Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koło magnesowe - pytania.
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #1
Koło magnesowe - pytania.
Cześć Smile

Mam kilka pytań dotyczących magneta silników Dezamet, na które nie znalazłem odpowiedzi, a chciałbym je uzyskać przed jego renowacją:

1. Dlaczego oryginalnie koło magnesowe było lakierowane, a nie cynkowane?

2. Czy "płytki" magnesów, mogą być czymś pokryte (lakier, powłoka galwaniczna), czy musi to być goła stal?

3. Czy jeśli wykręcę i odkleję magnesy z magneta, to czy po ich ponownym przyklejeniu i dokręceniu, koło magnesowe musi zostać ponownie wyważone (nie chodzi o centrowanie)?

Jeśli tak, to czy można to zrobić jakoś inaczej, niż dynamicznie (na wyważarce, kosz minimum 200 zł).

Liczę na odpowiedzi, pozdrawiam Smile
01-01-2017 15:46:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
pajak Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: tomek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Koło magnesowe - pytania.
Mam jedno magneto w stanie idealnym i magnesy są pomalowane jedynie od spodu (od cewek) jest żywy metal. Pytasz czemu były malowane a nie cynkowane, wydaje mi się że magnesy do magneta były przykręcane przed malowaniem później poddawano obróbce spód, wydaje mi się że jeśli byłyby w całości cynkowane to magneto straciłoby swoje właściwości (oczywiście to jest moja tylko teoria). A co do odkręcania i przykręcania magnesów, uważam że jeśli powrócą na swoje macierzyste miejsca to nie musisz wyważać, te silniki fabrycznie nigdy nie były idealnie wyważone. Pozdrawiam
01-01-2017 16:14:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Supryk Offline
Technik
*


Liczba postów: 642
Imię: Krzysiek
Skąd: Włocławek
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Koło magnesowe - pytania.
Ad. 1 koszty pewnie

W garażu:
Chart 210 89
Simson s51 C 86
Były:
Simson SR 50 87 - :'(
Ogar 205 89 - :'(
Jakiś Komar - :'(
Jakaś Motorynka - :'(
Romet 2375 - :'(
Ogar 205 89 - ukradli - :'(
Ogar 205 89 - byl... - :'(
01-01-2017 16:19:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Koło magnesowe - pytania.
Nie chodzi mi o cynkowanie całości, a jedynie "obudowy" magneta. Całego magneta nie można pokryć galwanicznie, bo magnesy by się rozmagnesowały w skutek działania prądu.

Tylko czy to przez to je lakierowali? Przecież teoretycznie można ocynkować obudowę, a potem przyklejić i przykręcić magnesy z płytkami. Ocynk przecież jest lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym niż lakier i nie jest drogi.

A jeśli chodzi o wyważenie, to boje się że jeśli nie będzie idealnie, to łożyska szybko będą do wymiany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2017 16:49:52 przez Szatek.)
01-01-2017 16:47:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,394
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Koło magnesowe - pytania.
Ad 1. Wyważano po złożeniu całości, a ocynkowanie rozmagnesuje bieguny. Malowanie to tez najtańsze rozwiązanie.

Ad 2. Nabiegunniki - "płytki" magnesów - to nie do końca czysta stal, dodawano do niej krzem. W starych metodach krzem był dodawany podczas ich walcowania. Zawarty w magnesach strumień magnetyczny, jest tym większy im większe jest pole powierzchni obwodu magnetycznego (bieguny i nabiegunniki) oraz linii indukcji magnetycznej bez strat magnetycznych - poprawia je własnie krzem. Nie zapomnij tez o tzw magnetyzmie szczątkowym - umożliwia samowzbudzenie prądnicy.
Tak jak napisałeś - podczas ocynkowania wszystko ulegnie rozmagnesowaniu.
Zwróć też uwagę, że śruby mocujące bieguny są mosiężne - magnetycznie obojętne.

Ad 3. Tak, jest montowany bezpośrednio na wale, więc jego łożyska długo tego nie wytrzymają.

