Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,395
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #376
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i mamy kolejny czwartek Dodgy jak ten czas zasuwa ...
Obiecane kolejne zdjęcia z kolejnych prac.
Najpierw jedna sprawa ... nikt nie podjął zabawy i odnalezienia detalu którego nie wspawałem do ostatniego Komara 2350 z 1974 roku.
Chodziło o cybant ramy od siedzenia.



Kolejna sprawa to płonący Komar 2350 w kolorach czarno-pomarańczowych.
Ustaliłem z Mariuszem, ze to jednak rocznik 1977, a o jego historii tuningu opowie pewnie sam Rolleyes bo widziałem, że już się zarejestrował na Naszym Forum.
Witamy
No a teraz pora na zdjęcia z prac.
Trochę jednak pociąłem robala Tongue chyba wszystko widać na zdjęciach. Musiałem przeszczepić wsporniki blach, osłon gaźnika bo ktoś :F mienił na M8 pod gałki od mebli :F







Większość prac to standard, ale ktoś mnie znów pytał o urwane szpilki ramy, tylnych amortyzatorów i jak wiercę by było osiowo.
Proszę bardzo, chyba wszystko widać. Raczej wiertarka ręczna to trochę nie bardzo.
Nie można też zapomnieć o punktowaniu i wierceniu otworu pod gwint M8.






Potem przyszła pora na stojak centralny. Tuleja ramy, była jeszcze jak cię mogę, ale otwory w stojaku pod sworzeń miały już 11 i 11,2 mm. W związku z tym podjąłem decyzję o wymianę tulei na wyższy wymiar 12,25 x 16 x 50 mm i nowy sworzeń fi 12 mm. Oczywiście otwory stojaka rozwierciłem pod fi 12,25 mm.





Tylny wahacz nie mial wyrobionych otworów fi 10 mm, więc zrobiłem tylko nowy zestaw osi i tulei, a miejsca zatarć od łańcucha napawałem i oszlifowałem.




Na koniec coś od siebie Rolleyes
Nowy podnóżek kierowcy z pedałem typu "łyżwa".
Zawsze mnie irytowało to rozwiązanie, bo po pierwsze tuleja łyżwy wciskała się pod kątownik podnóżka, niszcząc się, a po drugie szybko ścierał się ten "garbik" zabezpieczający łyżwę, przed podnoszeniem się do góry, gdy siadamy na pojazd. O samej osi nie wspomnę Confused Samo wyregulowanie tylnego hamulca sprawiało wtedy kłopot , bo inaczej było ustawione bez kierowcy, a inne gdy siedział.
Chodzi o ten element, tu też już go prawie nie było. Mowa oczywiście o tym na dole.



Na nowym pręcie napawałem trochę spawu ok 4 mm i wyszlifowałem kostkę. O wymiarach ciężko tu pisać, bo po prostu, dopasowałem do tego co było w pedale hamulca. Ale sama kostka jest nieco większa = dłuższa. Tak by z jednej strony pełniła swoje zadanie - zabezpieczenie przed podnoszeniem pedała, gdy siedzimy na Robaku, a z drugiej strony - dodatkowe zabezpieczenie, dociskające gumą podnóżka, tuleję pedału hamulca, by nie przesuwała się na boki. Oczywiście wcześniej przy kątowniku podnóżka, wspawałem podkładkę płaską fi 12 i doszlifowałem z zewnątrz, do kształtu kątownika.
Mam nadzieję, że ten zbyt zagmatwany opis wyjaśnią zdjęcia Rolleyes







Teraz już wystarczy pomalować cały podnóżek, pedał hamulca i dodatkowa tulejkę ocynkować, a na koniec nacisnąć gumowy podnóżek, o smarowaniu nie wspomnę. Mam nadzieje, że będzie działać, a przy okazji będzie rozbieralne.

cd nastąpi ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-02-2020 17:24:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 13-02-2020 17:24:32




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 262
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 296
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 25
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1478
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 66
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1468
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1664
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 553
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10796
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 668
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 161
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 195
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16418
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 169

Reklama