Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 1 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
We wszystkich wątkach na temat sprzęgła mówi się aby wymienić tarczę i jazda dalej Smile
Ja natomiast chciałbym przeprowadzić dokładną ocenę zużycia wszystkich części sprzęgła i ewentualnie ich wymianę. I tutaj proszę o Waszą pomoc, co jeszcze się wymienia oprócz tarcz.
Tarcze mam jeszcze oryginalne z tworzywa, więc do wymiany na pewno.
W załączniku na zdjęciu widać trzy elementy: tarcza dociskowa, tarcza, tarcza zewnętrzna. Jak widać ich skrajny obwód jest wyślizgany (błyszczący). Jak na Allegro widzę nowe te części to one są w całości no takie chropowate. Te miejsce spotyka się z tarczami i czy te wytarcie ma wpływ na działanie sprzęgła i trzeba je wymienić?
Koszyczek sprzęgłowy ma w sobie taką małą zębatkę z zębami skośnymi. Na pewno wiecie. No i ta zębatka jest z koszyczkiem jakoś tam spasowana. I u mnie np. jest luz między koszyczkiem a tą zębatką. No i czy taki luz kwalifikuje do wymiany koszyczek.
W tarczy dociskowej te bolce (u mnie 4) też latają, mogą, powinny?
Czy sprężynę też się wymienia? Może zmienia swoją twardość, wymiary. Zresztą ja wyjąłem sprężynę o wysokości 26mm i z około 3 zwojami a na Allegro wszystkie mają 45mm wysokości i 5-6 zwojów. Także nie wiem o co chodzi ale się dowiem Smile
No i chyba wszystko co można by zrobić dla koszyczka. Czy coś jeszcze?


Załączone pliki Miniatury
   
13-04-2016 01:29:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
O ile nie ma jakiegoś ogromnego progu pomiędzy częścią wyślizganą a chropowatą to powinno chodzić. Sprężynę masz pewnie krótszą bo masz inny typ sprzęgła niż we większości rometów. A jeśli chodzi o tarcze, to wcale nie jest takie oczywiste że są do wymiany. Tarcze z tworzywa są dość żywotne, więc najlepiej jeśli dałbyś ich zdjęcia. Ja osobiście wolałbym tarcze z tworzywa w dobrym stanie niż nowe korkowe.
13-04-2016 21:26:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo ananas za ten post.
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
To pokaże jeszcze tarczę. Ogólnie Komar, który odrestaurowuje miał słabe sprzęgło wiec stawiam na nie. Jedną połamałem dlatego i tak muszę je wymienić.



Powiedzcie mi jeszcze co z tym koszykiem. Bo ta mała zębatka na środku (po drugiej stronie tego kosza) co jest wciśnięta w ten kosz ma luzy we wszystkie strony. Osiowy, lewo, prawo. Może ona tak latać?
14-04-2016 00:42:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
Nie może. Jeśli Ciebie interesuje, to mogę jutro podać Ci wszystkie normy serwisowe dotyczące sprzęgła do tego silnika. Zarówno przekładka jak i sprężyna oczywiście mają swoje normy zużycia i często są one pomijane i później jest gadanie, że sprzęgło źle chodzi.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
14-04-2016 00:50:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
plusminus, jeśli to nie problem o takie dane to poproszę. Na pewno się przyda dla tych, którzy chcą to zrobić profesjonalnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2016 11:49:39 przez Alex Tom.)
14-04-2016 11:49:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
Wybaczcie spóźnienie, ale człowiek zaganiany w tych czasach niestety za mocno.
Więc- spreżyna dociskowa- 41,5mm-38,5mm wysokości. Grubość tarczy- 3,7-2,7mm.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
17-04-2016 14:46:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: [Komar] Kompleksowa wymiana sprzęgła
To ja mam inne sprzęgło, jakieś starsze bo sprężynę mam niską i jej wysokość to 25,7mm. Tarcza dociskowa, tarcza i tarcza zewnętrzna mają u mnie grubość do 2mm niezależnie czy mierzę miejsce wytarte czy niewytarte.
Także wszystko zostawię.
Pojadę do sklepu i porównam najwyżej luzy tarczy z 4 bolcami (u mnie latają) i tego koszyka z zębatką o zębach skośnych (u mnie lata) i jeżeli w nowych będzie sztywno to wymienię i te części.
No i tarcze oczywiście nowe.
No i jeszcze popychacz może wezmę bo na jego czubku, w miejscu styku z kulką zrobił się dołek właśnie od tej kulki. Zawsze to jakaś część milimetra.
Dzięki Wam Wink
18-04-2016 13:09:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1416
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1437
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1645
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 546
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10683
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 624
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 143
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 183
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16326
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 148
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 223
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 233
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1112

Reklama