Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Autor Wiadomość
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Witam, chciałbym wam przedstawić swoją WSK M21W2 z 82`. Przygoda z nią zaczęła się w sierpniu 2013, kiedy to w końcu chciałem kupić coś innego niż komara.Big Grin Wybór padł na WSK nawet nie myślałem wtedy, który model czy silnik ale jakoś bardziej do trzybiegówki byłem przekonany. Cały lipec spędziłem na tablicy (jeszcze wtedy olx nie było Tongue) ale nic ciekawego nie znalazłem. Już praktycznie zrezygnowałem z kupna ale jakoś w połowie sierpnia podkusiło mnie sprawdzić jeszcze raz ogłoszenia no i w okolicy w końcu coś ciekawego się pojawiło mianowicie trup "175" niekompletny bez kwitów za 300 zł .
   
Zadzwoniłem bez zastanowienia dosłownie 5 min po wstawieniu ogłoszenia i kazałem sobie ją zaklepać. Nawet nie miałem jak ją dostarczyć do siebie a stała 30km od mojego domu ale wziąłem portfel , telefon i ogień z dziadkiem jego golfem mk2 kupić tą czwórkę. Na miejscu krótkie oględziny , rozmowa z właścicielem i zapłaciłem żeby tylko mi nikt jej nie podebrał :F . Potem wróciłem do domu ogarnąłem w końcu transport i przywiozłem ją do siebie , jak się okazało do byłego właściciela dzwoniło jeszcze 8 więc trochę szczęścia miałem. Na następny dzień rozpoznanie co i jak i zaczęło się kompletowanie części i rozbiórka. I tak pomału co jakiś czas coś robiłem , zaczęło się od piaskowania i malowania proszkowego , następnie załatwiłem zwykły bak ( wymieniłem się za ten co był ale teraz i tak dorwałem taki sam Rolleyes ) który razem z osłonkami bocznymi, lampą przednią i amortyzatorami tylnymi oddałem do normalnego malowania akrylem. W międzyczasie kupiłem zwłoki jakiejś trójki na przeszczepy. Wszystko co trzeba było zostało ocynkowane i wychromowane oprócz kolanka i tłumika. Siedzenie uzupełniłem i na nowo obiłem. Bębny i piasty + dekle boczne silnika wypolerowałem (i tak od strony dekla od oleju wszystko paliwem z gaźnika ubrudzone Dodgy ) . Koła zaplotłem na nowych szprychach i zawiozłem do centrowania. Wymieniłem wszystkie tulejki w kołach , łożyska, szczęki hamulcowe no i opony z dętkami.Zregenerowałem amortyzatory przednie i tylne. Na koniec przyszła kolej na silnik z elektryką i łatwienie dokumentów. Silnik ma zregenerowany wał na jednorzędowym łożysku (wcześniej było trzyrzędowe), kartery z cylindrem i głowicą wyszkiełkowane , cylinder był nowy i nie nadawał się nawet do szlifu bo nie był praktycznie zużyty, nowy tłok z pierścieniami,górny pierścień chromowany, nowe łożyska ,skrzynia jest z gazeli jedynie 2 koła musiałem wymienić simmery, uszczelki , nowe łożyskowanie wałka zdawczego (tak samo przerobienie z dwurzędowego na jednorzędowe) , nowe tulejki z fosforobrązu, nowe sprzęgło.Wszystkie części oczywiście oryginalne z epoki, wszystko zostało zdystansowane i zmontowane na książkowych luzach. Jedynie był problem z gaźnikiem bo miał zerwany gwint nakrętki przepustnicy ale tymczasowo taśma daje radę, dorwałem na szczęście 2 inne i jeden idzie do regeneracji . Trochę się naczytałem o zapłonie w tych motocyklach i jest aktualnie zrobione CDI na wirniku z Royal Enfielda. Ładowanie też na super poziomie jest, halogen H4 50/55W daje radę , zapłon ustawiony lampą stroboskopową także problemów żadnych nie maSmile Jeszcze kolega mi załatwił komplet dokumentów, więc "zalegalizowałem" ramę. Jeszcze dorwałem z powrotem łzawy bak ale na zwykłą naklejkę "wsk". Ogólnie moto zrobione na 82` , dokumenty na 74` a specyfikację chcę zrobić na 78` :F . Aktualnie muszę kupić porządny akumulator, znaczki na bak , ramkę od licznika (dlatego na zdjęciach nie ma licznika) stacyjkę od trójki żeby było normalne gaszenie , klakson i pasek trzymający aku. Jeszcze muszę ogarniętą instalację pociągnąć bo aktualnie jest tylko ładowanie , światło przód tył nawet bez przełącznika krótkie/długie i gaszenie. No i pasowało by w końcu to zarejestrować Big Grin W dalszych planach mam zamiar zmienić rafki na chromowane, wyszkiełkować bębny i piasty, dokupić kierunkowskazy, pomalować błotniki , "chorągiewki " od lag przednich i łzawy bak normalnym czarnym akrylem bo jednak ten proszek co jest aktualnie nie ma dobrego połysku Undecided I to by było na tyle Big Grin
   
   
   
   
12-07-2016 21:35:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
albinos176 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 259
Imię: Albert
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Zacna wułeska wyszła z tego trupa. Szkoda, że silnik wiatrowski. Życzę rozkoszy z użytkowania wiejskiego sprzętu kaskaderskiego

Mini stajnia rometów:
Romet pony m2
Romet ogar 205
27-07-2016 21:39:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emikel Offline
Zbieracz stadium zaawansowane
*


Liczba postów: 439
Imię: Emil
Skąd: Terespol
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #3
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Piękna, jaki to trup z niej niby był? Wy chyba trupa nie widzieliście, to to całkiem przyzwoita Wiesia była Tongue
27-07-2016 23:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Stara poczciwa "czwórka" czyli M21W2 od Kuby
Na silnik na razie nie narzekam Smile jedynie gaźnik trzeba zregenerować bo ten lubi czasem wariować . A frajda z jazdy niesamowita (w końcu od 7 lat komarem jeżdżę :F) w szczególności jak każdy się na ulicy za mną ogląda Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2016 22:57:38 przez kuba5550.)
29-07-2016 22:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16093
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:05:48
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 10450
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 40
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 95
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 20:54:52
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 414
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 136
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 96
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1018
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 78
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17618
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1100
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16505
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: romek
20-04-2024 09:25:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1600

Reklama