Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
silnik
Autor Wiadomość
ramzes9009 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Bartosz
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
Post: #1
silnik
Witam,mam pytanie , co bardziej się opłaca zrobić , kupić gotowy silnik do rometa ,czy samemu kupić wszystkie potrzebne rzeczy i sam go złożyć i cieszyć się ,że nie kupuję się gotowca ,tylko dać sobie frajdę z zrobienia czegoś samego.

Mam wielki dylemat - po długich przemyśleniach postanowiłem złożyć sam silnik.
ale jak zawsze coś się stanie i nic nie wyjdzie. Bardzo proszę o jakiś dobry film jak ktoś składa ,czy też schemat - bo wiadomo każdy chce zrobić coś dobrze Smile
Najbardziej obawiam się złożenia biegów - żeby nic nie wyskakiwało ,ustawienie zapłonu , bardzo proszę o porady ,filmy ,zdjęcia. Bo inaczej nie ruszę nic .
06-09-2016 11:35:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: silnik
Na pewno taniej wyjdzie ci kupić coś działającego i żeby tylko jak najmniej chińskich części.
Kup sobie książkę "Obsługa i naprawa. Motorowery Romet" wydawnictwa WKŁ, ja z nią się uczyłem ustawiania zapłonu i gaźnika. No i wiadomo odpowiednie narzędzia typu szczelinomierze, dobra suwmiarka i zestaw kluczy.

Jaki silnik składasz? Silniki Dezamet(S-38, 023, 017, 022, 025, etc.) są na tyle łatwe że chyba nie da się złożyć czegoś odwrotnie Tongue Wyskakujące biegi to zwykle kwestia regulacji nakrętki wodzika(w silniku z biegami w nodze)... chyba że ktoś po sztudiach wsadził do silnika z nożną zmianą biegów sprężynę na wodzik tak jak w silniku z ręczną(manetka) zmianą biegów, nie takie rzeczy się widziało xd

Na pewno najważniejsze jest nabranie doświadczenia Wink Jak to mówią trening czyni mistrza Wink Ja rozkładałem i składałem jeden i ten sam silnik chyba z 20 razy. Teraz rozłożenie i złożenie żeby działał to kwestia jednego popołudnia i czteropaka browaru Tongue

W sumie jak czegoś nie będziesz wiedział to od tego właśnie jest te forum, nie raz mnie tu ratowano dobrymi radami Wink

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
06-09-2016 12:09:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ramzes9009 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Bartosz
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: silnik
powiem Ci ,że to 3 biegowy silnik, posiadam ramę do ogara 200 i teraz zapewniano mnie ,że silnik musi być 3 biegowy, szukam tej książki.

szczelinomierz posiadam, suwmiarkę ,aż 2 od elektrycznej po okres gomułki. co do kluczy nie ma też problemu. Wiadomo dobrze ,że mi to powiedziałeś . nie mam co się bać ,raczej nic nie stanie się.
Jeden cykor ,by wału nie ukręcić.
06-09-2016 12:28:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: silnik
Skoro to rama do Ogara 200 to znaczy że silnik JAWA 223(tzw. Jajko), jednocylindrowy boxer o mocy znamionowej 3,5KM(w wersji odblokowanej) i 3 biegowej skrzynce biegów.
Uważaj przy szukaniu bo były też silniki 3 biegowe od Dezameta o oznaczeniu 019 i znacząco się różniły, wiec do ramy ci nie spasuje Tongue Wiem że to trudno raczej pomylić, ale sam bym je pomylił jak byłem początkującym Wink
Interesuje cie takie coś:

Silnik o tyle fajny że podatny na tuning i dużo bardziej niezawodny od Dezameta. Co prawda bardziej paliwożerny(ale na to też są sposoby), ale skądś ta moc się musi brać.

