Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Cewka 8V i 6V
Autor Wiadomość
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #1
Cewka 8V i 6V
No to ten. W moim Ogarze poszła mi cewka butelkowa i zastanawiam się czemu w ofercie Gmoto są dwie różne:
https://gmoto.pl/cewka-butelkowa-8v,84426.html - na 8V
https://gmoto.pl/cewka-butelkowa,58210.html - na 6V
Jako że z silnikiem JAWA 223 dopiero zaczynam przygodę to w mojej głowie rodzi się pytanie: Czy można je stosować zamiennie i czy, jeśli dam tą na 6V to uzyskam lepszą(mocniejszą) iskrę?

Z iskrą miałem już wcześniej problemy bo przy starej instalacji była dość słaba, jak zrobiłem nową instalację to od razu na przejażdżkę się przejechałem i tego nie sprawdziłem.(Ogarem zrobiłem około 60km, jechał całkiem fajnie, licznik z Jawy zamknąłem na prostym odcinku[wyskalowany do 80] potem zgasł na postoju, po czym już nie odpalił)

No to tak reasumując, którą cewkę brać i czy w ogóle z tych brać? A może oryginał lepszy?(Z jakością nowych części się już nie raz spotkałem Facepalm2 nie chciałbym po raz kolejny wywalać kasy w błoto)

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
01-09-2016 20:38:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Cewka 8V i 6V
z twoich relacji wynika ze wolisz wziac oryginal. jak chcesz lepsza iskre to uzyj lepszej cewki w iskrowniku.
01-09-2016 20:48:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Cewka 8V i 6V
Wiesz jak jest, sporo by można wprowadzić w Rometach rozwiązań "ulepszających fabrykę". Tak pytam, może ktoś już się tym bawił.
Ano wolałbym oryginał bo jest tańszy, działającą cewkę kupię na bazarku przy granicy w Czechach za 100 KČ(15zł)

A więc mówisz że to może być ta w iskrowniku... o tej w sumie zapomniałem. A odnośnie tych, nowa czy oryginalna? Widzę na Gmoto że nowa daje 6V, a oryginał 8V, nie?

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
01-09-2016 20:57:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 888
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Cewka 8V i 6V
Przy 6V raczej Ci będą świece jedna po drugiej siadać Wink

Jak masz możliwość to bierz starą, nawet używkę Smile
01-09-2016 22:03:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LiSiC Offline
126p fan
*


Liczba postów: 248
Imię: Mateusz
Skąd: SRC
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Cewka 8V i 6V
A co by się mogło dziać gdy cewka w iskrowniku jest na 6V a butelkowa na 8V? Bo miałem problem z czarną świecą i nagarem na głowicy. Po za tym przyjrzałem się tej cewce i wygląda jakby nie miała tych 31 lat.(jako jedyna w moim iskrowniku ma inny odcień drutu)

userbarz.com
Bycie druciarzem zobowiązuje.
02-09-2016 17:36:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1408
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1425
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1637
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10666
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 608
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 179
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16322
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 220
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama