Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Autor Wiadomość
Deeyv Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Adam
Skąd: Piecki
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Witam wszystkich czytających. Przez parę lat mieszkałem u babci jako w rodzinie zastępczej. Babcia pracowała na poczcie jako listonoszka i jezdziła po wsi rometami (tylko ogary 205 i 50 t-1/3) przed zakończeniem pracy na poczcie posiadała 2 romety (ogar 205 i 50 t-1). Ogar 205 miał popsute biegi a 50-1 chodził chyba normalnie. Po śmierci babci (miałem wtedy 12 lat ;D) miaszkałem dom obok. Teraz gdy mam 15 lat zaczełem się nimi interesować i pokusiło mnie aby zrobić chociaż jednego. Ogar 50 t-1 odpalił po wymienieniu świecy. po odpaleniu chodził bardzo głośno, tzn. Od razu wkręcał się na wysokie obroty. Więc wyczyściłem gaznik, pod pływakiem było dużo piasku Huh. Po tym zabiegu silnik chodził w miarę normalnie. Więc gdy pochodził już tak 10 min wcisnełem sprzęgło, silnik momentalnie stracił moc lecz po chwili ją odzyskał, stał na nóżce. Wrzuciłem 1'ke i coś zazgrzytało, wcisnełem ją na chama i koło zaczeło się kręcić na wciśniętym sprzęgle. Więc na drugi dzień wymieniłem linkę sprzęgła i na oko wyregulowałem. Romet po mocniejszym wciśnięciu sprzęgła trzeszczał, po wrzuceniu biegu nie chciał ruszyć i gasł. Więc odkręciłem pokrywe prawej komory (pierwszy raz rozkręcałem silnik hehe) ku mojemu zdziweniu bez użycia siły mogłem ściągnąć całe sprzęgło ponieważ nakrętka się odkręciła, wymieniłem sprzegło na inne (mniej zużyte) lecz to co mnie bardziej zdziwiło to to że gdy ściągnełem prawą pokrywę to z niej wypadło cięgno wodzika ,?? Skąd one się tam wzieło to nie wiem (powiedzcie mi bo jestem zielony w sprawach silnika Tongue ). Po całym złożeniu itp, nalałem trochę mieszanki do baku bo stara się skończyła, (mieszankę którą nalałem stosuje z wujkiem do piły motorowej). Romet odpalił z 3 kopa, pochodził z 8 sekund i zgasł,gdy pracował to zadymił cały garaż, na starej mieszance tak nie dymił. Ciągle zalewał świece, albo nie odpalał, odkręciłem głowice cylindra i ją wyczyściłem, tłok i cylinder nie były porysowane (przy okazjii zobaczyłem czy paliwo dochodzi, dochodziło tak jak trzeba, więc to że nie dochodzi jest wykluczone). Po założeniu głowicy, romet odpalał tak na 5-10 sekund i gasł, przy czym dymu było jak z iJusta ;dddd. Nawet nie moge sprawdzić czy sprzęgło prawidłowo pracuje, z tego co pamiętam romet miał problem z drugim biegiem który wyskakiwał, i romet gasł momentalnie po jego wrzuceniu, Proszę o pomoc, jakieś rady i coś tam jeszcz Big Grin Smile

A i jeszcze tak co któryś kop, kopka się ślizga i magneto nie kręci
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2016 12:20:45 przez Deeyv.)
15-05-2016 11:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
szymonpacholik@vp.pl Offline
Przyszły technik pojazdów samochodowych
*


Liczba postów: 185
Imię: Szymon
Skąd: małopolska
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Sprawdź ustawienie zapłonu
16-05-2016 16:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Bardzo ciekawa historia .Pewnie poszedł drut i ten wodzik wyleciał , tarcze sprzęgłą też pewnie do wymiany czyli sprzęgło do remontu.

swoją drogą załóż o nich temat ciekawy jestem jaki stan lakieru itp
16-05-2016 16:28:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Mieszankę musisz zrobić do niego w odpowiednich proporcjach paliwo:olej. Jak będzie za dużo oleju to będzie kopcił i zrobi się więcej nagaru, który z czasem zapcha kolanko i tłumik, lejąc za mało oleju możesz zatrzeć silnik. Proporcje masz w instrukcji, są w internecie do pobrania.
16-05-2016 17:00:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZaliXon19 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: Tobiasz
Skąd: Łiskonsi
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Simmerringi na wale pewnie sparciały i przepuszczają z tego tak dymi i gaśnie. Popuść linkę sprzęgła bo jest zbyt mocno naciągnięta.

Ty myślisz że, naprawiłeś już Komara a to dopiero początek.......
16-05-2016 17:51:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Deeyv Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Adam
Skąd: Piecki
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Dzięki za pomoc Smile
Jutro bd miał czerwony silikon bo po wymianie sprzęgła na takie w lepszym stanie, nie miałem już uszczelek i nie miałem czym uszczelnić. A po jutrze kolega przyniesie mi 4 litry mieszanki którą stosuje do swojego kadeta Big Grin , Wgl się tak zapytam, jest to możliwe że do silnika dezamet 023 kolega wsadził cyl 90 cc, pytam się ponieważ ciągle mówi o tym że wymienił cyl na 90 cc xddd

(16-05-2016 16:28:09)rafi555 napisał(a):  Bardzo ciekawa historia .Pewnie poszedł drut i ten wodzik wyleciał , tarcze sprzęgłą też pewnie do wymiany czyli sprzęgło do remontu.

swoją drogą załóż o nich temat ciekawy jestem jaki stan lakieru itp
Nie wiem, lecz gdy by ten wodzik wyleciał ze swojego miejsca to by biegi sie chyba nie zmieniały. A przy zgaszonym silniku i po wrzuceniu biegu koło się normalnie blokuje, więc jedyną opcją jest to że ten wodzik wpadł może przy składaniu silnika (drugi wodzik).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-05-2016 20:42:47 przez Deeyv.)
18-05-2016 20:34:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Cylinder 90cc Facepalm2 Jakiś idio**, ja bym żadnej mieszanki do niego nie brał.

Kup półsyntetyczny olej do silników 2T, albo jeszcze lepiej - dowiedz się na jakim oleju te pojazd jeździł, i zrób mieszankę 1:30 (lejesz 15ml oleju na pół litra benzyny)

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
18-05-2016 20:53:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Deeyv Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Adam
Skąd: Piecki
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
Aaaa wgl to dało by sie wstawić jakiś inny silnik do ogara 205? (mam jeszcze jednego z rozwalonym silnikiem) Np. od simsona wsk 125 lub inne 125cc i 50cc xddd. Tak aby nie trzeba było przerabiać rame za bardzo Smile.
Dziękuje za wszystkie odp Big Grin
19-05-2016 18:54:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #9
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
ale po co?
19-05-2016 22:18:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Deeyv Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Adam
Skąd: Piecki
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Tajemnicze cięgno wodzika, I gasnący silnik.
(19-05-2016 22:18:25)rafi555 napisał(a):  ale po co?

mam jedną rame bez silnika, i chce sie troche bobawić Wink
20-05-2016 15:34:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16112
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:05:48
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 10468
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 47
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 107
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 20:54:52
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 432
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 153
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 102
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1023
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 88
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17648
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1109
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16524
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: romek
20-04-2024 09:25:19
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1606

Reklama