Ja za wiele w temacie tego silnika ci nie pomogę bo sam dopiero zacząłem się z nim bawić, ale wiem że żeby go odblokować na te 3,5KM(w sumie w zależności od wersji, bo te z Jawy Mustang Golden Sport niby osiągały nawet 5KM, ale nie wiem czy to prawda) musisz mieć króciec gaźnika z kwadratowym wlotem takim jak w gaźniku(idzie taki nowy kupić), skrócone kolanko tak żeby do tłumika wchodziło max 3-4cm(da się kupić nowe o odpowiednich wymiarach) w gaźniku musisz mieć dysze z Jawy czyli 68 i 38, albo większe jak znajdziesz(na Polski rynek były montowane 65 i 35) i jeszcze musi być przestawiony zapłon na 2mm przed GMP.

Ja w moim Ogarze miałem jeszcze cylinder na ostatni szlif i jechałem nim około 80km/h(tyle wskazał mi licznik z Jawy, ale krótko potem się rozwalił)

A'propos paliwożerności można zamontować gaźnik radziecki К60В na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1) jest przy tym niewielka strata mocy ale spalanie znacznie się obniża. Tylko haczyk tkwi w tym że trzeba mieś oryginalny radziecki gaźnik najlepiej z jakimś przebiegiem(w sensie żeby był dotarty)

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016 13:06:31 przez LiSiC.)
06-09-2016 13:05:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo LiSiC za ten post.
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: silnik
Na obu tych gaznikach mialem derastyczny spadek mocy. Nie polecam zmieniać.
07-09-2016 01:13:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: silnik
Cytat:na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1)

Pozwolę sobie sprostować, bo to co jest wyżej zacytowane mija się z prawdą. Ogar 201, o ile w ogóle zaistniał, w założeniu różnił się tylko tylnymi amortyzatorami. Okrągły wlot od strony gaźnika ma każdy normalny polski króciec do Ogara 200. Kształt wlotu został zmieniony względem oryginału (kwadrat) dla zmniejszenia rozmiaru, a zatem zdławienia silnika, aby dostosować go do polskich przepisów. Nie było nigdy montowanych seryjnie gaźników GM12F czy jakichkolwiek polskich gaźników do Ogara 200. Dodam też, że do okrągłego króćca GM12F ot tak nie podejdzie, bo potrzebne jest dogięcie szpilek, więc to kolejny argument za tym, że fabryka nie planowała tam tego gaźnika.

A co do 80km/h wskazanych licznikiem jawki, pozwolę sobie nawet nie skomentować :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-09-2016 01:26:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: silnik
(07-09-2016 01:26:49)Quake96 napisał(a):  
Cytat:na króćcu z Ogara 201(króciec miał okrągły wlot od strony gaźnika bo najprawdopodobniej Ogar 201 miał gaźnik polskiej produkcji o oznaczeniu GM12F1)

Pozwolę sobie sprostować, bo to co jest wyżej zacytowane mija się z prawdą. Ogar 201, [...]
A co do 80km/h wskazanych licznikiem jawki, pozwolę sobie nawet nie skomentować :F

Napisałem "najprawdopodobniej", dzięki za sprostowanie, też się dopiero uczę. Kolega ze szkoły mi oczy zamydlił bo miał zaplombowany silnik z Polskim gaźnikiem i wyjął go z rzekomo Ogara 201(Wyglądało to jak zwykły Ogar 200 tylko właśnie amory były te okryte od Komara) Wink

Co do prędkości to coś w tym jest bo żadne auto mnie nie wyprzedało, a testowałem na tekiej fajnej prostce poza zabudowanym xD

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2016 11:11:57 przez LiSiC.)
07-09-2016 11:09:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
AliveC4T Offline
Jawowiec
*


Liczba postów: 222
Imię: Piotr
Skąd: Gliwice
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: silnik
Zapłon polecam ustawić według tego poradnika: http://ogar200.pl/index.php?id=zaplon#gora i polecam nie trzymać się wartości książkowych co do szczelin na przerywaczu i świecy, lecz poeksperymentować. Podejrzewam że wartości podane są dla zablokowanego silnika bo mi po zwiększeniu tych wartości kaczka zaczęła jeździć znacznie lepiej.
07-09-2016 14:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53770
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 522
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52052
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165729
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352

Reklama