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Triumph Touring damka
Autor Wiadomość
Popielaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
Post: #1
Triumph Touring damka
Witam!
Pewnego dnia, w słoneczne popołudnie wypoczywałem sobie na działce. Przyszedł do mnie sąsiad, pytając czy nie chcę starego rowera, bo zalega mu w piwnicy. Na słowo "starego" zaświeciły mi się oczy huehue. Po chwili za symboliczne pół litra stałem się posiadaczem wiekowej "holenderki", czyli damskiego roweru miejskiego z lat 70/80 tych, marki Triumph Touring. Niestety mogę jedynie obstawiać orientacyjny rok roweru, ale posiadał on założone polskie opony Stomil z 1983 roku. Triumph jest rowerem niemieckim, do Polski na pewno nie przyjechał na tych oponach, więc pewnie ma więcej lat niż 34.
Doprowadziłem go do jako takiego stanu używalności i zaczęły wychodzić zonki...





Zonk nr. 1, rower nie dojechał nawet do domu. Pękły widełki na 2 krawężniku, korozja i puściły spawy. W moim mieście na "holenderkach" znają się tyle, że nawet odblasku na szprychy nie potrafią doradzić. Kupiłem więc doraźnie widełki od jakiegoś trekinga - ważne że pasujące. Jedziemy dalej...
Koła straszne jaja, chodziły góra-dół, lewo-prawo, szprychy popękane, skorodowane, każda z innej parafii, obręcze skrzywione. Kupiłem więc nowe szprychy dałem koła do ponownego zaplecenia i... do dzisiaj ich nie widziałem. Niestety tylna oś wyposażona była w Torpedo 3 biegowe, ale o tym później.
Kupiłem nowe koła 28", niestety zwykłe torpedo, szału ni ma, ani prędkości, ani rozpędu, a taki potencjał w tych kołach! Do tego od razu nowe oponki z białym bokiem, ale bez odblasku firmy Kenda o klasycznym bieżniku.
Na środku ronda, kierownica puściła na spawie ze wspornikiem. Dobry pretekst do kupienia kierownicy od Gazelle marki Humpert.Cool Teraz siedzi się jak na koniu, dumny i wyprostowany.
Jako tako przekulałem nim trochę kilometrów, aż zapadła decyzja. REMONT!
Zrobiłem solidne zakupy:



1. Lampa Spanninga Swingo XL + wspornik na rurę sterową - największa na rynku ledowa, zasilana na baterie.
2. Lampa Spanninga Nr. 9 - mała, ale chromowana lampka na tylny błotnik jw.
3. Osłona Horn + wspornik - polerowane aluminium
4. Nóżka Pletscher - rower miał taką pierwotnie, jednak ktoś za mocno ją uciął
5. Łańcuch Sram - niklowany, bydzie sie błyszczał Cool
6. Nowe widełki przednie, chromowane, odpowiednie do holendra jeśli chodzi o górny rozstaw i dwa uszka pod mocowanie błotnika
7. Licznik VDO Mono z linką i ślimakiem. Niestety próby bojowej nie przetrwał ślimak. Pomimo ostrożności jest z tak delikatnego aluminium, że rozpadł się przy dokręcaniu koła do widełek...Confused
Do tego kompletu mam siodełko Selle Royal Premium Drifter, stylizowane na te dawne siodełka, duże, kanapowe siodło, strasznie drogie i chromowaną pompkę rowerową, służącą bardziej za dodatek, niż za ratunek w potrzebie, bo pompuje słabo, ale co się dziwić... 7 zł.

Rower rozbieramy do gołego i lecimy do lakiernika, decyzja zapadła na kolor z Palety Forda, konkretnie model KA K2 Snow Edition









Przednie widełki pomalowane jak we francuskich rowerach Peugeot, czyli tylko do połowy.


W trakcie kiedy rower spedził kilka dni u lakiernika, ja zaopatrzyłem się w co? W 3 biegową piastę Torpedo Sachs! Kupiłem co ciekawę piastę z rowera, który leżał gdzieś na strychu nie używany. Piasta nie kręciła się, ale po rozebraniu okazało się, że smar skisł i przybrał formę smoły, ale co się pod tym kryło! Prawie 50 elementów, które były w stanie bez śladu zużycia. Jak każdego, kto podjął się zrozumienia zasady działania przerzutki planetarnej i co najważniejsze, rozłożenia, wyczyszczenia każdego elementu i złożenia piasty na nowo z czyściutkim smarem, piasta Torpedo Sachs zachwyciła mnie starannością wykonania, niezawodnością i jednocześnie skomplikowaniem pracy i prostotą tworzących ją elementów.
Gdyby ktoś chciał, mogę naprawić, bądź jak wspomniałem wyżej przejrzeć piasty 3 biegowe Torpedo Sachs/Sram.
Jak wspominałem wyżej o fachowcach od zaplatania, centrowania i innych tego typu napraw, postanowiłem samemu rozpleść, zapleść i wycentrować tylne koło z nową piastą. Troche cierpliwości, grudniowy bezczynny wieczór i zrobione.
Teraz czeka mnie składanie... Czekam jeszcze za naklejkami, które zrobiłem na wzór oryginalnych, szukam porządnych białych/kremowych chwytów, myślę o osłonach na tylne koło marki Hesling, podkowa - zabezpieczenie tylnego koła, naturalnie przed kradzieżą ( do tego wypadałoby kupić u-locka) i montażu tzw. Schutzblechfigur.
CDN...
16-01-2017 23:29:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Popielaty za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Triumph Touring damka - Popielaty - 16-01-2017 23:29:12
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 11:39:03
RE: Triumph Touring damka - wnusiu94 - 17-01-2017, 14:23:44
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 16:03:56
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 17-01-2017, 22:08:57
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 23:30:01
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 25-01-2017, 23:07:09
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 29-01-2017, 19:28:46




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Dzisiaj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 25
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 16:38:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1157
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4481
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 14:13:48
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 410
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 103
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Dzisiaj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 576
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:40:01
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 935
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Dzisiaj 09:39:44
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 53
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
Wczoraj 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 417
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Wczoraj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 450
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 469
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 277
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 130
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
19-05-2024 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 81

Reklama