Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 8 głosów - 4.63 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #286
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Nowa partia zawieszeń wahaczy pchanych do Komara Smile
Cena nie zmienna od lat Smile
ZAPRASZAM









Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
05-03-2019 11:06:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #287
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji kolejnego zamówienia hurtowego, zrobiłem z małym zapasem, kilka sztuk więcej Smile
Po dotoczeniu pod właściwy wymiar dolny, sztyca gotowa do wspawania.
Są na sprzedaż razem z nakrętką radełko-wą (widoczną na zdjęciach), ze względu, aby pasowała (z moich obserwacji wynika, że były co najmniej 2 rozmiary, zarówno gwintu sztycy, jak i samych nakrętek).
Zapraszam na PW






Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
07-03-2019 12:29:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #288
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
W końcu nazbierałem trochę amortyzatorów do regeneracji, więc większa ilość będzie niedługo w mojej ofercie.
Elementy stalowe już ocynkowane, a aluminiowe poszły do szkielkowania.
Potoczone tuleje czekają na składanie.





Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-03-2019 10:42:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #289
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Kolejna prezentacja moich usług Smile




Jeśli masz problem ze swoim Robakiem - zapraszam w wątku, PW, lub mailowo
ZAPRASZAM



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-03-2019 11:00:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
stqc Online
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,610
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #290
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jurku, ja mam kilka pytań bądź uwag :F jak wiemy robisz to z nierdzewki, czy wykonana np os wahacza pracuje prawidłowo tak jak nie wyciera się zbyt szybko?
Wykonałem os z A2 do charta po eksploatacji i około 1500km nosiła już ślady wytarcia zużycia. Czy ty taki element sprawdziłeś na dłuższym przebiegu?
Natomiast stał konstrukcyjna przystosowana do takich elementów jak S235 znakomicie się spisuje w wahaczu i taki przebieg nie odbija na niej jakiego kolwiek znaku

xyz
13-03-2019 12:35:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #291
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Smile mam na imię Józek
Co do Twojego pytania. Niestety nie sprawdzałem tego przy dużych przebiegach.
Wyszedłem z założenia, że stal A2 ma twardość 7,0 a stal konstrukcyjna St3 5,6
Nawet przy obróbce skrawania czuć różnicę Smile
Dodam tylko, że A2 lubi smar miedziany Smile może w tym tkwi szczegół :F



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-03-2019 13:25:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Online
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,610
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #292
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tak jozek pomyliłem się przepraszam :F nierdzewke przy niskich obrotach obrabiasz prawda? Natomiast konstrukcyjna przy wyższych, może w tym tkwi szczegół

xyz
13-03-2019 14:21:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #293
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(13-03-2019 14:21:23)stqc napisał(a):  Tak jozek pomyliłem się przepraszam :F nierdzewke przy niskich obrotach obrabiasz prawda? Natomiast konstrukcyjna przy wyższych, może w tym tkwi szczegół

Do obróbki A2 używam noży z węglikiem spiekanym wlutowanym. Używam też w kolorze żółtym, oznaczenie chyba M20, a także niebieskie P20 Smile ale aż tak to się na tym nie znam Smile nie jestem tokarzem. Wszystkie dostałem od znajomego, polskie.
Co do obrotów ... prawda, od obróbki zgrubnej mniejsze obroty, pod pasowanie wyższe, ale max 960.
Czy w tym tkwi szczegół??? nie wiem, tak mi poradzono i tak robię. Nigdy nie zbieram więcej niż 0,5 mm, więc ... daję radę Tongue



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-03-2019 23:21:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #294
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Z racji, że przymierzam się do przerwy swojej działalności, a już tym bardziej sprzedaży większych ilości wyrobów, na portalach aukcyjnych, pora na wyjawienie rąbka tajemnicy prostych patentów, które możecie wykorzystać sami.
Dziś tuleje PCV amortyzatorów krytych.
Metodą prób i błędów i wielu rozmową z "fachowcami" Smile najlepszym materiałem na ten cel, okazał się POLIAMID PA6 wałek BORAMID, o wymiarze fi 35 mm.
Toczę z niego 3 tuleje o wymiarach 29x34x11 mm
Dość dobrze się go toczy i nie wymaga długich przerw na chłodzenie, tak jak np teflon.
Zachowuje wymiar, brak efektu beczki.
Zapytacie w tym momencie o wymiary, dlaczego takie???
Oryginale mają wymiary; 30 x 32,8 x 11 i 30 x 32,8 x 22 mm
Sprawa oparła się o sposób ich montażu. Na metalowej tulei amortyzatorów są karby ustalające miejsce pracy tych tulei, przez które należy przepchnąć tuleje PCV. No i chyba się domyślacie - pękały. Do tego musiały być osadzone ciasno, tak by nie przemieszczały się po niej.
Po rozmowach ... wniosek - właściwości termiczne - należny je montować metodą ciepło/zimno, stąd wymiar 29 mm. Temperatura wrzątku ok 100 st.C okazała się zbyt niska (temp. pracy 150), a przy temp 220 topiły się.
Metodą prób i błędów stanęło na ok 180 st.C Smile Otrzymałem ją z opalarki z regulowaną temp do 440 st.C w czasie 7 do 10 sekund nagrzewania Smile
Potem to już masełko Tongue niemal same wchodzą, nie są stopione, jedynie do ich ustalenia używam metalową tuleję i ... rękawice ochronne.
Podczas ich osadzania, tuleje metalowe amortyzatorów, maja temp pokojową.
Zdjęcie z niezbędnikiem Tongue



Potem pozostawiamy na ok 30 min, do wyrównania temperatur.