Moja metoda na magneto - czyszczę i usuwam resztki farby szczotką drucianą - napęd elektryczny lub pneumatyczny. Bieguny zostawiam malowane, a nabiegunniki czyszczę jak obudowę, tak by były czyste i bez nalotu rdzy.
Obudowę poleruje - pasta zielona, twarda. Od kilku lat żaden jeszcze nie zardzewiał. Oczywiście można pomalować lakierem bezbarwnym - natryskowo, ew lakierem izolacyjnym bezbarwnym - oczywiście nabiegunniki i krzywka musi być wcześniej zabezpieczone np, taśma malarską.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
01-01-2017 17:21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Koło magnesowe - pytania.
A czy "obudowa" magneta też została nakrzemiona?

Mogę pokryć galwanicznie "obudowę" magneta, nabiegunniki i wkręty od magnesów?
01-01-2017 17:31:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,394
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Koło magnesowe - pytania.
Tak, całość tworzy maszynę prądu przemiennego - więc musi być zamknięta droga dla strumienia magnetycznego. Zresztą jego ilość zależny od pola powierzchni, w której się zawiera. W maszynach prądu przemiennego np maszynach indukcyjnych, transformatorach, obwody magnetyczne wykonuje się z pakietu blach stalowych z dodatkiem krzemu (nakrzemione). Przyjrzyj się dobrze tej obudowie, po usunięciu farby, to tez jest pakiet blach.
Nie, wkręty musza być magnetycznie obojętne - po wkręceniu przetną drogę dla strumienia - prądy wirowe

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
01-01-2017 17:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Koło magnesowe - pytania.
Propo magneta, to nie lepiej kupić te chyba węgierskie zamienniki, które się jakiś czas temu pojawiły na rynku?

Nie będzie to bardziej opłacalne? No chyba, że ich jakość pozostawia wiele do życzenia.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2017 18:25:36 przez Rafku.)
01-01-2017 18:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Koło magnesowe - pytania.
Czyli mogę pokryć galwanicznie "obudowę" i nabiegunniki?

A co do wyważania. Czytałem na innych forach, że w nowszych motocyklach potrafią się odklejić magnesy w magnecie (które nie są przykręcane, tylko klejone) i inni po prostu te magnesy przyklejali klejem dwuskładnikowym i ich ponownie nie wyważali. Czy tak samo mogę postąpić w przypadku koła magnetycznego od Rometa?

Jeśli nie, to czytałem też o "garażowej" metodzie wyważania. Polega ona na zamocowaniu magneta (w pozycji w jakiej pracuje) ma stożku podobnym do czopu wału, obracaniu nim i wierceniu otworów po przeciwnej stronie miejsca w którym się zatrzyma (na dole). Należy robić to do momentu, aż magneto będzie się zatrzymać za każdym razem w innym miejscu. Czy to dobra metoda?

Co do zamienników kół magnesowych - nie wiem jak z ich jakością, ja wolę oryginał Smile
01-01-2017 18:35:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Koło magnesowe - pytania.
Szatek, cały czas zadziwia jak dużo uwagi przywiązujesz do szczegółów które osobiście uważam za mało ważne. Dlaczego by nie poszukać magneta nowego z PRL i ja zamontować, ewentualnie ładnie odświeżyć jakąś dobrej jakości farbą w spreju, lub kupić jakieś w idealnym stanie, wypiaskować i pomalować. Przecież tego magneta nawet nie widać.
01-01-2017 20:32:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Koło magnesowe - pytania.
Ja uważam, że każdy "szczegół" jest istotny i to te "szczegóły" najbardziej wpływają na całość Smile

Nowego magneta z PRLu nie chcę, bo nie zadowala mnie wizualnie, no i mam dobre używane które chcę wykorzystać.

Jeśli złożone od nowa trzeba wyważyć na wyważarce, to sobie daruję - wypiaskuję całe inne bez rozbierania i polakieruję Smile
01-01-2017 21:06:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Koło magnesowe - pytania.
W tej "garażowej" metodzie wyważania, chodzi o wiercenie otworów na dole - tam magneto jest cięższe i w tym miejscu się zatrzyma.

Ten krzem tworzy warstwę na stali, czy stop z nią? Czy jeśli szlifowałem wnętrze "obudowy" ściernicą bębnową (w celu usunięcia żywicy epoksydowej), to starłem krzem i "obudowa" już się nie nadaje? Dodatkowo kadmowałem ją, czyli pokryłem galwaniczną powłoką.
02-01-2017 16:07:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1402
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1421
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1631
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 542
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10655
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 605
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 132
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 176
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16294
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 140
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 211
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1107
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154

Reklama