Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dopasowanie tłoka do cylindra
Autor Wiadomość
mrfrodo87 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Piotrek
Skąd: Kielce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Dopasowanie tłoka do cylindra
Kupiłem ogara 205 silnik 023, który rzekomo miał cylinder po szlifie... ale po rozebraniu w to zwątpiłem, ponieważ tłok nie był pierwszej młodości, więc chciałbym go wymienić z pierścionkami ale nie mam średnicówki i nie za bardzo wiem jak pomierzyć i dobrać tłok do cylindra. Zmierzyłem cylinder od góry suwmiarką.. ta wskazała 38mm (na upartego 37,95mm) ale według książki, pierwszy szlif powinien być zrobiony na 38,25mm. Tłok po zmierzeniu też miał 38mm ale po wsadzeniu bez pierścionków, miał spory luz. Wsadziłem po kolei pierścionki.. pierwszy miał luz 0,75mm drugi 0,85mm więc norma jest. Na tłoku są zdarte numery więc lipa.. co radzicie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2016 15:47:37 przez mrfrodo87.)
11-04-2016 15:43:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
Jak jest 38 to nie było szlifu.
Jeśli chcesz wymienić tłok to już lepiej zrobić szif i wtedy tłok 38,25

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
11-04-2016 16:07:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
Cylinder szlifować z pasowaniem 0,04mm. Chyba ze masz dwie lewe glowy do jazdy odnowionym silnikiem.
11-04-2016 16:32:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
Rób szlif, z wymianą samego tłoka to jest często loteria.
11-04-2016 16:35:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 888
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #5
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
A jaką masz średnicę cylindra w środku ?
11-04-2016 23:19:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
simi81 Offline
Pasjonata marki
*


Liczba postów: 2,022
Imię: Kamil
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
Pisze 38mm

Garaż Simiego
1. Romet ogar 200 -1989
2. Fiat 126p -1986
3. FSO Polonez Caro -1996
4. Zaporożec ZAZ 968A -1978
5. Romet Wagant -1989
6. Romet Wigry 3 -1982
7. Romet Jubilat 2 -1989
8. Romet universal -1988
9. Romet Mińsk - 1988

I reszta niezidentyfikowanego złomu :F
12-04-2016 11:26:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Dopasowanie tłoka do cylindra
Jak już bez szlifu to już lepiej same pierścionki zmienićSmile czas pracy 15 minut a na miesiąc będzie moc!!:-) Albo już porządnie nowy tłok i szlif. Ja w drynce już 2 komplet pierścieni założyłem i jest moc i ogień!Smile
12-04-2016 15:25:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1403
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1423
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1632
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 543
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10656
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 606
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 177
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16296
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 142
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 212
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155

Reklama