Po tym zabiegu ... toczenie pod wymiar aluminiowych szklanek amortyzatorów - wymiar 29,8 mm czyli pasowanie - 0,2 mm Efekt pompki gwarantowany Big Grin




Tu też mała podpowiedź ... zbieramy po 0,2 mm za każdym przejściem noża z obrotami 960 i posuwem. Otrzymamy gładką i równą powierzchnię, tuleje pcv nie zdąża się nagrzać i nie będą się obracały.
Dodatkowo ja każdy amortyzator wcześniej dobieram w pary i toczę indywidualnie do każdej szklanki.
Efekt 3 godz pracy Smile




Przy okazji - takie zestawy do samodzielnego wspawania, tez "produkuję" Tongue
Oczywiście z nierdzewki A2




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-03-2019 11:00:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #295
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
No i niechcący rozpętałem burzę w szklance wody Smile
Zasypały mnie maile Smile
Niezbyt precyzyjnie to napisałem - ale na jakiś czas zaprzestanę z działalnością hurtową; sprzedażą na olx i allegro.
Usługi będę przyjmował i wykonywał tylko przez Nasze forum Smile
Powód banalny - czas i moce przerobowe, mnie przerastają Confused



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-03-2019 16:53:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #296
RE: Regener ektacja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Skoro minął weekend, to pora na kolejną relację z prac.
Pierwsze na stół poszły amortyzatory do T-1. Miałem już takich nie robić, no ale ...
Wszystko wg oryginału - sprężyny nowy chrom, tuleje wewnętrzne nowy ocynk, dolne tuleje malowane wg wzornika; baza + klar. Przy okazji, na ten sam kolor została pomalowana osłona łańcucha.

Przygotowane i gotowe części do składania; również zastosowałem nakrętki samohamowne - dzięki nim możemy tak ścisnąć tłoczki gumowe, że pracują w tulei prowadzącej jak pompka Smile tu użyłem smar łożyskowy. Sprężyny i wszystkie tuleje smarowane smarem białym.



Mój przyrząd umożliwiający złożenie, a wcześniej rozebranie amortyzatorów.



No i efekt końcowy




Ostatnie zdjęcie to efekt ostatnich prac Smile




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
18-03-2019 11:03:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #297
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Amortyzatory kryte już gotowe w mojej ofercie ... zapraszam Smile






a także, na życzenie ... zestaw przedniego ogranicznika (2 kolki + nosek) Smile do samodzielnego wspawania Smile




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
19-03-2019 12:27:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
remix301 Online
motorynkowiec
*


Liczba postów: 239
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #298
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Ładnie idzie robota. Dorobi mi pan nowy sworzeń stopki centralnej do motorynki?

- Kto ty jesteś?
- Rometowiec mały.

- Jaki znak twój?
- zmielona choinka
19-03-2019 15:56:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,693
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #299
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Stół montażowy zwolniony Smile mój 2350 stoi o własnych kołach, czas więc dokończyć projekt 2350 z 1974 Pawła.



Już go Wam pokazywałem, czas na obiecany patent Confused Angry
Nerwów mnie kosztował, o czasie nad nim spędzonym nie wspomnę Huh
Po kolei - oryginalnie ktoś wyciął ogranicznik stojaka centralnego w ramie, a do podnóżków kierowcy dospawał kawał blachy. Powrót do oryginału jest nie możliwy - pomalowana rama - więc musiałem to rzeźbić Confused koniec końcem Robak stoi Idea






Bez silnika patent nie działa, więc na chwilę obecną musiałem sobie pomóc dodatkową tuleją "karterów".
Ja to jednak jestem zdolny Big Grin Angel Big Grin



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
Dzisiaj 13:52:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: aeroxteam2 , 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Luty - malgister

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Sprzęgło odśrodkowe do 02...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 21:21:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 103
Witam
Ostatni post: remix301
Dzisiaj 21:01:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 57
KOMAR 3 2350 - 1972 - Kol...
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 19:32:54
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 7101
Zlot w Rudzie Śląskiej Ro...
Ostatni post: Ryoko Yuki
Dzisiaj 19:09:39
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 335
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 18:12:58
» Odpowiedzi: 240
» Wyświetleń: 44758
Romet Ogar 205 '86/ 50-TS...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 16:59:07
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 3702
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 13:52:28
» Odpowiedzi: 298
» Wyświetleń: 87682
Romet Ogar 200 by Gadzik
Ostatni post: Majerano
Dzisiaj 13:47:31
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 382
Motorowerzystka i cińcik ...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 01:27:29
» Odpowiedzi: 146
» Wyświetleń: 27215
Wymiary napisu MALWA
Ostatni post: hmmichal
Dzisiaj 01:02:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
WSK B1/SHL 175 - kolejny ...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 22:52:25
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1578
Romet Ogar 200 1986r.
Ostatni post: zaz
Wczoraj 22:45:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 115
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: Szymon72
Wczoraj 22:31:25
» Odpowiedzi: 102
» Wyświetleń: 7192
Zmniejszenie średnicy tul...
Ostatni post: Wojciszek
Wczoraj 22:15:25
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 71
Był sobie Ogarek (205)
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 20:48:49
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 680

Reklama